User Käyttäjä Salasana  

keskiviikko 4.2.2026 / 11:44
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pelit ja pelikonsolit > pc:n pelit > hyvä warettajat
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
hyvä warettajat
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Sivu:123>
hsdpa
Suspended due to non-functional email address
_
5. toukokuuta 2008 @ 13:13 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Juippi93
Member
_
5. toukokuuta 2008 @ 14:17 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
**** warettajat ku ei osaa pitää näppejään erossa utorrentin käynnistys napista

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 11. kesäkuuta 2008 @ 14:41

matias_90
Member

2 tuotearviota
_
5. toukokuuta 2008 @ 14:30 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Katos ***** :o Taidetaa pojat jäädä ilman Farcry ja crysis kakkosta.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 11. kesäkuuta 2008 @ 14:42

punksu
_
5. toukokuuta 2008 @ 14:34 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
voi v**** ei voi olla totta kaikki pelit mitä mä oon nyt ostanu / pelannu on ollu crytekiltä ja nyt jotkut hiton warettajat on pilannu sen...
Member

1 tuotearvio
_
5. toukokuuta 2008 @ 14:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kyllä noi muut pc pelit ovat vielä myyneet, eli varmaan jotain vikaa siinä Crysisessaki. Oisko liian kovat laitevaatimukset?

|Q6600|GF8800 GTS 320|2GB|500GB|Sonata III|HP w2207|
Senior Member
_
5. toukokuuta 2008 @ 14:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
no jaa, en välitä kun ei koneella edes pyörinyt siedettävästi, huono oli juonikin.

FarCry vielä menetteli mutta ei sekään hyvä ollut.
Member
_
5. toukokuuta 2008 @ 14:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Orios:
Kyllä noi muut pc pelit ovat vielä myyneet, eli varmaan jotain vikaa siinä Crysisessaki. Oisko liian kovat laitevaatimukset?
tuossa on selkeesti se yks iso syy

ei moni peruspelaaja laita aina uuden pelintakia rahaa uuteen koneeseen tai komponentteihin. tulisi suhteellisen kallista pelaamista

toisaalta pitää tuo piratismista poraaminen pitkälti paikkansa
jokaisella on varmasti tähän omat mielipiteensä

kirjotushäröt saattavat johtua alkoholista. =)
vaikka niitä näenkin en vaivaudu niitä korjaamaan
Junior Member

4 tuotearviota
_
5. toukokuuta 2008 @ 15:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Noh, minkäs tekee? Ei tule olemaan niin tehokasta valvontaa tai kopiosuojauksia että piratismi siltä osalta loppuisi. Piratismia on vaan helv*** vaikea kitkeä pois.
Oma mielipide on että en jää kaipaamaan Crysis 2, koska ykkönenkin oli vaan graafisesti hyvä, sen takia sen ostinkin. Muu siinä sitten olikin sitä samaa ja vanhaa mitä tavattiin Farcry ykkösessäkin.

Lainaus:
Tästä sen verran että Farcry 2 ON tulossa. Ubisoft tai joku muu osti kaikki oikeudet Crytekiltä.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 11. kesäkuuta 2008 @ 14:42

timpani
_
5. toukokuuta 2008 @ 16:01 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Mutu:
Lainaus:

Ubisoft tai joku muu osti kaikki oikeudet Crytekiltä.
Juu... ubisoft se oli...

Onhan tämä vähän harmillinen juttu.
Onhan siellä konsolienkin puolella piratismia, mutta ei tosiaankaan yhtä vahvana kuin PC:llä.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 11. kesäkuuta 2008 @ 14:43

Senior Member

32 tuotearviota
_
5. toukokuuta 2008 @ 16:34 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kaks ekaa viestii oli varmasti joltain 13v pikkusyyliltä ketkä ei maksa koneista ja laitteistaan mitään. Itel ei tod ole intoa käydä maksamaan 60euron pelin päälle joka vuos 1000euron konetta mil se toimis ja muutenkin on eri asia mitä joku yhtiö sanoo esteeks ku mikä ois todellinen syy. Ne ekan kommentin kirjottat voi sit rauhas rahottaa mulle uuden koneen joka vuos, ni voin ostaa itse kyllä pelit niihin.
nare
Member
_
5. toukokuuta 2008 @ 17:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Elämä pilalla yhden pelin takia.
Ryanir
Member
_
5. toukokuuta 2008 @ 17:34 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
PC pelien kuoleminen haittaisi muutakin kuin kuluttajia, esim voisi johtaa myös siihen että ei tehokoneita menisi sitten enää kaupaksi ja siitä taas kärsisi näytönohjain että prossu valmistajat NVidia,ATI,Intel ja AMD enää ei satelisi teho komponentteja ja uutta tekniikkaa kun ei niitä kukaan osta jos niille ei ole käyttöä.

P5K/Q6600/8800GT/4GB800mhz DDR2/Vista Ultimate:)/
Senior Member

4 tuotearviota
_
5. toukokuuta 2008 @ 18:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti neverlife:
Ne ekan kommentin kirjottat voi sit rauhas rahottaa mulle uuden koneen joka vuos, ni voin ostaa itse kyllä pelit niihin.

just, just. "Voisko joku rahoittaa mulle joka vuosi uuden auton. Kyllä mä siihen itse bensat ostan..."

Jos ei ole rahaa niin sitten ei osteta. Naurettavaa ininää että sen varjolla pitäisi pelit warettaa kun koneen uusimiseen menee niin paljon rahaa. Osta pelikonsoli niin ei tarvitse joka välissä päivitellä ja rahat jäävät peleihin.
BIGdane
Member
_
5. toukokuuta 2008 @ 19:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
HAH! Ei haittaa yhtään, vaikka ei saadakaan Crysis 2:sta.
Newbie
_
5. toukokuuta 2008 @ 20:03 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti cpenter83:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti neverlife:
Ne ekan kommentin kirjottat voi sit rauhas rahottaa mulle uuden koneen joka vuos, ni voin ostaa itse kyllä pelit niihin.

just, just. "Voisko joku rahoittaa mulle joka vuosi uuden auton. Kyllä mä siihen itse bensat ostan..."

Jos ei ole rahaa niin sitten ei osteta. Naurettavaa ininää että sen varjolla pitäisi pelit warettaa kun koneen uusimiseen menee niin paljon rahaa. Osta pelikonsoli niin ei tarvitse joka välissä päivitellä ja rahat jäävät peleihin.
hyvä pointti tuo rahankäytön harkinta, mutta esimerkki autosta ontuu hiukan.. tuolla logiikalla autosta pitäisi vaihtaa niin moottori kuin vaihteistokin joka kerta, kun tankkaat eri huoltoasemalta.

henk koht suosin konsolipelejä katseltuani tässä pari viikkoa, minkälaisen riesan pelkästään ajurien päivitys joidenkin pelien "mieleisiksi" voi aiheuttaa, puhumattakaan sitten uusien näytönohjainten valinnasta, jäähdytyksen uudelleensuunnittelusta jne. toki harrastuksensa jokaisella..

warettaminen syynä 2-osan peruuntumiseen tuntuu epärealistiselta. aivan kuin jokaisen pelin hinnassa ei olisi jo huomioitu piratismin aiheuttamia tappioita. artikkelista puuttuu vain viittaus opetusministeriön ala-asteille jakamaan infopakettiin, jossa tyypillinen warettaja kuvataan kolmekymppisenä pizzaa ahmivana sikana, jonka motto on "seuraava maksaa".

mutta hyvin on asiat, jos jonkun elämän suurin ongelma on crysis 2:n poisjääminen
AfterDawn Addict

4 tuotearviota
_
5. toukokuuta 2008 @ 20:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Ryanir:
PC pelien kuoleminen haittaisi muutakin kuin kuluttajia, esim voisi johtaa myös siihen että ei tehokoneita menisi sitten enää kaupaksi ja siitä taas kärsisi näytönohjain että prossu valmistajat NVidia,ATI,Intel ja AMD enää ei satelisi teho komponentteja ja uutta tekniikkaa kun ei niitä kukaan osta jos niille ei ole käyttöä.
Sen verran viilataan pilkkua, että ATI ja AMD tunnetaan nykyään nimellä AMD :)

Prossuja kyllä menisi kaupaksi vaikkei pelejä olisikaan, ihmiset kun tekevät koneillaan muutakin kuin pelaavat.

Senior Member

4 tuotearviota
_
5. toukokuuta 2008 @ 21:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tämäpä ikävää.. Joo ei. Tuli itseasiassa revettyä melko hyvin topikin alkuun. :D

Crytek on vain ilmoittanut, ettei tee enempää pc-alustaisia tekniikkademoja. Eli oikeista peleistä emme jää vieläkään paitsi, Crysishan oli lähinnä näyttistesti, juoni kun oli mitä oli. PC:tä alustana yritys ei ole hylkäämässä mutta jatkossa pelit tulevat ensisijaisesti konsoleille.

Antec P180B, Asus P5K, Intel Q9550 @ 3.6GHz, Ati HD 6950, WD 320GB&2TB, Samsung 2x1TB&750Gt, 8192Mb DDR2 800MHz, Creative X-FI Platinium, Sennheiser HD-555, Behringer Truth B2030 Aktiivit, M-Audio Fast Track Pro.
oxygenol
Member

11 tuotearviota
_
5. toukokuuta 2008 @ 21:13 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eipä haittaa, koska ei konetehot riitä pyörittää tollasta peliä :D
Senior Member

2 tuotearviota
_
5. toukokuuta 2008 @ 21:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Waretus on elämää, heikot tippuu pois ja vahvat säilyy. Hyvä vain että crytek lopettaa PC pelien julkaisemisen. Itsekkin latasin crysiksen ihan testimielessä, parempi kokoversiota kokeilla kuin demoa, eikö? Kummatkin saa yhtä kätevästi ja melkein yhtä nopeasti. Ainoat pelit josta itse maksan, on blizzardin realiaikastrategiat. Kuukausien päästä tulee jo Starcraft 2, ja sen aion ostaa, koska pelattavuus on aivan omaa luokkaansa.
Senior Member
_
6. toukokuuta 2008 @ 04:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tuo juttu on minusta eräänlainen tekopyhyyden huippu. Eikö Crytekin pojat uskaltanut muuten siirtyä multiplatformingiin kuin tuollaisen k*setuksen kautta.

1) Crysis myi laitteistovaatimukset huomioon ottaen erittäin hyvin. Paljonkohan pojat oikein muka kuvittelivat sen myyvän, jos yli miljoona ei riitä?

2) Mikäli he eivät tajunneet ottaa, että peliä tullaan myös warettamaan, eivät voi syyttää mitään muuta kuin omaa tyhmyyttään jos rahoituksessa on lovi.

3) Tuosta uutisesta puuttuu alkuperäisessä uutisessa olleet luvut, joiden mukaan Crysis olisi menettänyt yli 500k myytyä kappaletta piratismin takia. Mistäköhän he on nuokin luvut saanut. Ja millä perusteella nuo ihmiset jotka warettivat, olisivat halunneet pelin niin kovin, että olisivat ostaneet sen kaupasta?

4) Mikäli PC pelit kuolevat, niin warettajat siirtyvät konsoleille, saa niitä konsolipelejäkin piraattina.

5) Kaikkihan sen tietää, että konsolit on se, missä iso raha liikkuu nykyään. Itse tein periaatepäätöksen olla ostamatta yhtään Crytekin tuotetta, jos pojilla ei ole edes munaa myöntää, että juoksevat vaan rahan perässä.

6) Crysistä tarjottiin myös Bundlena useiden näytönohjainten kylkiäisenä, en tiedä millainen sopimus Crytekillä oli Nvidian kanssa, mutta kyllä tuo ainakin retail-version myyntiä vähentää.

EDIT::Korjataampa pieni asiavirhe tässä ketjussa, Crysis 2 saattaa vielä ilmestyä, mutta se tulee olemaan multiplatform kehitystyön tulos. Tuo uutinen on vähän huonosti kirjoitettu (ei mikään ihme kun ottaa kirjoittajan huomioon), mutta alkuperäinen englanninkielinen uutinen tekee selväksi, että Crytek aikoo luopua ainoastaan PC eksklusiivien pelien tekemisestä. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että viimeinen graafisesti ylivoimainen Crytekin peli on nähty. Ehkä he keskittyvät seuraavaksi pelattavuuteen ja juoneen.

|Intel Q6600 + Noctua NH-C12P, EVGA nForce 780i SLI, EVGA 8800 GTS 512mb (G92), 2Gb DDR2 800mhz cl-4, 3xSeagate Barracuda 500GB 32mb SATA2 Striped, Seagate Barracuda 300GB 16mb SATA2, NZXT Hush (Noctuan flektit), Samsung Syncmaster T220, BenQ FP222WH, Logitech Z-4 & G11 & G500 & G13|

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 6. toukokuuta 2008 @ 04:26

KuuppaOY
_
6. toukokuuta 2008 @ 10:01 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Niin, kukaan ei ole ikinä warettanut mitään. Ei ainakaan tämän ketjun aloittaja, eikä kyllä varmaankaan toisen viestin lähettäjä. Itse ostin pelin ihan kaupasta, kun halvalla sai. Krafiikka on todella hyvää, mutta muuten aivan surkea. En jaksanut pelata edes läpi. Ja minua ei haittaa yhtään vaikka Crysis 2 ei tulisikaan PClle.
Admin

17 tuotearviota
_
6. toukokuuta 2008 @ 10:28 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti rmCowboy:
Waretus on elämää, heikot tippuu pois ja vahvat säilyy. Hyvä vain että crytek lopettaa PC pelien julkaisemisen. Itsekkin latasin crysiksen ihan testimielessä, parempi kokoversiota kokeilla kuin demoa, eikö? Kummatkin saa yhtä kätevästi ja melkein yhtä nopeasti. Ainoat pelit josta itse maksan, on blizzardin realiaikastrategiat. Kuukausien päästä tulee jo Starcraft 2, ja sen aion ostaa, koska pelattavuus on aivan omaa luokkaansa.
Varmaan sitten tolla sun logiikalla joku ne Starcraftitkin warettaa ja sitten se on jo seuraavasta versiosta sellasta konsolisontaa että sitä sun pelattavuutta ei siitä tatti helvetistä enään löydä.

Miksi sä sitten pelaat crysistä jos sä et siitä tykkää? Tuolla on demokin saatavana siitä ihan täysin yhtä helposti kun aitokin.

Silloin kun tälläset ilmiöt aiheuttaa ongelmia pelien tekijöille, se heijastuu koko alaan ei tiettyihin firmoihin eikä tiettyihin alustoihin.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 23. toukokuuta 2008 @ 11:46

Senior Member
_
6. toukokuuta 2008 @ 17:37 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Näin se menee, tämänhän takia on vieläkin epävarmaa saadaanko odotettu GTA IV pc:lle. Piratismin pelossa on mennyt jopa Rockstarilta pupu pöksyyn.

Mutta kyllä itsekin ihmettelen mitä ideaa varsinkin pelien warettamisessa on. Elokuvat aivan eri asia, koska niitä menee pari, kolme per kuukausi. Itse ostin pari vuotta sitten Counter Strike: Sourcen, maksoi parisen kymppiä ja päälle tuli pari muutakin Source -peliä. Nyt olen pelannut aktiivisesti melkeinpä joka päivä ja "tuntihinta" on melkeinpä olematon (liikkuu näin nopeasti pääteltynä siellä 0.1 snt tuntumissa). Edes viisikymppiä ei ole paha hinta innostavasta ja pelattavasta tuotoksesta. Itse jopa maksan hymyssä suin, jotta sitten saisi niitä hyviä jatko-osia kuten vaikkapa GTA:n tapauksessa.

Jotain järkeä tähänkin on saatava.

Paahtimeni paahtaa leivän kuin leivän.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 6. toukokuuta 2008 @ 21:39

Senior Member

2 tuotearviota
_
6. toukokuuta 2008 @ 19:16 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eikös mun viestistä käynyt pointti selväksi? Pointti oli siis että miksi ostaa roskaa? Crysiksessä ei ole muuta hyvää kuin grafiikka, joka on myös tavallaan huono asia, koska moni joka haluis crysistä pelata, ei pysty koska on liian huono kone. Ja esimerkiksi Starcraft2:sen ostan moninpelin takia, tuskin tulen ikinä edes pelaamaan yksinpeliä läpi, niinkuin en pelannut starctaft 1:sessäkään.
Mainos
_
__

_
Member

2 tuotearviota
_
6. toukokuuta 2008 @ 19:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Noniin tämähän tästä seurasi... Waretus on ollu pitkään pc-pelaamisen uhka, olkoonkin että kyseisessä tapauksessa laitevaatimukset tais tehdä tepposensa. Ei siis enää (ainakaan crytekiltä) grafiikaltaan ja fysiikkamoottoriltaan standardeja uusivia pelejä. Että kiitos vaan. Mitä järkeä warettaa, kun tuntihinta pelille lasketaan senteissä.

Waretusta ei internetin aikana tulla kitkemään. Onneksi CERN on kehittämässä seuraajaa internetille (,joka kehitettiin CERNissä), ideana korjata nykyisen internetin ongelmia (valvonta jne..)

Sivu:123>
afterdawn.com > keskustelu > pelit ja pelikonsolit > pc:n pelit > hyvä warettajat

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2026 AfterDawn Oy