User Käyttäjä Salasana  

torstai 20.11.2025 / 01:20
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > windows xp asennus/entisen poisto ongelma :p
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Windows XP asennus/entisen poisto ongelma :P
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Doxerfile
Newbie
_
12. huhtikuuta 2008 @ 15:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Teen tätä ekaa kertaa noin mutta minulla oli windows jumittanut, iskin xp sp2 sisään ja aloitin asennukset siihen tuli valinta C: jotakin ja asenna, asensin mutta kun kirjaudun sisään kone jumittaa ihan helv.. ja minulla oli D: asemalla noin 300-400 gigaa muistia, nyt sielä on maximi muisti määrä 6 gigaa?

Luulen että tässä on pari xp:tä päällekkäin osaako kukaa neuvoa ensikertalaista miten poistaa windows xp kokonaan ja asentaa entinen takaisin?
Doxerfile
Newbie
_
12. huhtikuuta 2008 @ 19:29 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Viittiskö joku vastailla? ;)
Member

2 tuotearviota
_
12. huhtikuuta 2008 @ 19:52 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
En tiä ymmärsinkö tuota sinun viestistäsi mutta tässä ohjetta:
http://www.suomikeskus.com/index.php?opt...Itemid=88888906
Ja poista siis kaikki asemat (mikäli ei ole mitään säilytettävää) ja tee yksi ~40gb asema ja windowsin asennuksen jälkeen teet lopusta tilasta toisen aseman.
Doxerfile
Newbie
_
13. huhtikuuta 2008 @ 16:56 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Yritin asentaa windows XP uudelleen mutta luulen siis että entinen on alla eli uusi windows xp on entisen päällä ja jumittaa ja söi muistia paljon :P
Doxerfile
Newbie
_
13. huhtikuuta 2008 @ 17:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tarvitsen siis tietoa miten poistan windows XP:n kautta XP:peet kun minusta niitä voi olla allekkain ja mun mielestä mulla on nyt pari päällekkäin kun tietokoneeni jumittaa :P

-> TOINEN TIETOKONE. -> :P
tukis
Suspended due to non-functional email address
_
13. huhtikuuta 2008 @ 17:13 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Doxerfile:
Yritin asentaa windows XP uudelleen mutta luulen siis että entinen on alla eli uusi windows xp on entisen päällä ja jumittaa ja söi muistia paljon :P
Käyttöjärjestelmiä ei voi olla toiminnassa kuin yksi kerrallaan, jollei ole virtuaalikoneita asennettuna (wmware, virtual-PC, VirtualBox ...)
Joten vanha Windows ei voi syödä resursseja.

Kiintolevytilaa vie tietenkin vanhan vindowsin kansiot, jos siellä niitä on.

Boot.ini tiedostosta voisi selvittää mikä on käynnissä olevan Windowsin kansio. Jos et bootatessa valitse käyttistä, niin kansio selviää katsomalla default riviltä.

Boot.ini tiedoston saat näkyviin
Klikaa hiiren kakkosnapilla "Oma tietokone" -> Ominaisuudet -> Käynnistys ja palautuminen:Asetukset-nappula -> Muokkaa-nappula

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 13. huhtikuuta 2008 @ 17:18

Doxerfile
Newbie
_
14. huhtikuuta 2008 @ 15:37 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
:P Itseasiassa windowseja mulla oli 2 päällekkäin sanoo PLUSVERKON asiantuntija joka korjasinu minun koneen tänään kun vein aamu kahdeksasta koneen PLUSVERKOILLE ja kolmen jälkee kävin hakemassa :P

Ongelma jugimiseen oli se että minulla oli 2 windows XP:tä päälleikkäin, että miettikää sitä..
ulub
Newbie
_
17. huhtikuuta 2008 @ 13:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
voisko joku auttaa ku mulla on nyt C:llä XP ja E:llä vista ja haluasin poistaa sen xpn nii miten toimin?

Moderator

1 tuotearvio
_
17. huhtikuuta 2008 @ 14:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
http://www.syschat.com/remove-xp-xp-vista-dual-boot-1927.html

Kannattaa lukea noita kommentteja. Itselle jäi edelleen hieman epäselväksi joudutko käynnistämään vistan cd/dvd:ltä ja putsaamaan mbr:n erikseen.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 17. huhtikuuta 2008 @ 14:33

ulub
Newbie
_
17. huhtikuuta 2008 @ 14:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
en ymmärrä tota buutti juttua :s
siis miten helvetissä bootin tolla cdllä!?
Mainos
_
__

_
Moderator

1 tuotearvio
_
17. huhtikuuta 2008 @ 15:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kone ei tee mitään kun cd:n tunkee asemaan? Mene biosiin ja etsi kohta buuttijärjestys. Siellä valitset cd- aseman ensimmäiseksi buuttaavaksi laitteeksi.
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > windows xp asennus/entisen poisto ongelma :p

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy