Asus m2n-e sli ja 5.1 coaxial
|
|
Junior Member
|
28. helmikuuta 2008 @ 18:07 |
Linkki tähän viestiin
|
Elikkä mulla on koneessa Asuksen m2n-e sli emolevy ja 5.1 kaiuttimet.
Kaiuttimet on mallia Creative Inspire 5.1 Digital 5500 ja Coaxialista otan äänet mut mist johtuu et siit tulee vaan 2CH, ku en oo ennen kuullu et Digitaalisest ääni paikast tulis vaan 2CH, vai?
Olis kiva saada toimimaan 5.1 äänil joten kenelläkään jotain vinkkejä?
-Kiitos
|
AfterDawn Addict
10 tuotearviota
|
29. helmikuuta 2008 @ 12:11 |
Linkki tähän viestiin
|
Mikäs äänikortti sulta löytyy?? Ilmeisesti emon oma?
Lainaus: mut mist johtuu et siit tulee vaan 2CH, ku en oo ennen kuullu et Digitaalisest ääni paikast tulis vaan 2CH, vai?
No se riippuu mitä yrität toistaa koneelta. Jos kuuntelet esim. musiikkia niin se tulee stereona eikä silloin kuulu kaikista kaijuttimista.
Oletkos koittanut toistaa dvd leffoja, joista löytyy kunnon 5.1 ääniraita?? Toimiiko 5.1 äänet niissä?
|
Junior Member
|
29. helmikuuta 2008 @ 15:24 |
Linkki tähän viestiin
|
Joo äänikortti on emon oma, ja kun mä koitin tost spiderman3 (VLC:llä) pistin sellasest kohast ku Audio Device valinnaks 5.1 mut ei se niin hyvältä kuulostanu... Sit koitin sellast kohtaa ku A/52 over S/PDIF ni sit alko äänet tökkimää (vaikutti kylläkin silt et kuulu takaataki hyvi) :S ja tää mun äänikortin ajurisofta ni näyttää et 2ch-->48Khz tollasen sellases boxis
|
AfterDawn Addict
10 tuotearviota
|
29. helmikuuta 2008 @ 16:50 |
Linkki tähän viestiin
|
Onko codecit kunnossa? AC3 Filter & Ffdshow asennettu?
Omassa koneessani sain 5.1 äänet toimimaan vain Media Player Classicissa. Kannattaa koittaa sitä. Vlc:ssä äänet tökki mulla kans.
Ja Ffdshown ja mpc:n asetuksista koitat kikkailla asetukset oikeaksi.
Nuo 5.1 asetukset on vähän sellasia henkimaailman hommia, että kaikkea ei pysty käsittää... Jollain ne toimii suoraan, jollain vaatii ihme kikkailuja ;)
|
Junior Member
|
29. helmikuuta 2008 @ 21:57 |
Linkki tähän viestiin
|
Asensin AC3Filterin , FFdShowin ja media player classicin kun starttaan DVD:n MPC:s ni (säädöillä) tulee kunnol 5.1 MUT ei tuu kuvaa ollenkaa =D ni mite saan kuvan näkyy? ;D ku ois kiva nähdä kans elokuvaa :D
-Kiitos
|
Junior Member
|
29. helmikuuta 2008 @ 22:17 |
Linkki tähän viestiin
|
Sain toimimaan ei häitä mitiä ;)
|
AfterDawn Addict
10 tuotearviota
|
1. maaliskuuta 2008 @ 00:42 |
Linkki tähän viestiin
|
Hyvä, että sait toimimaan;)
|
Junior Member
|
1. maaliskuuta 2008 @ 12:29 |
Linkki tähän viestiin
|
Yks juttu jäi mietityttää et mite saan peleis toimii sit 5.1 äänet? Ja tieks jotain hyvää 5.1 testi ohjelmaa/DVD:tä mis vaiks ääni kiertäis kaikis kajareis?
-Kiitos
|
AfterDawn Addict
10 tuotearviota
|
1. maaliskuuta 2008 @ 23:46 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus: Yks juttu jäi mietityttää et mite saan peleis toimii sit 5.1 äänet?
Pelien tietysti pitäs tukea 5.1 ääniä, että ne toimii. Mutta luultavasti pelien asetuksista saat valita montako kaijutinta sulla on käytössä.
Lainaus: Ja tieks jotain hyvää 5.1 testi ohjelmaa/DVD:tä mis vaiks ääni kiertäis kaikis kajareis?
Uusimman mikrobitin huvi ja hyötydvd:n mukana tuli tollanen surround testi dvd mukana ja sillä pystyy kikkailee vaikka mitä 5.1 juttuja. Kannattaa tsekata mbnetin sivuilta jos sieltä löytys se image.
Varmaankin myös netistä löytyy vaikka minkänäköisiä testi dvd:tä, mutta ne taitaa löytyä tuolta vähemmän laillisilta sivuilta ;)
|
Junior Member
|
2. maaliskuuta 2008 @ 15:00 |
Linkki tähän viestiin
|
Jaa Juu mullekin tulee toi MB ni täytyy sieltä tsekkailla ;) ja on muuten hyvä lehti :P
Ja kiitti Kerbo nyt toimii Dolby Digital leffoissakin :)
Tack!
|
AfterDawn Addict
10 tuotearviota
|
2. maaliskuuta 2008 @ 21:52 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus: Jaa Juu mullekin tulee toi MB ni täytyy sieltä tsekkailla ;) ja on muuten hyvä lehti :P
Ja kiitti Kerbo nyt toimii Dolby Digital leffoissakin :)
Tack!
Juu, onhan se hyvä lehti. Mulle tuli jo maaliskuun lehti viime viikon alussa ja siellä oli tosiaan mukana se huvi ja hyöty dvd..
Ja eipä kestä. Mukavahan täällä on muita jeesata, että saavat kaiken hyödyn irti laitteistaan ;)
|
OILgame
Member
|
25. toukokuuta 2008 @ 20:40 |
Linkki tähän viestiin
|
Minulla olisi vähän samaa ongelmaa :(
Äänikorttina on m2n-e slin integroitu äänikortti josta menee spiffillä JVC:n RX-5062 missä kiinni 4.1 kajarit.
Olen kokeillut vahvistimesta ja äänikortien asetuksista kaikkia mahdollisia säätöjä, mutta saan takakaiuttimiin maksimissaan vain etukaiuttimien äänet :/
Olen kokeillut saada takakaijuttimiin ääntä CSS-pelistä, 5.1 äänillä varustetusta leffasta media player classicilla ja äänikortin testerillä.
|
AfterDawn Addict
10 tuotearviota
|
27. toukokuuta 2008 @ 14:00 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus: Olen kokeillut vahvistimesta ja äänikortien asetuksista kaikkia mahdollisia säätöjä, mutta saan takakaiuttimiin maksimissaan vain etukaiuttimien äänet :/
Ootko asentanut mitään codeckeja? Jos et niin asenna Ffdshow ja Ac3Filter. Ja noitten asetuksista koitat saada surroundit toimimaan.
Lainaus:
Olen kokeillut saada takakaijuttimiin ääntä CSS-pelistä, 5.1 äänillä varustetusta leffasta media player classicilla ja äänikortin testerillä.
Itse käytän myös Media Player Classiccia ja noita codeckeja ja hyvin toimii 5.1 äänet. Joten asetuksista kiinni.
Lainaus: JVC:n RX-5062 missä kiinni 4.1 kajarit.
Mikä kaijutin sulla puuttuu?? Keskikaijutin?
On muuten huonompi homma noiden 5.1 äänien kanssa jos ei keskikaijutinta ole, koska yleensä kaikki puhe kuuluu keskikaijuttimesta. Mutta voihan senkin saada jotenkin säädettyä että sitä ei ole ja laitteet jakaa sen etukaijuttimille...
|
OILgame
Member
|
27. toukokuuta 2008 @ 17:10 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti kerbo: Lainaus: Olen kokeillut vahvistimesta ja äänikortien asetuksista kaikkia mahdollisia säätöjä, mutta saan takakaiuttimiin maksimissaan vain etukaiuttimien äänet :/
Ootko asentanut mitään codeckeja? Jos et niin asenna Ffdshow ja Ac3Filter. Ja noitten asetuksista koitat saada surroundit toimimaan.
Lainaus:
Itse käytän myös Media Player Classiccia ja noita codeckeja ja hyvin toimii 5.1 äänet. Joten asetuksista kiinni.
Lainaus: JVC:n RX-5062 missä kiinni 4.1 kajarit.
Mikä kaijutin sulla puuttuu?? Keskikaijutin?
On muuten huonompi homma noiden 5.1 äänien kanssa jos ei keskikaijutinta ole, koska yleensä kaikki puhe kuuluu keskikaijuttimesta. Mutta voihan senkin saada jotenkin säädettyä että sitä ei ole ja laitteet jakaa sen etukaijuttimille...
Murossa sanottiin, että tarvitsen äänikorttiin Dolby Digital Liven ja saisin sen halviten näin.
Olen asentanut K-Liten codecit.
Keskikaiutinta en ole hommannut, kun PC käytössä etukajarit melkein vieräkkäin. Niin aika turha ja sekottaisi varmaan stereo efektiäkin :/
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 27. toukokuuta 2008 @ 17:10
|
AfterDawn Addict
10 tuotearviota
|
27. toukokuuta 2008 @ 20:01 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus: Murossa sanottiin, että tarvitsen äänikorttiin Dolby Digital Liven ja saisin sen halviten näin.
Keskikaiutinta en ole hommannut, kun PC käytössä etukajarit melkein vieräkkäin. Niin aika turha ja sekottaisi varmaan stereo efektiäkin :/
Tuo ohjehan on Creativen X-fi äänikorteille... Ja sulla on emonlle integroitu?? Ei onnistu!
Asenna ne Ffdshow ja Ac3filter.
Ja tuo keskikaijutinhan ei ole päällä silloin kun äänilähteenä on stereo ääni. Menee päälle vasta kun tulee monikanava ääntä.
|
Mainos
|
  |
|
OILgame
Member
|
28. toukokuuta 2008 @ 15:26 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti kerbo: Lainaus: Murossa sanottiin, että tarvitsen äänikorttiin Dolby Digital Liven ja saisin sen halviten näin.
Tuo ohjehan on Creativen X-fi äänikorteille... Ja sulla on emonlle integroitu?? Ei onnistu!
Asenna ne Ffdshow ja Ac3filter.
Ja tuo keskikaijutinhan ei ole päällä silloin kun äänilähteenä on stereo ääni. Menee päälle vasta kun tulee monikanava ääntä.
Joo tiedän, että ei onnistu tällä. Tilasinkin tuossa eilen illalla tietoasemasta tuon Creativen Sound Blaster X-Fi XtremeGamerin ja käyn illalla noutamassa :)
Nuo Ffdshow ja Ac3filter on asennettuina kyllä, mutta ei kuulu, mutta toivottavasti uuden kortin jälkeen kuluu =)
Keskikajarin ajattelin joskus rakentaa, mutta pöydällä ei kerta kaikkiaan ole tilaa moiselle ja siitä käytännössä olisi mitään hyötyä, kun ilman keskikajariakin pöntöt jo aika lähekkäin :/
|