User Käyttäjä Salasana  

tiistai 18.11.2025 / 21:27
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > piraatti xp, huolto ja tiedostojen taltiointi
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Piraatti XP, huolto ja tiedostojen taltiointi
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
ookoomies
Newbie
_
22. kesäkuuta 2008 @ 18:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Hei!

Ostin uuden koneen helmikuussa, enkä halunnut siihen sen mukana tulevaa Windows vistaa, joten pyysin tuttua asentamaan siihen Xp.n, joka on piraatti. Nyt kone laukesi - Monitoriin ei tule kuvaa ollenkaan ( kokeilin myös toisen monitorin kanssa ), joten päätän viedä koneen takuuhuoltoon.

1. Mitähän ne huollossa tuumaa, jos tajuavat, että koneessa on piraattikäyttöjärjestelmä? Käräyttääkö, vai vetoaako jopa siihen ettei takuu korvaa? Toisekseen yritettiin silloin helmikuussa laittaa mun entistä kovalevyä koneeseen, jonka jäljiltä sata/virta ja Idepiuhat on eriä/irti alkuperäisistä nippusiteistä... Voiko ne siihen vedota että oon menny sorkkimaan koneen sisältöä ja käyttänyt siinä eri laitetta?

2. Ja entä mun tiedostot? En haluaisi niitä menettää.. Jos koneen tialle tuleekin uusi kone, niin menetänkö sit mun tiedostot? En pysty niitä tallentamaan millään, koska koneen vika on juuri se että monitoreihin ei tule kuvaa...

3. Tietääkö kukaan onko Helsingissä edullista liiketta ( ja missä ), joka tallentaisi kovalevyltäni tiedot esim. DVD.lle varmuuden vuoksi talteen ennen kuin veisin koneen huoltoon?

Olen erittäin kiitollinen avusta ja vastauksista!

-O-M
Junior Member

1 tuotearvio
_
22. kesäkuuta 2008 @ 19:13 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tuskinpa ne siitä mitään tuumaa mutta jollei nyt jo ole krp tullut oven taakse kolkuttamaan, kun kerran jakelet sitä tietoa että omistat piraatti xp:n näin innokaasti, niin tuskinpa tulee jatkossakaan.

Over and out.
Senior Member

2 tuotearviota
_
22. kesäkuuta 2008 @ 19:56 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
1. Tästä älä huoli. Takuukorjaajien tehtävä on vain selvittää vika ja korjata se, ei ne yhtään välitä mitä olet asentanut.

2. Oman kovalevyn kannattaa aina ottaa ittelleensä talteen, koska takuu ei vastaa kovalevyllä olevasta datasta. Perusidea on se että käyttäjä ottaa aina tiedoston/kovalevyn ittelleensä talteen.

3. Ota kovalevy irti ja vie esim jollekkin kaverille.

Kun viet koneesi takuuhuoltoon, niin ne vaihtavat vain viallisen osan uuteen, testavat että uusi osa toimii ja saatkin sen takaisin mitään kummempia toimenpiteitä.
BforeDusk
AfterDawn Addict
_
22. kesäkuuta 2008 @ 20:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kovalevy vaan irti niin huollossa eivät millään töppäyksellä tuhoa sun dataasi.
Kaverin kooneeseen kytkettynä voit tehdä siitä varmuuskopoita.

Inmuroi joku LiveLinux cd (sillä on hyvä testata rauta vai käyttis vika). Sen voit antaa huoltoon mukaan. Hakiessa huollosta sillä ainakin saat testattua paikan päällä, että kone toimii. LiveLinux kun ei asenna mitään kovolle (ellei käske), joten kovoa ei edes tarvitse jotta ne toimii. usb tikulle voi tallettaa tarvittaessa.

Osta paskaa, saat 2kk kaupan päälle.
- Zz Topelius -
Mainos
_
__

_
ookoomies
Newbie
_
22. kesäkuuta 2008 @ 23:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kiitoksia vastauksista.

Täytyy ottaa sit kovo irti tai/ja tarkistaa puhelimessa onnistuuko moinen huoltoon varmasti, koska se huolto on eri kaupungissa ja jos kävis niin, että ne antais uuden koneen tilalle, niin sit ne varmaan haluis kai alkuperäisen kovonkin? Mut kai se joku pikkuvika on ja selviää osanvaihdola...? toiv...

Laillinen Vistahan mulla tuli koneen mukana, mutta siinä oli sen verran hämminkiä, enkä minä ole noita asennellut muutenkaan, niin tyyppi laitto minkä laitto.
LiveLinux cd.stä en tiedä mitään, enkä sitä pysty imuroimaankaan kun ei toimi kone.

Kai se emo on paskana ku ei monitoriin tuu edes aloituskuva, eikä pääse siis edes biosiin. myös näppäimistö on "pimeenä" ei pala ledit ku kone hurisee mukamas käynnissä.

Vai onko näihin arveluihin jollain jotain pätevää neuvoa/arvelua?
Thanks
O-M
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > piraatti xp, huolto ja tiedostojen taltiointi

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy