User Käyttäjä Salasana  
   
tiistai 10.6.2025 / 05:24
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > virukset ja haittaohjelmat > w32/nuwar.so.worm & wininet.dll
Näytä aiheet
 
Keskustelualueet
Keskustelualueet
W32/nuwar.SO.worm & wininet.dll
  Siirry:
 
Kirjoittaja Viesti
Sivu:12>
einari123
Newbie
_
7. huhtikuuta 2008 @ 22:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eli tuon niminen virus löytyi koneelta. Todennäköisesti Panda poisti saastuneen wininet.dll nimisen tiedoston ja nyt lähes mikään ohjelma ei toimi.

Esimerkiksi explorer.exe sanoo "luokkaa ei ole rekisteröity" eli tiedoston kopioiminen jostain muualta takaisin ei minulta onnistu.

Virus löytyy vielä wininet.dll:n varmuuskopiosta Pandalla (c:\windows\winsxs\backup\....... paikasta.
Panda ei poista virusta.

Alkaa tuskanhiki nousta ja syvä viha tietokoneita kohtaan. Toivottavasti löytyy täältä apuja.
japateus
Suspended due to non-functional email address
_
8. huhtikuuta 2008 @ 07:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Totisesti toivon että joku osais neuvoa.Täysin sama ongelma minulla.
Mikään muu ei koneessa pelaa paitsi netti.
Tuskin edes on mitään viirusta koneella panda vaan sekoilee..
JosieB
Newbie
_
8. huhtikuuta 2008 @ 10:17 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Sama ongelma täälläkin... :(

Tämmöisiä löysin kun etsiskelin apua, suht uudelta jutulta siis näyttää. Ei kivaa.


SOS w32 nuwar so worm grrrr


Nuwar.SO.worm
yiapos
Newbie
_
8. huhtikuuta 2008 @ 10:56 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Juu, juttu on tosiaan tuore, eilisillan ja viime yön aikana tuo pöpö on levinnyt. Niinhän siinä on käynyt, että Panda yksinkertaisesti poistaa saastuneen wininet.dll -tiedoston, eikä osaa kopioida puhdasta tiedostoa sen tilalle, joten se pitää vaan sitten tehdä manuaalisesti. Olen nyt tehnyt tuon toimenpiteen kolmeen eri koneeseen ja näyttää siltä, että ainakaan välittömästi Nuwar.SO ei iske uudestaan.

Hanki puhdas wininet.dll -tiedosto saastumattomasta Vista-koneesta, kopioi se muistikulle ja sieltä varmuuden vuoksi vielä koneen kovalevylle vaikkapa hakemistoon C:\aaa, kuten esimerkissä.

Kopiointi onnistuu ainakin niin, että käynnistät koneen vikasietotilan komentokehotteeseen. Käynnistysvaihtoehdot tulevat näkyviin, kun painat F8 -näppäintä käynnistyksen alkuvaiheessa, ennen kuin Windows alkaa latautua.


Luo hakemisto, esim.: md C:\aaa

Kopioi tikulta, esim.: copy F:\wininet.dll c:\aaa

Kopioi system32 -hakemistoon, esim.: copy c:\aaa\wininet.dll c:\windows\system32

Mikäli sinulla ei ole käytettävissä puhdasta wininet.dll -tiedostoa, googlettamalla löytyy tai voit pyytää sellaista minulta, kunhan pääset jollain koneella nettiin.
JosieB
Newbie
_
8. huhtikuuta 2008 @ 11:01 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kiitos neuvoista, vaikkakin täysin tumpelona täytyykin pistää joku muu tekemään tuo. :D

Jostakin luin, että kun kone on kerran saastunut, pitäisi koko homma pistää uusiksi. Onko näin vai voinko turvallisin mielin tämän episodin jälkeen käytellä konetta?
einari123
Newbie
_
8. huhtikuuta 2008 @ 15:07 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kiitoksia neuvoista. En onnistunut löytämään netistä pakkaamatonta wininet.dll tiedostoa, eikä purkuohjelma toimi. Jos voisit yiapos linkata pakkaamattoman tiedoston jostain. Tulee ihan nuoruus mieleen kun pääsee näpyttelemään noita dos käskyjä :) Kiitos vielä kerran
Newbie
_
8. huhtikuuta 2008 @ 16:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
ei anna kopsata sitä tonne system32 kansioon, ulee vaan että prosessi käytössä

| Intel Core Duo E6750 2,66Ghz@3,4Ghz+Noctua NH-U9F | 3Gb 800Mhz DDR2 | Abit IP35-E| MSI GeForce 8800GTS 320Mb OC 632Mhz/1870Mhz | 500gb+250gb | Nexus Breeze |
yiapos
Newbie
_
8. huhtikuuta 2008 @ 16:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Onko sulla Rohtori varmasti sama tilanne päällä, eli Panda on havainnut nuwar.so:n ja sen jälkeen tehty uudelleenkäynnistys, jonka yhteydessä tuo wininet.dll on poistettu. Tuo ohjeeni koskee vain sellaista tilannetta ja näyttää toimivan kyllä koneessa kuin koneessa.

JosieB:lle terveisiä, että tuon korjauksen jälkeen konetta voi kyllä käyttää turvallisin mielin, edellyttäen että siinä ei ole muita pöpöjä, kannattaa ajaa se Pandan koko tietokoneen tarkistus läpi, etenkin jos sitä ei ole aikoihin tehty.
einari123
Newbie
_
8. huhtikuuta 2008 @ 17:00 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Sain purettua windowssin omallasysteemillä zipin ja kopsattua system kansioon, mutta olkaa TARKKANA, että teilla on oikea versio tiedostosta.

Itse en ollut ja tietokone lopetti kaiken yhteistyön.

Sain korjattua ongelman kun tajusin laittaa BIOS:sta (käynnistyy delete painikkeella koneen ladatessa ensimmäisiä juttuja) CD-aseman ensisijaiseksi boottaus(paikaksi ?).

Sitten laitoin Windows levyn sisään ja annoin käynnistää siltä. Sieltä löytyi palautus/korjaus asennus vaihtoehto. Palautin järjestelmän 4.4.08 ja nyt toimii :)
yiapos
Newbie
_
8. huhtikuuta 2008 @ 19:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Totta turiset Einari, tarkkana pitää olla. Päivitetyssä Vistassa ko. tiedoston versiotiedot ovat: 7.0.6000.16512
Varmuuden maksimoimiseksi tuon voi tarkistaa dll:n ominaisuuksista ennen kopiointia.
dee_vee
Newbie
_
8. huhtikuuta 2008 @ 20:52 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ehdittiin laittaa vanha versio ko. tiedostosta ja kun tiedostoa yrittää poistaa niin ilmoittaa, että käyttö on estetty. Tietääkö kukaan millä keinoin tiedoston voi tuohota?
yiapos
Newbie
_
8. huhtikuuta 2008 @ 21:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eiköhän se tuhoaminen tuolla vikasietotilan komentokehotteessa onnistu sekin, koska silloin ko. tiedosto ei ole käytössä. Samalla vaivalla tietenkin voi jo kopioida ajankohtaisen tiedoston sen vanhan päälle ja vastata jees, kun kysytään korvataanko vanha tiedosto.
dee_vee
Newbie
_
8. huhtikuuta 2008 @ 21:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti yiapos:
Eiköhän se tuhoaminen tuolla vikasietotilan komentokehotteessa onnistu sekin, koska silloin ko. tiedosto ei ole käytössä. Samalla vaivalla tietenkin voi jo kopioida ajankohtaisen tiedoston sen vanhan päälle ja vastata jees, kun kysytään korvataanko vanha tiedosto.
Juu yritinkin vikasietotilan komentokehotteessa, mutta tulee ilmoitus että poistaminen ei onnistu koska tiedosto on toisen prosessin käytössä. Onkohan mitään keinoa millä vanhan tiedoston sais pois?
Newbie

1 tuotearvio
_
8. huhtikuuta 2008 @ 21:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Panda näyttää julkaisseen korjauksen ongelmaan:

http://www.pandasecurity.com/homeusers/s...&idProducto=118

En päässyt vielä kokeilemaan toimiiko tuo, mutta jos joku on koittanut niin voisiko kommentoida asiaa.

Itse veikkaisin syypääksi virheellistä Panda-päivitystä. Kaikki vastaantulleet Vista koneet (ja niitä on ollut useita), joissa on Panda, ovat kärsineet samasta ongelmasta, enkä oikein tahdo uskoa, että mikään virus olisi levinnyt noin nopeasti.
japateus
Suspended due to non-functional email address
_
9. huhtikuuta 2008 @ 00:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kiitos! Tuolla sain koneen taas toimimaan.
Tonto_
Newbie
_
10. huhtikuuta 2008 @ 09:16 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mua toi pandan juttu ei auttanut yhtään.. Nettiin oon kuitenkin koko ajan päässyt.. Tarvii varmaan koittaa tota wininet.dll korvausta
tiaheidi
Newbie
_
10. huhtikuuta 2008 @ 09:29 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ei auttanut pandan ratkaisu täälläkään. Netti siis toimii, oikeestaan mikään muu ei :(
JosieB
Newbie
_
10. huhtikuuta 2008 @ 13:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Taidanpa kohta pirauttaa Pandalle ja tulkoot itse korjaamaan tämän kun ovat kerran sotkeneetkin. >:(
Newbie

1 tuotearvio
_
10. huhtikuuta 2008 @ 13:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti JosieB:
Taidanpa kohta pirauttaa Pandalle ja tulkoot itse korjaamaan tämän kun ovat kerran sotkeneetkin. >:(
Onko järjestelmän palautus käytössä? Jos on, kannattaa yrittää palauttaa ma 7.4 edeltävään tilanteeseen. Tämä on yleensä auttanut.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 10. huhtikuuta 2008 @ 14:03

tiaheidi
Newbie
_
10. huhtikuuta 2008 @ 14:38 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti suikkanen:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti JosieB:
Taidanpa kohta pirauttaa Pandalle ja tulkoot itse korjaamaan tämän kun ovat kerran sotkeneetkin. >:(
Onko järjestelmän palautus käytössä? Jos on, kannattaa yrittää palauttaa ma 7.4 edeltävään tilanteeseen. Tämä on yleensä auttanut.


Kiitos! Tuo järjestelmän palauttaminen auttoi, eli kone toimii taas.
Tonto_
Newbie
_
10. huhtikuuta 2008 @ 14:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Nyt on järjestelmän palautustakin jo testattu kahteenkin eri palautus pisteeseen, mutta ei toimi kyllä edelleenkään.. Mikä nyt neuvoksi?

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 10. huhtikuuta 2008 @ 15:10

marconix
Newbie
_
10. huhtikuuta 2008 @ 22:43 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tuo Pandan hätäapu toimii ainakin mun tapauksessa:

Hätäapu löytyy täältä:
http://www.pandasecurity.com/homeusers/s...&idProducto=118

Tässä ohjeet niiden sivulta:


Solution

IMPORTANT NOTE: it is important to respect capital letters.
1. Boot the machine in safe mode with networking functions. In order to do so, press the F8 key when booting up and select the option Safe mode with networking functions.
2. Once the computer is started, click on the Start icon, and type cmd in the text box. Then, press Enter.
3. From the ms-dos window, enter the following commands:
* ftp 62.99.76.3 and press Enter.
* Now, type in panda and press Enter.
* Type again panda and press Enter.
NOTE: The password characters will not be visualized on the screen.
* Once in the ftp directory, type in bin and press Enter.
* In the following line, type in mget solution.exe and press Enter.
WARNING: If the Windows firewall requests permission to access, select the option Unlock.
* When it asks for confirmation, type in Y and press Enter.
* Enter the quit command and press Enter.
* Type in solution.exe and press Enter.
4. The computer will be rebooted.
5. Update the antivirus.
6. Check that access to the network and the Internet is re-established.

Toisaalta täysin epä-ammattimaista laskea tälläinen versio julkisuuteen, ehkeivät ole rummuttaneet siksi kovinkaan kovasti korjauksesta...
Joku toinen virussofta on ratkaisu ja asap.
Newbie

1 tuotearvio
_
11. huhtikuuta 2008 @ 07:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Tonto_:
Nyt on järjestelmän palautustakin jo testattu kahteenkin eri palautus pisteeseen, mutta ei toimi kyllä edelleenkään.. Mikä nyt neuvoksi?
Et kertonut miten ongelma ilmenee. Tuleeko siis tuo ilmoitus wininet.dll-tiedoston puuttumisesta vai jotain muuta?
Jos järjestelmän palautuskaan ei ole auttanut, veikkaisin että vika on jossain muualla kuin Panda viallisessa päivityksessä.

Lyhyesti siis, mitä virheilmoituksia saat ja mitkä sovellukset toimivat, mitkä eivät?
erkki7
Newbie
_
11. huhtikuuta 2008 @ 15:38 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Täälläkin on kone juntturassa, muutamasta muusta käyttäjästä poiketen Internet ei tosin toimi. Eli tällä hetkellä netti ja mikään muu yhteyteen perustuva ohjelma toimi. Herjaa "wininet.dll ei löytynyt.." Jos yritän käynnistysvalikosta päästä käsiksi kovalevyjen tiedostoihin tulee ilmoitus "luokkaa ei ole rekisteröity.." Tuota Pandan ohjetta olen jo kahteen kertaan koettanut ilman tuloksia ja äsken yritetty järjestelmän palautus päivämäärään 6.4.2008 ei sekään auttanut. Jos jollain on ajatuksia siitä mitä kannattaisi seuraavaksi koetta niin otan ehdotuksia vastaan. Tuota tiedoston korvaamista olen ajatellut seuraavaksi koettaa mutta en ole vielä löytänyt 'yiapos' nimimerkin laittamia päivitystietoja omaavaa tiedostoa. Mikä avuksi?
Mainos
_
__
 
_
Tonto_
Newbie
_
11. huhtikuuta 2008 @ 16:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo eli siis mulla on samat oireet kun erkki7:lla eli siis herjaa samoja asioita mullakin. Mulla tosin mozilla firefox toimii, mutta internet explorer ei. Windows media player ja oikeestaan mikään ohjelmakaan ei toimi ja valittaa vaan.. eli jos avaan windows mediaplayerin niin ennen kun se ees aukee tulee vaan ikkuna että "windows mediaplayer lakkasi tomimasta, selvitetään onko ongelmaan ratkaisua" Jotain apua ois kyllä kiva saada..

Edit. Sain koneen kuntoon ja kaikki on ilosia :D

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 11. huhtikuuta 2008 @ 16:17

 
Sivu:12>
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > virukset ja haittaohjelmat > w32/nuwar.so.worm & wininet.dll
 

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme
 
  © 1999-2025 AfterDawn Oy