|
Vistassa ei toimi DVD-ROM
|
|
|
lunq
Junior Member
|
10. toukokuuta 2008 @ 02:31 |
Linkki tähän viestiin
|
Olen päivittänyt XPn Vistaan ja ollut kutakuinkin tyytyväinen 3kk. Vista ei täysin tue minun emolevyä joten äänet eivät toimi täydellisesti. Koska olen musiikkimiehiä niin en voi käyttää musiikkiohjelmistoa. Nyt kun aloin asentamaan XPtä takaisin levykkeellä niin huomaan että tämän 3kk aikana en ole koskaan käyttänyt DVD-ROM asemaani ja sehän ei toimi. Koska se ei toimi, en voi asentaa XPtä!
APUA! AUTTAKAA! Kiitos!
Miten formation koko C-aseman kun on tuo Vista tukkimassa elämän?
|
|
tukis
Suspended due to non-functional email address
|
10. toukokuuta 2008 @ 03:02 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 12. toukokuuta 2008 @ 20:07
|
|
Vigilante
|
10. toukokuuta 2008 @ 12:14 |
Linkki tähän viestiin
|
|
tunnistaako BIOS aseman? Kun kone käynnistyy ja ennenkuin windowsia aletaan ladata niin aseman pitäisi toimia normaalisti. Windossilla ei siis ole mitään tekemistä sen kanssa jos et pysty käynnistämään asennuslevykkeeltä koneen käynnistyksen yhteydessä.
BIOS ohjaa rautaa ja käynnistää ohjelmia kuten Windows, ei toisinpäin. Ja jos asema ei näy windowssissa ei se tarkoita etteikö BIOS tunnistaisi sitä aivan normaalisti, jos se ei siis ole särki.
Nainen tulee ennen konetta!
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 10. toukokuuta 2008 @ 12:16
|
|
lunq
Junior Member
|
10. toukokuuta 2008 @ 16:51 |
Linkki tähän viestiin
|
Olisihan se ihana asentaa käyttämällä tuota XPn CDtä... jos koneessa toimisi tuo DVD asema. Vista on asentanut ihan väärät ajurit tuolle asemalle. Tällainen ajuri on mukamas tuolla mun DVD asemalla SCSI CdRom Device ja nyt kun laitan CDn sisään niin se ei aukaise mitään CDtä.
Voiko tätä säätää jotenkin BIOSsista? Ei ole minkäänsortin kokemusta BIOS-ympäristöstä että pieni apu olisi suureksi avuksi.
Itse uskon vahvasti että Vistan automaattinen ajuripäivitys laittaa tuolle DVD-asemalle väärän ajurin ja tämän takia koko asema ei toimi. Tämän takia minä formatoisin koko C: aseman jos se vaan olisi mahdollista.
|
|
tukis
|
10. toukokuuta 2008 @ 17:03 |
Linkki tähän viestiin
|
Vistasta käsin ei pysty asentamaan XP:tä samalle asemalle, vaikka olisi oikeat ajurit (eikä alustamaan eli formatoimaan).
Ainut oikea tapa on asentaa boottaamalla XP:n asennus-CD:ltä.
Samalla voit alustaa levyn.
Toinen asia on, jos haluat laittaa DVD-aseman toimimaan Vistassa.
Tällä ei kuitenkaan ole mitään tekemistä XP:n asennuksen kanssa.
Onko DVD-asema IDE vai SATA?
Minulla ei ole kokemusta miten DVD-SATA-asema näkyy laitehallinnassa.
Tuolla ainakin jollain näkyy SATA-DVD-asema SCSI-laitteena Vistassa.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 10. toukokuuta 2008 @ 17:47
|
|
lunq
Junior Member
|
10. toukokuuta 2008 @ 18:05 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Kyllä se on pakko laittaa tää XP takas, ku ei toimi Cubase-musiikkistudio Vistassa ja se on mulle käytännössä elämä.
Jos en itse saa formatoitua C-asemaa, niin vien kaverille tuon mun kovon, niin toisella koneella tyhjennetään tuo kovo. Onko mitään ohjelmaa joka automaattisesti formatoi levyn vaikka Vista kovasti yrittää tukkia koneen?
|
|
Vigilante
|
10. toukokuuta 2008 @ 18:26 |
Linkki tähän viestiin
|
viä kaverilles ja mielellään sellaselle joka ymmärtää koneiden päälle! Älä tee ite enää mitään! Et tainnu ymmärtää kun yritettiin sanoa et kun käynnistät koneen niin sitä ohjaa BIOS, ei windows! Vistan dvd ajurit tulee käyttöön vasta siinä vaiheessa kun windows käynnistyy!! Vista ei voi estää millää buuttaamista asennuslevyltä koneen käynnistyessä koska Vista ei vielä silloin ole edes käynnissä!!!Formatointi tapahtuu kätevästi asennuksen yhteydessä eikä leyvä tarvi erikseen tyhjentää!! Jos asema ei näy biosissa tai et pysty buuttaamaan asennuslevyltä niin vika ei johdu millään tavalla Vistasta vaan joko asema on rikki tai sitten biosissa tai sen asetuksissa on häikkää! Ja kuten edellä jo mainittiin niin et voi alottaa XP:n asennusta Vistan sisältä vaan sinun pitää käynnistää homma XP levyltä koneen käynnistyessä, ennen kuin Vista alkaa käynnistyä!
Ja totuushan on, että Cubase toimii myös vistassa! Jos ei sinulla satu olemaan joku todella vanha versio. Oletko kokeillut antaa asennukselle admin oikeudet?
Nainen tulee ennen konetta!
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 10. toukokuuta 2008 @ 18:28
|
|
tukis
|
10. toukokuuta 2008 @ 18:27 |
Linkki tähän viestiin
|
Etkö pysty boottaamaan XP:n asennus-CD:ltä?
Siihen ei pitäisi Vistan vaikuttaa millään lailla.
Vistan ajurit alkavat vaikuttaa vasta Vistan käynnistyttyä.
Vista ei asenna ajureita DVD-asemaan tai emolevylle.
Voit alustaa kiintolevyn toisessakin koneessa.
Se ei kuitenkaan auta, jos et pysty boottaamaan (eli käynnistämään) konetta XP:n asennuslevyltä.
Boottaus asennuslevyltä:
Koneeseen laitetaan XP:n asennuslevy ja kone käynnistetään uudestaan ja asennusohjelma käynnistyy Vistan sijasta.
Tätä varten voidaan muuttaa biosin setupsista boottijärjestys niin, että kone käynnistyy DVD-asemalta kiintolevyn sijasta. Joissakin emolevyissä on mahdollisuus vaihtoehtoisesti myös valita (boottivalikosta) DVD/CD-asema painamalla jotain näppäintä esimerkiksi funktionäppäintä tai ESC-näppäintä. Tällöin ei tarvitse muuttaa mitään Biosin setupista.
Biosin setupiin pääsee monesti del tai F2 näppäimellä. Voi olla jokin muukin näppäin.
http://aroundcny.com/technofile/texts/tec020203.html
http://www.computerhope.com/issues/ch000192.htm
Edit: Tietenkin, jos formatoit levyn toisessa koneessa, niin ei ehkä tarvitse muuttaa biosin setupista boottijärjestystä, koska kone ei enää boottaa kiintolevyltä, vaan valitsee DVD:n, jos se on määritelty vaihtoehtoiseksi boottilaitteeksi.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 10. toukokuuta 2008 @ 18:29
|
|
lunq
Junior Member
|
10. toukokuuta 2008 @ 22:26 |
Linkki tähän viestiin
|
Kyllä mä ymmärrän tietokoneiden päälle itsekin! :) Nimenomaan se ihmetyttääkin että kun on nyt XPn CD sisällä niin kun buuttaan ja painan F10 ja tulee se buuttausvaihtoehtolista niin siinä ei näy mun DVD-asemaa vaihtoehtona edes. Virtaa se ainakin saa kun kerta läppä aukeaa, mutta oiskohan tuo toinen piuha ns. PÄ-VI. Auttaisiko jos käyttäisin DVD-aseman johtoja irti?
BIOSissa kävin laittaan CD-aseman etusijalle buutissa mutta ei auta. (se oli jo etusijalla) Jos en paina mitään ja XPn CD on sisässä aukeaa Vista ihan normaalisti.
Cubase toimisi kyllä ihan täysin mutta mun emolevylle ei ole ajureita jotka toimii - eli äänikortti ei ole yhteensopiva Vistan kanssa. MIDIä en saa toimimaan ja tämän takia koko Cubase ei lähde käyntiin vaan jää lataamaan MIDIä kunnes tulee (Not responding). Just käytiin bändin kanssa rummut nauhottaan ja itse oon miksaajana niin ei tuu mitään ilman XPtä.
|
|
tukis
|
10. toukokuuta 2008 @ 22:50 |
Linkki tähän viestiin
|
Voisi tehdä jossain järjestyksessä seuraavia
- Ladata Default-asetukset BIOS:iin (load default settings)
- Nollata BIOS:n CMOS-muistin (yleensä jumpperi tai kytkin)
ja vielä ladata defaultit takaisin
- Vaihtaa paikkaa mihin DVD-aseman kaapeli on liitetty emolevylle
- Vaihtaa DVD-aseman kaapelia
- Vaihtaa DVD-asemaa.
DVD-aseman nimi (mallimerkintä) pitäsi löytyä BIOS:sta, jos emolevy tunnistaa sen.
|
|
lunq
Junior Member
|
11. toukokuuta 2008 @ 02:59 |
Linkki tähän viestiin
|
Jep! Eli ratkaisin sen tuolla omalla ajatuksella minkä sanoinkin. Käytin irti DVD-aseman piuhoja emolevystä ja laitoin takaisin ja buuttasin koneen ja sitten se käynnistikin XPn CDltä! Kiitos kaikille vastauksista, hyvä että vastailitte... joskus voitte olla enempi avuksi ku en vaan osaa. :)
|
|
mikaho
Junior Member
3 tuotearviota
|
11. toukokuuta 2008 @ 03:27 |
Linkki tähän viestiin
|
|
bios aloittaa ja se on yhtä tasokas kuin windows , niin ne väittää ,totuus on että dos toimii mutta ei mikään winkku, jos ei toimi niin merkki ja muut tiedot ja haet niitä ajureita sivulta , se mitä tiedän sun sanoista , niin voin sanoa että taitaa olla maksullinen nainen sun koneella.
Kuhan pelottelen, no jos sul on oikee bootti jakso ja ei toimi,niin koita useampaa cdtä ja päivitä se rom.
Jos tolla ei lähe niin se on paska asema tai disabloitu, joka tarkoittaa vähän samaa kuin kaiken kieltäminen.Asema ei toimi pian ei toimi mikään
se on mahdollisuus, toi on toi pirun silmä?
|
|
Mainos
|
  |
|
|
lunq
Junior Member
|
11. toukokuuta 2008 @ 04:11 |
Linkki tähän viestiin
|
Edelleenkin niinku jo sanoin... Ongelma ratkaistu. Käytin DVD-aseman johtoa irti ja kaikki toimi sen jälkeen. Nyt on XPn pelastus!
|