User Käyttäjä Salasana  

keskiviikko 19.11.2025 / 00:42
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > xp:tä ei pysty laittaa takas vistan jälkeen
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Xp:tä ei pysty laittaa takas vistan jälkeen
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Mestaus
Senior Member

1 tuotearvio
_
30. huhtikuuta 2008 @ 00:43 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Yrittää tossa xp:tä takas laittaa kun sais tän vistan pois niin heti bootin jälkeen vähän aikaa se jotai tutkii laitteistoa ja heti joka kerta tulee blue screenii?
Mistäs toi häikkä johtuu?
Menee hermot tässä vistassa kun koko ajan jotai virhettä heittää..Sulkee palveluita ja päivityksetki ei lataudu kunnolla.Ei saa edes tota suomi pakettia tuosta vista ultimate extroista ladattuu.
EDIT : Saisko tota vista ultimaten suomikielipakettii mistää eriksee ladattua?Helpottais vähän mun toimintaa kun ei toi lontoo oikein taivu.

Mestaus

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 30. huhtikuuta 2008 @ 01:43

heikki75
Senior Member
_
30. huhtikuuta 2008 @ 10:38 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joissakin koneissa XP:n asentaminen ei onnistu jos kovalevyn asennusosio on osioitu/alustettu Vistalla, vaan XP:n asennus keskeytyy ensimmäisen käynnistyksen jälkeen virheilmoitukseen "Virhe ladattaessa käyttöjärjestelmää". Tällöin XP:n asennuslevyllä poistetaan osio, luodaan se uudestaan ja suoritaan XP:n asennus.

Jos koneessa ei ole koskaan ollut XP:tä niin silloin vika voi johtua: "SATA-ohjaimen asetus emolevyn BIOS-asetuksissa" http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/639491
AfterDawn Addict

5 tuotearviota
_
30. huhtikuuta 2008 @ 11:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Mestaus:
Saisko tota vista ultimaten suomikielipakettii mistää eriksee ladattua?
Tuossa pitäisi olla, en tosin ole itse asentanut.

Mestaus
Senior Member

1 tuotearvio
_
30. huhtikuuta 2008 @ 15:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eka laitoin kyllä tähän xp:n ja sitten vistan ja sitten viellä uusiks asennin vistan kun ei enää sen jälkeen pystynyt asentamaan xp:tä?Viikon vanha kone on tää.Ja aluks toimi xp:llä loistavasti..voiskohan tohon blue screeniin olla syynä joku rautapohjanen vika?

Mestaus
Mestaus
Senior Member

1 tuotearvio
_
30. huhtikuuta 2008 @ 22:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kokeilin asentaa xp:tä toiselle kovalevylle missä ei ollut vistaa ja kokeilin olisiko myöskin cd-asemassa häikkää niin tuli sama virhe ilmoitus(Blue-Screen) xp:tä asennettas.Eli mikä avuks?Oisiko biossi sekaisin?Emolevy rikki?Vai joku muu rautapohjan komponentti sökönä.
T.Avuton

Mestaus
tukis
Suspended due to non-functional email address
_
30. huhtikuuta 2008 @ 22:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
- Muistikampojen vähennys
- CMOS nollaus
- ei välttämättömien korttien ja muiden oheislaitteiden irroitus
- muistin jännitteiden nosto

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 30. huhtikuuta 2008 @ 22:49

Mestaus
Senior Member

1 tuotearvio
_
30. huhtikuuta 2008 @ 22:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Hmmh...Cmos nollaus? eli ?
Ei täs kyl turhii juttui oo ...
Mites muistin jännitteitä nostaisin?

Mestaus
tukis
Suspended due to non-functional email address
_
30. huhtikuuta 2008 @ 23:37 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
CMOS muisti on BIOS:n setup-muisti eli asetukset.
Se nollataan joko jumpperilla tai kytkimellä.
(Tai irroittamalla patteri joksikin aikaa)
Emolevyn ohjekirjasta tarkemmin.

Turhia osia ovat kaikki mitä ei asentaessa tarvita.
Tarvitaan siis näytönohjain, kiintolevy ja muisti sekä prossu.
(poweri ja emolevy tuskin unohtuu:)
Asennuksen jälkeen voi lisätä osia ja katsoa alkaako tulla ongelmia.
Tämä on vianhakua.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 30. huhtikuuta 2008 @ 23:55

Mestaus
Senior Member

1 tuotearvio
_
30. huhtikuuta 2008 @ 23:56 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kappas kappas,otin yhen gigan muistin irti niin pystyin asentaa sen jälkeen xp:n takas,mutta sitten äsken kun kirjauduin työpöydälle niin tuli taas sama virheilmoitus ja kone käynnisty uusiksi?Muistit kusee?

Mestaus
AfterDawn Addict

4 tuotearviota
_
1. toukokuuta 2008 @ 09:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
testaa molemmat muistit erikseen niin näet onko muistissa vai yhteen sopivuudessa vika.
lataa toi http://www.ultimatebootcd.com/
poltat ja boottaat sille sit ajat tuon memtest86+ muistitestin.
vika varmaan toisessa muistissa.

Share, Share and Share..

http://portal.tuffnet.org/ <-Tuffs Forum

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 1. toukokuuta 2008 @ 09:47

Mestaus
Senior Member

1 tuotearvio
_
1. toukokuuta 2008 @ 12:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo tos testasin eka kummallaki muistilla memtestin ajoin nii tuli virheitä ja sitten testasin pelkällä yhellä kammalla niin ei tullut virheitä ja sitten testasin tolla yhellä kamalla (veikkaisin,että viallinen) niin tuli taas virheitä ja kummatki kammat erikseen vedin samassa kohti emoa.Eli taitaa olla viallinen muistikampa?Eli voiskohan siinä olla,EHKÄ syy blue screeniin?

Mestaus
Mestaus
Senior Member

1 tuotearvio
_
2. toukokuuta 2008 @ 18:15 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo o,tänää kävin hakee uuden muistikamman ja laitoin tohon viereen sellaisen niin heitti bluescreenin,mutta nytte kun laitoin tohon "kolmanteen kohtaan " niin ei ole toistaiseksi heittäny bluscreeniä?voiskohan esim.heittää bluescreenin kun en muistanu tosta kammasta ottaa tollasta hintalappu tarraa irti kun laitoin sen koneeseen kiinni ja käynnistin?Onkohan tos emos toi yks paikka paskana?

Mestaus
Junior Member
_
5. toukokuuta 2008 @ 14:25 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
kyllä mulla vaa toimi ku asensin xp:en takas,ku vista kaatuili koko ajan..
Senior Member

10 tuotearviota
_
18. kesäkuuta 2008 @ 19:14 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
sanon sulle suoraan enkä kiertele, mulla on ollut itsellänikin täysin sama ongelma ja oon säätänyt sen kanssa perhanasti, sanon tämän täysin kokemuksen ja muiden käyttäjien kokemusten pohjalta, älkää muut tulko jankuttaan että se on mahdottomuus, se ei ole.

jotenkin jo arvasin otsikosta mikä on kyseessä, ja kun katsoin sun allekirjoitusta niin selvisi vika.

sun ongelma on sun emolevy.

MSI P7N SLI Platinum emolevyllä ei toimi XP vakaasti kaikilla käyttäjillä.

itselläni oli tuo emolevy (ostin äsken uuden juuri korjatakseni tuon emon vikoja)... vista asentui ihan hienosti, kun yritin asentaa XP:n niin bluescreen!, asensin vistan niin kaikki toimi, kokeilin vielä XP:tä niin boom bluescreen!

sanonpa missä tapauksissa noita tuli noita BSOD:itä...

aluksi kun yritin kaikki koneessa kiinni asentaa, ei toiminut, tuli bluescreen aina kun windows rupes tunnistaan mun DVD asemaa.

otin muistikortinlukijan koneesta irti ja asensin windowsin uusiks, DVD asema tunnistui hienosti ja pääsin käyttämään konetta, nooh luulin että ongelmat ohi jo... asensin näppäimistön ajurit ja reboottasin ja bluescreen jo ennenku windows avautu, meen tekeen järjestelmän palautuksen että sais näppiksen ajurit pois (niitä ei voinut poistaa vikasietotilassa, ja näppis oli G11), sitten kaikki taas toimi.

