User Käyttäjä Salasana  

keskiviikko 21.1.2026 / 05:27
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > näytönohjain -keskustelu > apua näytönohjaimen ostamiseen...
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Apua näytönohjaimen ostamiseen...
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
markus04
Newbie
_
28. helmikuuta 2008 @ 08:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Elikkä, noviisi kun olen näissä asioissa niin vähän apuja tarttis saada.
Aloitin Bf2 "urani" ja aikani pelattua huomasin olisi varmaan viisainta vaihtaa parempaan näytönohjameen, mutta kun en niistä mitään ymmärrä...

Koneena minulla on Fujitsu amd 64 athlon... Joku??? Abaut 1v vanha.
Näytönohjaimena on Radeon x550.
Näyttönä Fujitsun 19´´
Eli tämmönen halpis paketti.

Sitten niihin kysymyksiin...

- Minkä merkkisen näytönohjaimen voin ostaa?
- AGP- vai PCI-E -väylällä ??? ( mistä saan selville mikä minulla on)
- Merkin kun saa selville, niin mikä olisi hyvä ( hinta-laatu) näyttis???

Mahdollisiin lisäkysymyksiin koneesta, vastaan kun kerrotte mistä tiedon saa revittyä irti.

Kiitos kaikille tietokoneneroille jo etukäteen.
Senior Member
_
28. helmikuuta 2008 @ 10:17 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti markus04:
Elikkä, noviisi kun olen näissä asioissa niin vähän apuja tarttis saada.
Aloitin Bf2 "urani" ja aikani pelattua huomasin olisi varmaan viisainta vaihtaa parempaan näytönohjameen, mutta kun en niistä mitään ymmärrä...

Koneena minulla on Fujitsu amd 64 athlon... Joku??? Abaut 1v vanha.
Näytönohjaimena on Radeon x550.
Näyttönä Fujitsun 19´´
Eli tämmönen halpis paketti.

Sitten niihin kysymyksiin...

- Minkä merkkisen näytönohjaimen voin ostaa?
- AGP- vai PCI-E -väylällä ??? ( mistä saan selville mikä minulla on)
- Merkin kun saa selville, niin mikä olisi hyvä ( hinta-laatu) näyttis???

Mahdollisiin lisäkysymyksiin koneesta, vastaan kun kerrotte mistä tiedon saa revittyä irti.

Kiitos kaikille tietokoneneroille jo etukäteen.
Clud 3D 8800 GT 512 MB olisi ihan hyvä. Tosin halpakin mutta tuo prosessorisi jää kyllä pullonkaulaksi. Muutenkin kuin paketti kone on niin ei hyvä tuu. Ostaisin kokonaan uudet komponentit. 8600 GT ei kyllä jäisi niin pahaksi pullonkaulaksi ja toimisi kuitenki BF2 paremmin kuin tuolla nykyisellä lelullasi.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 28. helmikuuta 2008 @ 11:58

timpani
Suspended due to non-functional email address
_
28. helmikuuta 2008 @ 12:03 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mitäs näyttistä suosittelisitte?

http://hintaseuranta.fi/kori.aspx?sisalto=62446,56186,34019,40419
tuossa on kokoonpano. Ja vielä poweria kyselisin. Itse ajattelin 512mt 8800GTS tai sitten 8800GTX...

Allekirjoitus

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 28. helmikuuta 2008 @ 12:07

markus04
Newbie
_
28. helmikuuta 2008 @ 12:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joup. löysin listalta omani... tosin niitäkin oli kolme eri vaihtoehtoa...
Mutta mulla amd athlon 64 3400+ 2,2ghz ?

Jos ostan uuden prossun? esim. amd athlon 64 x2 4000+ ???
sopiiko se tuonne masiinaan?

Onko jokin parempi vaihtoehto?

Ja sit se sun suosittelema näyttis (Clud 3D 8800 GT 512 MB)

Mitä muuta vai joko näillä pelittäis?

Ja piti ilmeisesti etsiä pci-e väylällä olevia?
Senior Member
_
28. helmikuuta 2008 @ 13:42 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kyllä, jos sun emolevy on PCI-E väylällä. Joo toi 8800 GT hyvä valinta. Prosessoriksi vaikka E8400. ;)

Mikä emolevy sul on?

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 28. helmikuuta 2008 @ 13:43

AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
28. helmikuuta 2008 @ 14:05 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
BF2:seen riittää ihan 8600GT, se kun lähtee hyllystä 80€:llä niin ei haittaa vaikka prossu vähän rajoittaisikin menoa. BF2 joka tapauksessa pyörii. Katso GPU-Z ohjelmalla mainitaanko siellä onko nykyinen näyttis PCI-E vai AGP.

Question everything
Senior Member
_
28. helmikuuta 2008 @ 15:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
mutta mainitsin myös sen, että 8600 GT:lläkin pyörii. Niitä saa halvalla +100?.

Mainos
_
__

_
Member
_
28. helmikuuta 2008 @ 15:43 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itselläni on tuo 8600gt ja voin suositella sitä budjettinäytönohjaimeksi sillä se on mielestäni hintaansa nähden melko tehokas.
Leadtekin malli lähtee halvimmillaan 84? ja on vielä aktiivijäähyllä :)

AMD Athlon 64 3400+ 2.2 GHz | Geforce 8600 gt 512MB, Core 651MHz, Memory 2x 400MHz | 2Gt 400 MHz DDR | Acer FC51GM | XP Home Edition | Logitech MX Revolution

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 28. helmikuuta 2008 @ 15:48

afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > näytönohjain -keskustelu > apua näytönohjaimen ostamiseen...

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2026 AfterDawn Oy