User Käyttäjä Salasana  

torstai 20.11.2025 / 14:38
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > kysymys tiedoston poistamisesta
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
kysymys tiedoston poistamisesta
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Sivu:12>
emile_
Junior Member

3 tuotearviota
_
17. maaliskuuta 2008 @ 19:16 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
joo eli jotenkin ihmeessä mun työpöydälle ilmestyy jonkun laisia assennustiedostoja aina joskus??? ja niitten nimissä on aina joku win 32

ette varmaa tajuu yhtää mistä puhun mutta se tässä ärsyttää kun en saa niitä pois.......... kun koitan poistaa niin "yhteiskäyttö- virhe"jne.

teitä se ei voisi varmaa p****akaa häiritä mutta kun niitä ei saa edes siirtää minnekkään. minulla on ollut sellainen ohjelma kuin delinfile eikä silläkään minnekkää lähteny... tiedän että "so on sun ongelma"

mut koitan nyt tätä afterdawnii ku on aina vastattu iha norm.
tukis
Suspended due to non-functional email address
_
17. maaliskuuta 2008 @ 20:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Käyttämäsi ohjelma oli ilmeisesti Delinvfile.
Voit kokeilla myös Killbox-ohjelmaa.

Voit kokeilla poistaa myös vikasietotilassa.

Vikasietotilaan pääsee naputtelemalla F8-näppäintä koneen käynnistyessä ennen kuin tulee Windowsin logo.
Voit alkaa naputtelemaan F8-nappulaa (kerran-pari kertaa sekunnissa), kun kuvaruudulle on tullut bootti-kuva tai tekstiä mustalla pohjalla.
Jos Windows ehtii käynnistymään, niin kirjaudu ulos ja naputtele hiemn aikaisemmin.

Joku vika tai haittaohjelma koneessa on kun sinne tulee itsestään työpöydälle tavaraa.
BforeDusk
AfterDawn Addict
_
17. maaliskuuta 2008 @ 20:15 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mites ajantasalla on palomuuri ja viruskanneri? Itsestään ilmestyvät ja ei-poistettavat viittaa saastumiseen.

Onko muuten Firefox selaimena ja oletuskansio talletuksiin juuri työpöytä?

Osta paskaa, saat 2kk kaupan päälle.
- Zz Topelius -
emile_
Junior Member

3 tuotearviota
_
17. maaliskuuta 2008 @ 21:01 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
juu, kyllä on. muuuten. nuo tulevat silloin työpöydälleni kun lataan firefoxin kanssa jotain.

mutta kiitos vastauksista

ja muuten, kun yritin poistaa killbox:illa niin tuli että "file could not be deleted"
joten koitan vielä sitä vikasietotilaa

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 17. maaliskuuta 2008 @ 21:05

tukis
_
17. maaliskuuta 2008 @ 21:14 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Voisit muuttaa Firefoxin latauskansion jonnekin muualle työpöydältä.
Oletuksena taitaa olla työpöytä.
BforeDusk
AfterDawn Addict
_
18. maaliskuuta 2008 @ 13:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ei kansion vaihtaminen varmaan itsestään latautuvia poista, vie vaan muualle. Tietenkin eri asia, jos jotenkin on estynyt käyttäjältä poisto oikeus omaan työpöytään.

Mä poistaisin FF:n kokonaan ja asentaisin uudestaan. Pienimmät tuholaisethan vaihtaa selaimen Alotussivun.
Kirjanmerkit saat talletettua Muokkaa kirjanmerkkejä... Vie... toiminnolla.

- Zz Topelius -

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 18. maaliskuuta 2008 @ 13:47

tukis
_
18. maaliskuuta 2008 @ 14:37 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Ei kansion vaihtaminen varmaan itsestään latautuvia poista, vie vaan muualle. Tietenkin eri asia, jos jotenkin on estynyt käyttäjältä poisto oikeus omaan työpöytään.
Ajattelin, että muualta on helpompi kontrolloida tilannetta ja tyhjentää koko kansio.
Joskus auttaa isäntäkansion poisto hankalasti poistettavissa kohteissa. Silloin koko työpöytää olisi hankalampi poistaa.
Moderator

14 tuotearviota
_
18. maaliskuuta 2008 @ 15:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti tukis:
Lainaus:
Ajattelin, että muualta on helpompi kontrolloida tilannetta ja tyhjentää koko kansio.
Joskus auttaa isäntäkansion poisto hankalasti poistettavissa kohteissa. Silloin koko työpöytää olisi hankalampi poistaa.
Itsellä auttanut hankalien kansioiden kanssa se, että poistaa sen sisällön ensin ja sitten poistaa tyhjän kansion, jos "täyden" kansion poisto ei ole onnistunut. Jos ei sittenkään onnistu niin bootti auttaa kummasti.

Phenom X4 955BE | HD 5770 | 4GB DDR3 || #afterdawn.com @ QuakeNet
BforeDusk
AfterDawn Addict
_
18. maaliskuuta 2008 @ 21:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ihan viisasta käyttää muuta talletukseen kuin työpöytä, mutta syyksi sanon: Palutuspiste tallettaa mm. Omat tiedostot ja Työpöydän sisällön.
Ohjelman asennus luo palautuspisteen ja silloin sinne menee työpöydällä ollut, jota ei ehkä sen jälkeen koskaan tarvi. Seuravalla asennuskerralla lataa netistä uudemman version (opensourcea).

Mä veikkaan haittaohjelmaa syyksi, jos latailee omiaan imurointien yhteydessä ja "yhteiskäyttö- virhe"

HiJackThis tai mitä niitä tarkistusohjelmia onkaan.

- Zz Topelius -
AfterDawn Addict

5 tuotearviota
_
19. maaliskuuta 2008 @ 08:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti BforeDusk:
Palutuspiste tallettaa mm. Omat tiedostot ja Työpöydän sisällön.
Höpö höpö. Itse asiassa, Omissa tiedostoissa jopa tarkkailtavat tiedostotyypit jätetään palautuspisteestä pois.
Lainaus:
Q.
What files are monitored by System Restore?

A.
System Restore monitors only a core set of specified system and application file types (e.g. .exe, .dll etc), archiving the states of these files before system changes are made. System Restore does not monitor any user/personal data files. To view the included files specified in System Restore, see Monitored File Extensions in the System Restore section of the Platform SDK. Modifications to this list from sources other than Microsoft are not supported.
Lisätietoa:
System Restore Frequently Asked Questions (FAQ)
Frequently Asked Questions Regarding System Restore in Windows XP
Monitored File Extensions - System Restore Reference

BforeDusk
AfterDawn Addict
_
19. maaliskuuta 2008 @ 16:17 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Höpö höpö itsellesi. Ei ole mun vika jos suomenkielisellä mikkisoftan sivustolla olen tuon nähnyt. Käänösvirheet ei ole mun tekemiä.

Ilman mitään mikkisoftan epämääräisiä selostuksia yms.
Kun olen xp:tä asennellut ja työpöydällä on ollut ohjelmien asennustiedostoja. Asennuksen jälkeen ne on poistettu. Sitten kun palautuspisteellä palauttanut aiemman tilanteen, niin ne poistetut tiedostot ilmestyy työpöydälle takaisin.
Sanokoon mikkisofta mitä vaan.

Ja mene ja katso System Volume Information kansion sisältöä. Olen löytänyt sieltä poistettuja ohjelmia, jotka vie pakettina enemmän tilaa, kuin mitä se alunperin Program Files kansiossa oli.

- Zz Topelius -
AfterDawn Addict

5 tuotearviota
_
19. maaliskuuta 2008 @ 19:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Höpö höpö itsellesi. Ei ole mun vika jos suomenkielisellä mikkisoftan sivustolla olen tuon nähnyt. Käänösvirheet ei ole mun tekemiä.
Laitapas linkkiä moiseen, ettei sun uskottavuus ihan mene.

No, onneksi pääosalla järjestelmän palauttaminen toimii kuten sen kerrotaan toimivan :D
Itsellä ei onneksi ko. toiminnolla ole vaikutusta henk.koht. tiedostoihin, kuten siis kuuluukin.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 20. maaliskuuta 2008 @ 18:07

tukis
_
20. maaliskuuta 2008 @ 01:14 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ehkä työpöytä ei säilykään koskemattomana.

Protecting Files During System Restore

10 things you should know about Windows XP's System Restore tool

Väärät tai harhaanjohtavat kuvaukset MS:llä siinä tapauksessa.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 20. maaliskuuta 2008 @ 01:20

AfterDawn Addict

5 tuotearviota
_
20. maaliskuuta 2008 @ 08:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Minä taas olen koko ajan puhunut Omista tiedostoista:

Palutuspiste tallettaa mm. Omat tiedostot ja Työpöydän sisällön.
Höpö höpö. Itse asiassa, Omissa tiedostoissa jopa tarkkailtavat tiedostotyypit jätetään palautuspisteestä pois.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 20. maaliskuuta 2008 @ 08:26

tukis
_
20. maaliskuuta 2008 @ 08:39 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Omat tiedostot eli My Documents säilyy tämänkin mukaan

Microsoft Support WebCast

Using Remote Assistance and System Restore in Microsoft Windows XP

September 27, 2001

Losing Downloaded Files (slide 24).
If you download files from the Internet, or let's say you create files or applications,
as a developer, that have extensions that are monitored, those files should be saved either to
My Documents or to Downloaded Programs Files, or to a partition on which you have System Restore turned off.

The reason for that is if you download or if you create files, and you save them to any other directory than this,
and let's say those files carry an extension like .exe, which is on the Filelist.xml list,
if you restore to a point at which you did not have those files on your system, you will lose them.
The only option at that point would be that you undo the restoration to get them back.

So if you deal with those kinds of files, you should try to save them either
to My Documents or Downloaded Program Files, or to a partition on which you have System Restore turned off,
and they will be safe.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 20. maaliskuuta 2008 @ 08:40

AfterDawn Addict

5 tuotearviota
_
20. maaliskuuta 2008 @ 08:43 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Niin niin, säilyy koskemattomana, Omiin tiedostoihin ei kosketa palautuksessa.

tukis
_
20. maaliskuuta 2008 @ 08:56 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Nopeasti ohjeita lukiessa jää käsitys, että käyttäjän kansio jää koskematta, mutta asia koskeekin käyttäjän kansiossa olevaa Omat Tiedostot kansiota.

Sinänsä jää arvoitukseksi miksi palautukseen on otettu mukaan käyttäjän henkilökohtainen työpöytä, kun se ei sisällä asetuksiakaan muuta kuin Desktop.ini tiedoston.
AfterDawn Addict

5 tuotearviota
_
20. maaliskuuta 2008 @ 09:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Totta.

Toisaalta on aika loogista ettei koskemattomuus kata kaikkia käyttäjän tiedostoja, jotta kone saadaan mahd. vikatilanteessa toimimaan palautuksen jälkeen, sillä %userprofile% sisältää myös ohjelmistojen käyttäjäkohtaisia tiedostoja.

BforeDusk
AfterDawn Addict
_
20. maaliskuuta 2008 @ 11:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti yamaneko:
Laitapas linkkiä moiseen, ettei sun uskottavuus ihan mene.

Se mitä minä en näe, sitä ei ole olemassakaan.

En minä muista millä hakusanoilla löytyi sivusto jossa Omat tiedostot mainittiin.
Usko tai älä, yks hailee. Linkkiä en lähde etsimään
Itse en sinne mitään talleta, niin sen toiminnasta en tiedä.

if you restore to a point at which you did not have those files on your system, you will lose them.
Oma kokemus mm. Työpöydästä. Tulee takaisin nekin jotka on jo tuhottu.

Ja oleellinen moga palautuspisteissä. Poistat ohjelman, uninstall, xp tekee samalla pisteen jonne se ohjelma talletetaan.
Manuaalisesti voi koska vaan luoda pisteen, toimiva kokoonpano. Automaattipisteitä ei saa pois kuin poistamlla käytöstä koko systeemi. (en ole mitään muuta keinoa löytänyt)
Käytettävän levytilan voi määrittää, kun se tulee täyteen, niin vanhimmasta päästähän xp niitä kait tuhoaa. Näin katoaa ne ensimmäiset, todella toimivat kokoonpanot.
Ongelmaan on ratkaisuna luoda manuaalisesti pisteet, joissa kuvaavat nimet. Sitten aika ajoin SVI kansiosta käy tuhoamassa niitä automaattisesti luotuja.

Ja pisteen palauttaminen luo pisteen sitä edeltävästä tilanteesta, nykyisestä (mahd. toimimaton), -> on mahdollista soutaa, huopaa, soutaa, huopaa. Kumoa viimeinen palautus loi lisää pisteitä.

- Zz Topelius -

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 20. maaliskuuta 2008 @ 15:45

AfterDawn Addict

5 tuotearviota
_
20. maaliskuuta 2008 @ 13:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Se mitä minä en näe, sitä ei ole olemassakaan.
Ei vaan se mikä dokumentoitu, ja on omin silmin todettu, on totta.

Kuka tahansa täällä voi testata asian. Tallenna esim. jokin exe Omiin tiedostoihin, ota palautuspiste, poista em. exe ja aja järjestelmän palautus. Poistettu exe ei palaudu Omiin tiedostoihin takaisin.

En minä muista millä hakusanoilla löytyi sivusto jossa Omat tiedostot mainittiin.
No olipa yllätys. :D

sakari67
Suspended permanently
_
21. maaliskuuta 2008 @ 00:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
yamaneko ei se tuollain mee! kyl se näkyy dokuissa!

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 21. maaliskuuta 2008 @ 00:50

BforeDusk
AfterDawn Addict
_
21. maaliskuuta 2008 @ 19:43 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
@emile_
Oletko kokeillut Firefoxin poistoa ja uudelleen asennusta?
Tuleeko ylimääräisiä aina kun lataat jotain vai vaan tietyiltä sivuilta?
aD Ohjelmat osiosta luulis löytyvän turvalliset latauspaikat. Tai 2.napilla Tallenna kuva nimellä joku kuva, vaikka mainoksesta tai Lihavointi painikkeen gif-kuva.
Èntä haittaohjelmien poisto juttuja.

Kun off-topicina mainitusta perus saivartelija/riidanhaastajan tavoin poimittiin yksi sana ja vietiin keskustelu ihan eri asiaksi.

- Zz Topelius -
AfterDawn Addict

5 tuotearviota
_
21. maaliskuuta 2008 @ 20:07 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Olen pahoillani jos ylpeyttäsi on loukattu, mutta oleellinen virhe oli korjattava.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 21. maaliskuuta 2008 @ 20:12

BforeDusk
AfterDawn Addict
_
21. maaliskuuta 2008 @ 20:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Keskittyis vastaamaan ketjun aloittajan ongelmaan, etkä vänkäämään off-topicin sivulauseesta kaivamalla kaivaamaasi "virhettä".
Alunperin ehdotettiin Firefoxin latauskansion vaihtamista muuksi kuin Työpöytä.
Joka tuskin ongelmaa korjaa.
Ellei sattumalta aina ladatessa jotain, joku haitake sattumalta samalla talleta omaan oletuskansioonsa, työpöydälle.

- Zz Topelius -
Mainos
_
__

_
AfterDawn Addict

5 tuotearviota
_
21. maaliskuuta 2008 @ 21:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Oikeassa olet, ihan tähän asiaan tuon asian korjaus ei liittynyt, pahoittelut kaikille, etenkin alkup. kysyjälle.

Viestiketju on suljettu. Uusien viestien lähettäminen ei ole mahdollista.

Sivu:12>
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > kysymys tiedoston poistamisesta

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy