User Käyttäjä Salasana  

perjantai 29.8.2025 / 18:06
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > acpi ongelma koneen käynistyksessä.
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
ACPI ongelma koneen käynistyksessä.
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
4Gehe2
Newbie
_
13. kesäkuuta 2008 @ 00:05 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tuli tässä XP uudeleen asentamisen kanssa ongelma mistä minä tai isäni (Työskentelee ATK alalla) ei olla koskaan kuultukkaan.

Tähän väliin huomio. Minulla ei ole aavistustakaan Mistä tämä jotuu mutta siinä puhutaan BIOSista joten arvelen sen kuuluvun tänne.

Alussa kaikki meni hyvin, kone luki XP CD:n Ja Alustin kovalevyt ja kone alkoi asentaa. Sitten kone käynisty uudestaan ja näytti Blue screen Ruudun jossa luki:

"Havaittiin ongelma, ja windows sammutetiin tietokoneelle aijeutuvien vahinkojen takia.

(Ensimäinen kerta teksti...)

Tietokoneen BIOS ei ole ACPI-yhteensopiva. Otyhteyttä laitteen valmistajaa tai käy osoitteessa (Hardware-update.com) saadaksesi päivitetyn BIOSin. Jos et saa päivitetty BIOSia Tai valmistajan uusin Bios ei ole ACPI-yhteensopiva, voit poistaa ACPI-tilan käytöstä asennuksen teksti vaiheen aikana painamalla F7, kun näyttöön tulee kehote tallennusohjeimen asentamisesta. Järjestelmä ei ilmoita että F7 on painettu, vaan poistaa ACPI-tilan käytöstä taustalla,jotta vot jatkaa asennusta.

Tekniset tiedot:)
*** STOP: 0x000000A5 (0x00000002,0x85feb8f8,0xe10355d0,0x85fe8af0)"

Emoevy on A8n32-SLI Deluxe (Ja Turun Jimssin jätkien mukaan täysin kunnossa)
Ja tämä ruutu tulee ennen kuin minun on mahdollista päästä bios asetuksiin.
Ja mink ihmeen teksti vaiheen lomassa, minulle ehtii tulla vain ruutu missä on joku punainen logo ja kertoo mitä laiteita on kyketty stten tulee jokin ruutu jota Raid tai Sata ajureista Ja seuraavaksi Levyn buuttaus ruutu (joka ei muuten vaikuta mihinkään oli sisällä levy tai ei...) Ja sitten tämä kyseinen ruutu.
Mikä ihme on ACPI?
Ja miten pystyn korjaamaan tämän?
4Gehe2
Newbie
_
13. kesäkuuta 2008 @ 00:56 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Pieni lisäys tään.
Olen yrittänyt käyttää emolevyn omaa BIOS recoveryä ja latasin uuden BIOSIN ja Pistin CDlle ohjeiden mukaisest kuin pitäisi Silti tuo ruutu tulee.
liikeri
Senior Member
_
13. kesäkuuta 2008 @ 03:34 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
tähän oli jotain kikkoja. päivitä bios nyt aluksi tai lopuksi uusimpaan.

bios asetuksista parallerport=enable auttoi ainakin joissain tapauksissa aikanaan.

biosiin pääsee del näppäimellä ennen tuota raidi hommaa.

Antec p180 corsair HX620W, Asus rampage formula, Intel c2q Q9450@3.2GHz, zalman 9500 w/o leds, 2X2GB OCZ, 8800GTS 512MB, x-fi fatal1ty Professional.
Mainos
_
__

_
4Gehe2
Newbie
_
13. kesäkuuta 2008 @ 10:30 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Huvittava on että ei päästä. Siihen tulee avain musta ruutu hetkeksi ja jatkaa matkaa.

Minun koneeni on akanumuuttua Kirouseksi/legendasi Turun jimssissä. Se on ravant siell aika useaan ja kulemma ollut aina päänvaiva.
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > acpi ongelma koneen käynistyksessä.

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy