User Käyttäjä Salasana  

lauantai 6.9.2025 / 07:57
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > biosin päivittäminen ei onnistu.
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Biosin päivittäminen ei onnistu.
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Member

2 tuotearviota
_
1. huhtikuuta 2008 @ 19:03 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Moi!
"Mitä olen tehnyt tähän mennessä"

Heitän tähän palstaan asian,johon olen jo saanut vähän ohjeita.En vaan ole saanut niillä vielä tuloksia aikaan,koskien biosin päivitystä.Toivon,että joku voi antaa ohjeita,jotta saan tämän biosin päivitettyä ja saan alkaa laittamaan tuota prossua myllyyni!Mulla on käytössä M2N-MX emo ja biosin versio on 0112.Minkä version minun tulee päivittää tähän emoon.Käsittääkseni kuitenkin uudempaan.Mulle annettiin vinkkejä,että päivittää versioon 1004!Molemmat löytyvät tuolta emon sivulta!"Asus"

Täältä saamien ohjeiden mukaan latasin usb-tikulle
version 1004 ja purin sen ennen sitä.Bootasin ja kytkin päälle tikun ollessa asemassa,painoin f2+alt,niin katkemattomana nauhana tuli tekstiä:cd-ROM not found!"Checking for floppy l. se haki muttei löytänyt tätä päivitystä.Sitä jatkui ja jatkui...
Toisen ohjeen mukaan bootasin koneeni,rämpytin delatea,painoin f5:sta,laitoin usb tikun asemaan,tallensin ja poistuin f10:llä!Rämpytin jälleen delatea,jolloin minun olisi toolsin alta löytää Asus EZ flash!Mutta en löytänyt koko toolsia.Ainoastaan Main,Advanced,Power,Boot ja Exit.Sekin yritys kuivui.

Viimeksi yritin tätä päivitystä tehdä siten,kun minulla on koneellani
Asus Update ohjelma.Latasin tämän 1004 ja purin sen c-asemaan.Kopion sen tikulleni ja yritin tällä
update ohjelmalla päivittää l. hain sen 1004:n esiin!Ei onnistunut!Koko päivittäminen on kyllä vierasta,mutta en anna periksi,ennenkuin saan tämän asian hoitoon."Flash toiminta on vielä täysin vierasta mulle"Tarvin sitä tai en,niin kuitenkin haluaisin päivittää tämä biosin jollain tavoin.Siksi pyydän neuvoja tai ohjeita!

Sain vihdoin päivitettyä biosin tämän asus update:n avulla.Päivitin tuohon 1004 versioon! Toivon mukaan päivitin oikean version!! Kiitokset vähäsissakin määrin annetuista ohjeista!!!

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 18. huhtikuuta 2008 @ 20:42

Senior Member

10 tuotearviota
_
1. huhtikuuta 2008 @ 19:25 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mulla ainakin lähti heti lataamaan.

Member

2 tuotearviota
_
1. huhtikuuta 2008 @ 20:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Moi..
Valitsen euroopan kohdan ja se tulee ulos pakatussa muodossa.Kun puran se avatuu esim rom tiedostona ja muina tiedostoina.Miten latasit sen?

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 1. huhtikuuta 2008 @ 20:10

BforeDusk
AfterDawn Addict
_
1. huhtikuuta 2008 @ 20:40 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ehdin jo uploadata muualle, mutta sait itsekin Euroopasta.

Viimeisimmässä on "turhanpäiväinen" teksti tiedosto, .rom ja afudos.exe.
Afudos on ohjelma, joka ajaa rom tiedot biosiin.
Tarviit dosiin boottauksen: disketti, cd, usb-tikulla. Älä aja winukan komentoriviltä. Ja sitten käynnistät afudos:n.

http://support.asus.com/technicaldocumen...SLanguage=en-us
tossa Asuksen oma ohje disketin luontiin jne.
afudos /M2NX0907.ROM
On komento ton mukaan.

http://www.ami.com/support/bios.cfm
Tossa biosin valmistajan ohjeet.
AFUWIN v4.xx ohjelmakin olis winukasta päivittämiseen. Onko tolle emolle? Winukan kaatumisen riski syystä tai toisesta, dos päivitys fiksumpaa.

Osta paskaa, saat 2kk kaupan päälle.
- Zz Topelius -
Member

2 tuotearviota
_
2. huhtikuuta 2008 @ 07:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mulla on käytössä ns. Asus Uppdate omalla koneellani,koska latasin sen kun ostin tämän paketin.Siinä on kohtia,jossa käsiittääkseni voi päivittää tämän biosin.Ainakin siinä löytyy tällaisia kohtia.Onko sulla tietoa sen käytöstä tai voiko sillä päivittää yleensä biosin!Koska en tunne tätä ohjelmaa,en ole uskaltanut alkaa sitä kokeilemaan!Onko tästä tietoa?Tai yleensä mitä sillä voi tehdä??
Mainos
_
__

_
Senior Member
_
2. huhtikuuta 2008 @ 07:41 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti PETE11:
Mulla on käytössä ns. Asus Uppdate omalla koneellani,koska latasin sen kun ostin tämän paketin.Siinä on kohtia,jossa käsiittääkseni voi päivittää tämän biosin.Ainakin siinä löytyy tällaisia kohtia.Onko sulla tietoa sen käytöstä tai voiko sillä päivittää yleensä biosin!Koska en tunne tätä ohjelmaa,en ole uskaltanut alkaa sitä kokeilemaan!Onko tästä tietoa?Tai yleensä mitä sillä voi tehdä??
Itse olen päivittänyt monta kertaa biosin muutama vuosi sitten AsusUpdate -ohjelmalla (silloin ohjelman nimi oli muistaakseni AsusLiveUpdate).
Minä latasin silloin ekaksi koneelle valmiiksi uuden bios-version, jonka jälkeen sitten käytin AsusLiveUpdate -ohjelmaa ja hyvin onnistui.

PS. Biosin päivityksessä on aina olemassa se riski että kriittisellä hetkellä tulee sähkökatko tms. häiriötekijä.
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > biosin päivittäminen ei onnistu.

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy