Kone sammuu 1min päästä käynnistyksestä!(xfx 780i)
|
|
mRrr
Suspended due to non-functional email address
|
15. huhtikuuta 2008 @ 19:37 |
Linkki tähän viestiin
|
Mun kone sammuu aina n.1 min päästä kun sen käynnistää, tiiän että tää sammuilu johtuu isoistä lämmöistä, kun menen biosiin ja katson lämmöt ne
on aina jotain 90-95c luokkaa ja se nousee koko ajan. Ja sitten kone sammuu, porukat o kertonu mulle vaa et sun prossutuuletin ei oo kunnolla kiinni emossa, mutta jos se ei olisikaan, niin silti lämpöjen ei pitäisi
nousta noin ylös? Kun mulla oli vielä abit ip35, ja siihen en saanut prossutuuletinta kunnolla kiinni, mutta lämmöt oli silti vaan jotain 55-65c luokkaa, mutta pelata sillä ei pystynyt ku sillon lämmöt oli jotai 80c luokkaa. Palautin tän emon takaisin verkkokauppaan takuukorjaukseen, ja kun he testasivat tätä, niin he eivät löytäneet tästä mitään vikaa, he ajoivat memtestin ja jonkun postaustestin. Oon ite aatellu että kyseessä voisi ehkä olla joku yhteensopivuusongelma, ehkä powerissa joku häikkää?
tässä mun speksit:
intel q600 g0
evga 8800gts 512 g92
xfx 780i
OCZ gamexstream 600w
G.Skill 1GB dual 800mhz.
|
Senior Member
14 tuotearviota
|
15. huhtikuuta 2008 @ 21:41 |
Linkki tähän viestiin
|
Vaihda lämpötahnat.
|
_Micah_
Member
4 tuotearviota
|
16. huhtikuuta 2008 @ 03:39 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti OOIE: Vaihda lämpötahnat.
tuokin auttaa luultavasti, mutta mites muu tuuletus kai sekin on kunnossa? mitäs lämpötahnaa oot koneeseesi laittanut? itelläni http://www.jimmspc.fi/tuote/ZM-STG1?classid=3 ja toistaiseksi ihan tyytyväinen :)
|
mRrr
|
16. huhtikuuta 2008 @ 21:54 |
Linkki tähän viestiin
|
ai voiko toi lämpötahna niin paljon vaikuttaa noihin lämpötiloihin? Meenaa kun minulla ennen oli abit ip35, siihen en saanut prossutuuletinta edes kunnolla kiinni, ja silti lämmöt oli idlessä n.60c, mutta pelejä ei pystyny pelaamaan ku lämmöt oli sillon 80c. Mutta
miten sitten tuossa 780i lämmöt voi nousta noin korkeelle?
Micah joo tota :D en oo käyttäny mitään lämpötahnaa, koska en oo tienny että jos sitä ei oo, lämmöt nousee noin hälyttävän korkeelle, koska abit ip35 ei mitään ongelmia ilmennyt. Tänään käväsin kaverilta hakemassa jotain lämpötahnaa, pitänee huomenna kokeilla laittaa jäähdyttimee uudet
tahnat. Pitääkö muuten ne vanhat tahnat irrottaa siitä prossusta/coolerista, ennen kuin laittaa uudet? Ei siinä sitä tahnaa paljon oo mut jotain läikkiä.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 16. huhtikuuta 2008 @ 22:16
|
Senior Member
1 tuotearvio
|
16. huhtikuuta 2008 @ 22:31 |
Linkki tähän viestiin
|
Kannattaa ne vanhat ottaa pois.
lol
|
Senior Member
5 tuotearviota
|
17. huhtikuuta 2008 @ 15:08 |
Linkki tähän viestiin
|
Ainakin Intelin referenssicoolerissa on tahnat valmiina siilin pohjassa. Ja nuo Intelin kiinitystapit on aivan sieltä itsestänsä. AIvan helvetin vittumainen saada kunnolla kiinni niitä. Tällä hetkellä tappelen moisen ongelman kanssa uuden coolerin kanssa. Ei vaan piru vie mene kunnolla kiinni sinne emoon ne tapit. Aina toinen puoli coolerista nousee ilmaan kun saa yhden tapin kiinni.
|
Mainos
|
  |
|
mRrr
|
18. huhtikuuta 2008 @ 22:25 |
Linkki tähän viestiin
|
juuh itsellänikin oli tosi paljon vaikeuksia ton intelin tuulettimen kanssa, mutta tänään laitoin uudet lämpötahnat kuuleriin ja sitten sain jotenkin soviteltua tuulettimen kiinni :) Ja nyt prossun lämmöt ovat 50c@idle, vieläkin aika korkeat, mutta tänään aikaisemmin kun katsoin lämpöjä idlessä, ne olivat 59c, mistäköhän johtuu että nyt on 50c?
Ja muuten, kun menen core-temppiin, se ei näytä minkään coren lämpöjä, ja kun painan "select cpu" niin sieltä löytyy vain 2 ydintä, vaikka pitäisi olla 4. Voikohan tämä mahdollisesti johtua siitä, että en forkannut konetta kun asensin uuden emolevyn? (Poistin kyllä vanhan emon ajurit yms. ennen vaihtoa)
|