asensin hiiren ajurit ja kokeilin, uusiks käynnistys ja bluescreen, nyt ne ajurit lähtikin vikasietotilassa ihan, taas kone toimi, mutta kun katsoin sen hiiren asetusvalikkoa kun kerkesin vielä siinä niin sieltä ei voinut säätää mitään.

mulla meni sillon aikoinaan niin totaalisesti hermot, se emolevy oikeesti pakotti mua käyttämänään vistaa, ja mää jouduin käyttämään sitä vaikka olisin tahtonut XP:tä käyttää.

nyt on uusi emolevy (Asus P5Q PRO) alla ja XP tuntu pelittävän paljon paremmin, myös yksi kaveri kokosi kaverilleen koneen jossa oli tuo P7N SLI Platinum ja ne ei saaneet siinä XP:tä toimiin ku kuulemma heitti niin paljon Bluescreeniä että ei jaksanut (sama mulla).

monella on noita ongelmia, ja kaiken lisäks tuon emon piirisarjalla on paha videon korruptoimis bugi.

sanokaa mitä sanotte, mää sanon että se on tuo emolevy/emolevyn ajurit jotka ei anna XP:n toimia.

kumma kyllä joillakin ihmisillä tuo emo toimii XP:n kanssa, elikkä se taitaa riippua kokoonpanosta miten toimii.

mutta jos oot oikeesti tehnyt melkeinpä kaikkes mitä voit niin sittenpä sanon että emo ottaa vastaan.

btw: vista ultimaten kielipaketin saa windows updatesta^^
Mestaus
Senior Member

1 tuotearvio
_
19. kesäkuuta 2008 @ 16:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Taidan tässä vistassa pysyä..Eli ei xp:tä kannata enää tähän iskee kiinini?

Mestaus
Mainos
_
__

_
Senior Member

10 tuotearviota
_
19. kesäkuuta 2008 @ 16:40 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Mestaus:
Taidan tässä vistassa pysyä..Eli ei xp:tä kannata enää tähän iskee kiinini?
kyllä sää joudut varmaan niin tekemään loppupeleissä että pysyttelet vistassa..

voi olla että meidän kummankin emoissa on jotain vikaa kun XP ei asennu, ei sitä tiedä, mutta kumminkin vista pyörii täysin ongelmitta tuolla emolla.

en yleensä tuu näin suoraan sanoon vaan että "XP ei toimi siinä ja sillä siisti" :D nyt vaan vähän tämmönen ku oon itsekin tuohon yrittänyt XP:tä asentaa ja hermot vaan menneet :/

voit sää yrittää sitä XP:tä asennella mutta jos oot yritellyt jo ja ei toimi kunnolla niin epäilen vähän että saatkohan sitä toimiin ollenkaan.

itselläni tosiaan tyssäsi siihen (kaikkien säätöjen ja tutkiskelujenkin jälkeen), että kun yritän asennella ajureita mun laitteille niin ei pysty asentaan kaikille laitteille, ja kun mulla on G11 näppäimistö niin varmana haluan käyttää niitä G-näppäimiä ja tuolla emolla ja XP windowsilla se ei ollut alkuunsakaan mahdollista joten menin vain vistan asentaan ja siinä toimii kaikki.

epäilen että nää mun muistit mitkä mulla nyt on on jotenkin pimpom, palautan ne, kun nää ei oo ollut mulla vielä 2 viikkoakaan, ja ostan sitten jotkut A-Datan muistit tai jotkut Kingstonit tai jotkut sellaset, saas nähdä :p

kuitenki kiva ku kaveri osti itselleen A-Datan muistit (just samat mitä oon itsekin tässä ajatellut), ja jos se vaan lainais niitä mulle niin kerkeisin jo etukäteen testaa omalla koneella miten ne toimis sitten :p jos totean koneen toimivaks sitten niin tilaan itse samat muistit.
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > xp:tä ei pysty laittaa takas vistan jälkeen

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy