User Käyttäjä Salasana  

keskiviikko 19.11.2025 / 20:39
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > mitä ihmettä? boot failure, restart or insert bootable media and press any key to continue...
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Mitä ihmettä? Boot failure, restart or insert bootable media and press any key to continue...
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
hosee221
Member

1 tuotearvio
_
29. huhtikuuta 2008 @ 18:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jjuu.. Huomasin että tuo windows xpni oli täysin seonnut, hidastunut, ei edes tunnista äänikorttejakaan, selittää siis "Ei äänilaitetta" ja ajurin uudelleenasennuksessakaan ei mitään uutta tapahdu..

Eli. Pistin tuonne windowssin asennus CD:n joka ON bootattava (Olen jo useita boot seedeitä kokeillut, niistä jokainen intti samaa asiaa). Kone inttää tuollaista viestiä kuin "Boot failure, restart or insert bootable media and press any key to continue" blaablaa blaa jotain tuohon malliin.

Ensin skippasi kokonaan windowssin käynnistykseen, mutta kun otin biossista (Amibios) boot asetukset 1. CDROM 2. disable 3. disable ja vielä check for other devices off, niin tuli tuo viesti. Mitä teen? Miten saan tämänkin ongelman korjattua?

Taustaa:
Pikkuveli oli siis käyny mun koneella sössimässä vähän tiedostoja, Oli asentanu jonkun tuollaisen ku "Vista Transformation Pack 8.0.1" Tuon jälkeen kone väitti olevansa vista, jota se ei todellakaan ole, (Hyi hitto, vista on jotain jota edes maailman typerin ihminen ei suunnittelisi (Paitsi Bill Gates)) Ja kaiken kukkuraksi haistatteli tuota äänikorttiongelmaa. Virustorjuntaa mulla tässä koneessa ei ole, sillä en katso sitä tarpeelliseksi, Kone on n. kolmen (?) palomuurin sisällä että.. njoo. Kaikki kuvakkeetkin on pikkuveljeni onnistunut muuttamaan vistaksi. Tuollainen "Sidebar"kin on ilmestynyt tuohon oikealle.

!! Ai niin !!
Yritin poistaa tuota vista transu päkkii, se poisti osan mut alko sitten junttaa että ei pystytä avata jtn tiedostoa "C:/Windows/system32/ntoskrnl.exe" tiedostoa, siin oli kolme nappii "Abort, Ignore ja Cancel" Ignoraamisen rämpyttäminen vaan toi saman varotuksen uudelleen ja uudelleen. Abortista setuppi lopetti, ja samoin teki cancel.

AMD Athlon 64 FX-60 2,61GHz
NVIDIA GeForce 8800 GTX
500GB SATA
Samsung SyncMaster LD220HD
:3
Senior Member
_
29. huhtikuuta 2008 @ 23:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Villi veikkaus: cd-asema ei ole kunnossa tai ei ehdi boottiin mukaan.
Jokus on auttanut aseman ide-kaapelin irroitus/kiinnitys ja masteriksi lattakaapelin päähän.

Senior Member
_
30. huhtikuuta 2008 @ 00:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti hosee221:
Jjuu.. Virustorjuntaa mulla tässä koneessa ei ole, sillä en katso sitä tarpeelliseksi, Kone on n. kolmen (?) palomuurin sisällä että.. njoo.
Aijaa, voivoi.

Harmi.

"Mikään tieto ei ole turhaa, paitsi jos sitä ei jaa muille"
hosee221
Member

1 tuotearvio
_
30. huhtikuuta 2008 @ 00:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti kaitsu61:
Jjuu.. Virustorjuntaa mulla tässä koneessa ei ole, sillä en katso sitä tarpeelliseksi, Kone on n. kolmen (?) palomuurin sisällä että.. njoo.
Aijaa, voivoi.

Harmi.
Kaitsu61, oliko tuo asiallista? Afterdawnissa autetaan, EI moitita! Alkaa savuttaa tuollainen käytös!

NVIDIA GeForce 8800 GTX
500GB SATA
Senior Member
_
30. huhtikuuta 2008 @ 09:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti kaitsu61:
Aijaa, voivoi.

Harmi.
Kaitsu61, oliko tuo asiallista? Afterdawnissa autetaan, EI moitita! Alkaa savuttaa tuollainen käytös!
No ehkä se ei ollut, mutta kun ei tullut "pienessä sievässä" muutakaan mieleen.

Oletkos kokeillut järjestelmän palautusta?

Ja nyt sulla on varmaan sellainen tilanne, että kun se veljesi on "asennellut", niin voipi olla, että et saa sillä XP:n levyllä konetta tyhjäksi, koska kone luulee olevansa Visva. Villi arvaus.

Löytyykö kiintolevyn valmistajalta ohjelmaa jolla saa koneen tyhjäksi?

EDIT: Ja kun saat sen koneen kuntoon, ei ole mitään haittaa vaikka asentaisit siihen jonkun virusohjelman. Ilmaisia löytyy.

"Mikään tieto ei ole turhaa, paitsi jos sitä ei jaa muille"

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 30. huhtikuuta 2008 @ 09:13

AfterDawn Addict

5 tuotearviota
_
30. huhtikuuta 2008 @ 10:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Täällä ei myöskään pitäisi trollata, mutta jotkut tekevät sitäkin. (Kyllä, viestisi täyttää trollin tunnusmerkit).

Kone on n. kolmen (?) palomuurin sisällä
Mitä tarkoitat tällä?

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 30. huhtikuuta 2008 @ 10:06

AfterDawn Addict

10 tuotearviota
_
30. huhtikuuta 2008 @ 10:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Yritin poistaa tuota vista transu päkkii, se poisti osan mut alko sitten junttaa että ei pystytä avata jtn tiedostoa
Moro.

Mulla oli joskus kans tuo transformation pack koneella ja sen poistossa kauheasti ongelmia.

Yritä poistaa se packki sieltä lisää/poista sovelluksesta. Sitä ennen kuitenkin sammuta sen packin mukana tulleet prosessit tehtävien hallinnasta. Jos ei onnistu, restartti ja koita uudestaan. Jos ei noin onnistu niin yritä poistaa kaikki transformation packin tiedostot manuaalisesti. Itse muistaakseni jouduin poistelemaan käsin vaikka mitä.

Mutta opin ainakin tuosta, että enää en tollasia packkejä koneelleni tunge ;)

BforeDusk
AfterDawn Addict
_
30. huhtikuuta 2008 @ 17:34 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti nurmoosta:
Jokus on auttanut aseman ide-kaapelin irroitus/kiinnitys ja masteriksi lattakaapelin päähän.

Masterin paikka muistaakseni keskellä, päässä on slave.

Jos mietit miten kovo ja cd asema kytkeytyy samaan kaapeliin, miten ne kotelossa fyyisesti yleensä sijaitsee. Ja kummalla on tarve tulla asemakirjaimeksi c:
Monasti kun se keskimmäinen liitin ei ylety cd-asemaan asti.

Tuli vähän hätäisesti kirjoitettu. Master-slave jumpperoituna kaapelin paikalla ei ole väliä. Jumpperi sen määrittää.
Cable Selectiksi laitettuna päässä olevasta tulee slave ja keskeltä master.
http://en.wikipedia.org/wiki/AT_Attachment

Joku häiriösäteily syy tais olla että yksi laite susositellaan kohtaan ?
Oliko se sitten pää vai keskelle?

Osta paskaa, saat 2kk kaupan päälle.
- Zz Topelius -
hosee221
Member

1 tuotearvio
_
1. toukokuuta 2008 @ 12:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kone on n. kolmen (?) palomuurin sisällä
Mitä tarkoitat tällä?
Niin sitä vaan että kun taloyhtiöllä on oma palomuuri, meidän kotona on oma palomuuri, ja mun koneen netti on vielä kerran jaettu palomuurin kautta. Ei siis softapalomuuria, vaan sellanen boksi..

NVIDIA GeForce 8800 GTX
500GB SATA
hosee221
Member

1 tuotearvio
_
1. toukokuuta 2008 @ 12:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti BforeDusk:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti nurmoosta:

Masterin paikka muistaakseni keskellä, päässä on slave.

Jos mietit miten kovo ja cd asema kytkeytyy samaan kaapeliin, miten ne kotelossa fyyisesti yleensä sijaitsee. Ja kummalla on tarve tulla asemakirjaimeksi c:
Monasti kun se keskimmäinen liitin ei ylety cd-asemaan asti.

Tuli vähän hätäisesti kirjoitettu. Master-slave jumpperoituna kaapelin paikalla ei ole väliä. Jumpperi sen määrittää.
Cable Selectiksi laitettuna päässä olevasta tulee slave ja keskeltä master.
http://en.wikipedia.org/wiki/AT_Attachment

Joku häiriösäteily syy tais olla että yksi laite susositellaan kohtaan ?
Oliko se sitten pää vai keskelle?
Niin mulla on siis aijemmin toiminut, koneen itse kokosin tuollaiseen Caterpillar silent system koteloon. Kovalevy C on primary masterina, ja muistaakseni cd asema on secondary slavena..

NVIDIA GeForce 8800 GTX
500GB SATA
AfterDawn Addict

5 tuotearviota
_
1. toukokuuta 2008 @ 12:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Niin sitä vaan että kun taloyhtiöllä on oma palomuuri, meidän kotona on oma palomuuri, ja mun koneen netti on vielä kerran jaettu palomuurin kautta. Ei siis softapalomuuria, vaan sellanen boksi..
Tuo ei vaan suojaa haittaohjelmilta jos käyttäjä saa haitakkeen esim. jonkin nettisivuston tai itse imuroidun tiedoston tms. kautta.

hosee221
Member

1 tuotearvio
_
1. toukokuuta 2008 @ 12:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Pistän vielä HiJack this login-- hörm.. "HijackThis.exe ei ole kelvollinen Win-32 sovellus."

NVIDIA GeForce 8800 GTX
500GB SATA
hosee221
Member

1 tuotearvio
_
1. toukokuuta 2008 @ 18:00 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti yamaneko:
Tuo ei vaan suojaa haittaohjelmilta jos käyttäjä saa haitakkeen esim. jonkin nettisivuston tai itse imuroidun tiedoston tms. kautta.
Niinno joo silleen, mutta en lataakaan ohjelmia joihin en luota. Pikkuvelihän se koneeni meni sössimään.

NVIDIA GeForce 8800 GTX
500GB SATA
Senior Member
_
3. toukokuuta 2008 @ 18:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti yamaneko:
Itse olisin kuullut, että vain yksi palomuuri riittää, useammat ovat pahaksi tietoturvalle. Olenko aivan hakoteillä, vai lasketaanko kenties taloyhtiön muurit mukaan vai ei? Pieni offtopic, mutta asian puitteissa kai sallittakoon.

Paahtimeni paahtaa leivän kuin leivän.
Mainos
_
__

_
AfterDawn Addict

5 tuotearviota
_
3. toukokuuta 2008 @ 19:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No katsos, joskus ei vaan jaksa alkaa ohjastamaan kun joku alkaa oikein pätemään :) Vai mitä voi sanoa tyypille joka sanoo että "Pikkuveli oli siis käyny mun koneella sössimässä", "Virustorjuntaa mulla tässä koneessa ei ole, sillä en katso sitä tarpeelliseksi, Kone on n. kolmen (?) palomuurin sisällä", ja sitten vielä "mutta en lataakaan ohjelmia joihin en luota. Pikkuvelihän se koneeni meni sössimään". Vetää sanattomaksi.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 3. toukokuuta 2008 @ 19:51

afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > mitä ihmettä? boot failure, restart or insert bootable media and press any key to continue...

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy