Mulla on reilu kolme vuotta vanha HP-pakettikone jota aina säännöllisesti puhdistan. Viimeisen puhdistus kerran jälkeen, kone ei tehnyt elettäkään, kun painoin virtakytkintä. Tuulettimetkaan ei pyörähtäneet, eli kone oli ihan sökö. Luulen, että vika on emossa tai virtalähteessä. Jos vika olisi prossussa, muisteissa tai näyttiksessä, niin kai kone käynnistyisi ja kertoisi siitä. Kaikki osat ja johdot on paikoillaan ja töpseli seinässä.
PS. Virtalähteessä palaa normaalisti vihreä valo, mutta nyt se valo välkyy ja tikittää. Mutta jos otan virtajohdot irti emosta, niin valopalaa taas normaalisti...
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Tontsaaa: Mulla on reilu kolme vuotta vanha HP-pakettikone jota aina säännöllisesti puhdistan. Viimeisen puhdistus kerran jälkeen, kone ei tehnyt elettäkään, kun painoin virtakytkintä. Tuulettimetkaan ei pyörähtäneet, eli kone oli ihan sökö. Luulen, että vika on emossa tai virtalähteessä. Jos vika olisi prossussa, muisteissa tai näyttiksessä, niin kai kone käynnistyisi ja kertoisi siitä. Kaikki osat ja johdot on paikoillaan ja töpseli seinässä.
PS. Virtalähteessä palaa normaalisti vihreä valo, mutta nyt se valo välkyy ja tikittää. Mutta jos otan virtajohdot irti emosta, niin valopalaa taas normaalisti...
Kiitos jos osaatte auttaa =D
Ettet vain puhdistettaessa antanut shokkia jollekkin komponentille? Millä ruukaat putsata? Esim. normaali pölynimuri tappaa hyvin helposti komponentteja jos ovat kontaktissa imuriin.
Noniin.. vika selvisi. Otin nykyisestä koneesta BeQuiet virtalähteen ja testasin sitä Hp:ssä ja johan hyrähti käyntiin. Eli virtalähde oli ilmeisesti mennyt rikki. Olisiko esim. Fortron laadukas merkki?