User Käyttäjä Salasana  

keskiviikko 21.1.2026 / 19:55
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > näytönohjain -keskustelu > ati radeon 9600, 3d-peliongelmia
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Ati Radeon 9600, 3D-peliongelmia
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Maldreus
Newbie
_
3. huhtikuuta 2008 @ 22:53 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ongelma on tämä: joitain pelejä pelatessani (esim. Impossible Creatures ja World of Warcraft) näyttöni menee äkkiarvaamatta mustaksi. Äänet kyllä kuuluvat ja hiirikin saattaa näkyä ja liikkua liikutettaessa mutta se näyttö tosiaan on musta. Jos painan ctrl+esc niin käynnistä -valikko tulee näkyviin ja hetken päästä tulee vahinkoilmoitus: "Vpu Recover has reser your graphics accelerator as it was no longer responding to graphics driver commands." Tämän jälkeen kone on melkein pakko bootata.

Itse epäilen syyksi näytönohjaimen ylikuumentumista mutta vaikka laitoin suuren jalallisen tuulettimen puhaltamaan täydellä teholla suoraan aukaistun tietokoneen sisään kone kaatui silti. Tämä on todella turhauttavaa pidemmän päälle ja toivoisin että osaisitte minua auttaa. Kiitos. :)
Member
_
4. huhtikuuta 2008 @ 12:03 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Voi olla ajuri ongelma.
Käy ensin lataamassa kaikista uusimmat Catalyst ajurit sinun käyttikselle: http://ati.amd.com/support/driver.html
Sen jälkeen poista entiset Catalyst ajurit kokonaan koneelta Ohjauspaneelin Lisää tai poista sovellus kautta.
Sitten vain asennat uusimmat ajurit koneelle ja kokeilet oliko tällä mitään vaikutusta ongelmaan :)

MSI P35 Neo2-FR (PWM Cooling Mod)
Intel Core2Quad Q6600 (G0) @ 3.80 GHz (H2O)
Club3D Radeon HD 4870 512 Mb GDDR5
4 Gb Mushkin DDR2 SP2-6400 (996558+)
Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer
LC-Power Arkangel v2.2 850W
Senior Member
_
5. huhtikuuta 2008 @ 09:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
DirectX ajurit ovat tyrehtyneet.
Käynnistä -> Suorita -> dxdiag. Testaa DirectDraw ja Direct3D.
Katso myös, ettei ilmoita muista virheistä.

Maldreus
Newbie
_
6. huhtikuuta 2008 @ 00:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ongelma ratkesi. Kyse oli kyllä ajuriongelmasta mutta se oli emolevn ajurissa. Olin ladannut siihen päivityksen mutta ilmeisesti se oli väärä ajuri.. olin ladannut jo catalyst ajurit ja testannut dxdiagista muuten.
Mainos
_
__

_
Pomona
Suspended due to non-functional email address
_
12. huhtikuuta 2008 @ 12:25 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mä pelaa Codemastersin Colin McRae 2005 ja ongelmia on näytön kans. Mä päivitin ajurin Ati 8.3 ja se onnistui. Peli kulki tosi hyvin ja voitin ralleja. Näyttö pelas hyvin, mut sit voitoista saatujen pisteiden jälkeen pääsee aina seuravan auton rattiin. Kokeilin taas uutta autoa ja sit kesken ajon peli tilttas ja käynnisti koneen uudelleen. Mä otin DVDn pois driverista ja kokeilin käynnitymisen jälkeen uudelleen. Ei toiminu ollenkaan. Ja tietokoneen asetuksetkin meni ehkä sekaisin, koska aina konetta käynnistettäessä kone siirtää näytön lepotilaan josain vaiheessa => mitä se ei ennen oo tehny. Pitäiskö mun poistaa Ati 8.3 ja asentaa se uudelleen?
Vai voisko vika olla emolevyn ajurissa (mikä se sitten onkaan?)?
En oo tietokone-expertti!
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > näytönohjain -keskustelu > ati radeon 9600, 3d-peliongelmia

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2026 AfterDawn Oy