User Käyttäjä Salasana  

lauantai 24.5.2025 / 19:18
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > kannettavat tietokoneet > acer aspire 7520g (uudet pelit pyörivät huonosti) syy?
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Acer Aspire 7520G (Uudet pelit pyörivät huonosti) Syy?
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Jode007
Member

1 tuotearvio
_
30. syyskuuta 2008 @ 00:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo mulla tää on fin kieline versio :D

Nyt tajusin juu kiitoksia :P
Junior Member

4 tuotearviota
_
30. syyskuuta 2008 @ 03:20 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
sanoisin että kaikessa yksinkertaisuudessaan ongelma on se, että sulla on kannettava. yleisessä tiedossahan on että ns. "pelikannettavat" ovat myytti, siinä missä Atlantis ja Eldoradokin. Kannettavia kun ei yksin kertaisesti voi rakentaa tehokkaiksi, koska nykytekniikalla enemmän suoritustehoa tarkoittaa enemmän virrankulutusta joka puolestaan tarkoittaa enemmän lämpöä. Virrankulutus ja lämmöntuotto on kannettavissa minimoitava käytettävyyden alttarilla, jolloin kompromissina saadaan kone jolla kyllä surffaa, mutta siihenpä tuo sitten jääkin.
Jode007
Member

1 tuotearvio
_
30. syyskuuta 2008 @ 14:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ei helvetti nyt tuli kyllä ennennäkemätön juttu mulle. Eli Mr47:lle taas että miten voi olla mahdollista. Kun eilen ihan normaalisti tein jotain koneella kävin netissä,editoin wmm vistalla ja sitten sammutin. No nyt tänä aamuna aukasin koneen niin se jumitti ensimmäisenä :I ei latautunut kun siihen Acer kuvaan jumittu ei ladannu palkkia loppuun eli sitten sammutin. No otin akun irti ja 5min ootin ja laitoin kiinni takaisin sitten käynnistin uusiksi ja nyt tuli "STOP ja hirvee koodinumero sarja yksi rivillinen.

Eli Bluscreeni oli kyseessä sinisellä taustalla.

Miten tämä voi olla mahdollista onko ajureissa nyt jokin mätä vai miten saan ongelman ratkottua ja todella olla pelkäämättä että se oli viimeinen bluescreeni? Auttakaa olen toivoton :( Tilanne näköjään pahenee ja pahenee....

Kiitoksia avustuksesta!
Member
_
30. syyskuuta 2008 @ 15:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Otas tuo sen bluescreenin koodi ylös ja laita tänne, tai voitsä itsekin pistää sen googleen ja kattoa mitä antaa.

Niin ja by the other way, kai sulla takuuta on vielä?

EDIT: Niin, yritäppä päästä vikasietotilaan ensin, eli F8 ennen windows logoa.

Mulla muistaakseni kanssa joskus samantapainen ongelma, sillon olin asentanut daemon toolsin joten se vois olla joku ongelma virtuaaliaseman kanssa.

AMD Phenom 9650 @ 3ghz, M3A78, 3GB Kingston DDR2667, 8800GTX 650\1000, Chieftec 450W
Fujitsu Siemens XA 2528-12P, 8600M GS, 3GB, WinVista ultimate, Turion TL-56 ~ 1.8GHZ
Alienware AREA-51 M17X: 8800GTX X2, 160GB, 2GB DDR2, Core2Extreme X9000 2.8ghz

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 30. syyskuuta 2008 @ 15:45

Jode007
Member

1 tuotearvio
_
30. syyskuuta 2008 @ 17:28 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Enpä muista tähän hätään pahoittelen ja en saa toista kertaa sitä noin vaa tapahtumaan. No hmm... en tiedä sit kyl no kokeillaa mennä vikasietotilaan mutta kerros nyt step by step ohjeet sit et mitä teen nyt? :)
Member
_
30. syyskuuta 2008 @ 17:40 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kokeile päästä vikasietotilaan, eli F8 ennen windows logoa. Kun siihen tulee vaihtoehdot niin.. valitse se missä mainitaan verkkotoiminnot, kun (jos) pääset vikasietotilaan poista sieltä vaikka ultraiso, poweriso jne. Virtuaali asema ohjelmat.

Mutta jos se ei lataa muutakuin valmistajan logon niin.. ei kyllä löydy ehdotuksia, ehkä joku muu osaa ehdottaa jos teet threadin siitä.

AMD Phenom 9650 @ 3ghz, M3A78, 3GB Kingston DDR2667, 8800GTX 650\1000, Chieftec 450W
Fujitsu Siemens XA 2528-12P, 8600M GS, 3GB, WinVista ultimate, Turion TL-56 ~ 1.8GHZ

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 30. syyskuuta 2008 @ 17:44

Jode007
Member

1 tuotearvio
_
30. syyskuuta 2008 @ 18:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Nonih se on tehty mutta asennanko nyt ultra ison uudestaan vai miten koska haluan toimivan virtuaaliasema ohjelman tähän.
Member
_
30. syyskuuta 2008 @ 19:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eli se suostu nyt käynnistymään? Noh, kokeile asentaa ultraiso ja katso jos se vika oli siinä ohjelmassa.

Jode007
Member

1 tuotearvio
_
30. syyskuuta 2008 @ 20:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kyllä ihan normaalisti suju :P

Jooh katsellaan tilannetta... Kiitokset!
Tiimoo
Senior Member

3 tuotearviota
_
2. lokakuuta 2008 @ 19:00 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Moi!

Elikkäs mulla on acer aspire 7520G kone.
Näihin päiviin asti olen pelannut vaivatta bf2, mutta nyt viimepäivien aikana on tullut ilmiö: peli alkaa pätkiä noin 30-45 sec ja tuuletin alkaa pyörii isommilla kierroksilla.
Mistäköhän tämä voisi johtua, ja miten ongelman saisi pois?

Kiitos etukäteen jos joku osaa vastata!!!
Jode007
Member

1 tuotearvio
_
2. lokakuuta 2008 @ 20:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jooh mullaki ollut paljon hankaluuksia tämän koneen kanssa.

Joten suosittelen sinua kokeilemaan näitä mitä itse eli: Puhdistat koneen takaosan eli aukaiset takalevyn tai mistä voi varovasti ottaa pölyt ja imurilla varovasti putsaat niin kyllä pitäis lämmöt vähentyä.

Jos kone kuumuu niin siihen en osaa sanoa koska itsellä vielä sama ongelma jos pidän about 3h-4h päällä vain tai pelaan raskasta peliä sen verran.

Eli nämä kannattaa tehdä varuilta:

1. Tarkista virukset
2. Hanki Powersuit 3 in 1 rekisterin putsaus ohjelma.
3. Pyyhit ne pölyt takaosasta
4. Laita kaikkialta akku työkalu hommelin kautta "suoritusteho täysille" tai ohjauspaneelista etsit. Tai toisinpäin eli pistät kaikki mahdolliset turhat ohjelmat pois.
Viimeiseksi päivitä ajurit/laita uudet tai eheytä kone eli suositeltu ohjelma "Ultimatedefrag". :)

Ja varoitus älä koskaan pidä tätä konetta sängyllä tai tyynyllä koska siitä tulee tukkoa alaosaan ja helposti tulee ylikuumuuksia.

Toivottovasti nämä auttavat :)

Itse kun tein nämä ongelmat hävisi vähitellen jotenkin. Mutta kuumuuspulma yhä mysteeri hieman.
Tiimoo
Senior Member

3 tuotearviota
_
2. lokakuuta 2008 @ 21:43 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
ok, kiitos runsaasta tietopaketista. VOipa olla että tämä on lämpöongelma on tyyppivika tässä acer mallissa!
Jode007
Member

1 tuotearvio
_
2. lokakuuta 2008 @ 23:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Niin taitaa olla. Tai sitten XP:n vaihto saattaa auttaa asiaan koska kannettaviin ei ikinä suositella Vistaa olkoosa kuinka tehokas.

Silloin pelit varmaan toimivat hieman paremmin. Kokeilen itse jossain vaiheessa ainaskin :)
Tiimoo
Senior Member

3 tuotearviota
_
3. lokakuuta 2008 @ 07:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ok. Mää en katso tarpeelliseks xp:en vaihtoa.
Täytyy ottaa imurilla koneen pohjasta niin joskohan tuo tuuletin rauhottuisi ja peli pyörisi nätisti!
Jode007
Member

1 tuotearvio
_
3. lokakuuta 2008 @ 13:05 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Selvä toivotaan :)
Tiimoo
Senior Member

3 tuotearviota
_
3. lokakuuta 2008 @ 19:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Puhdistin tänää pölyt tuulettimesta ja sieltä takaata mistä tulee se kuuma ilma pois... tiiät varmaan. Käyn pelaamassa täs illan aikana bf2, ja sillon selviää auttoko ongelmaan. Tuun sitten kertoo, jos en tänää niin alkuviikosta!
Tiimoo
Senior Member

3 tuotearviota
_
3. lokakuuta 2008 @ 23:01 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Moi!

kiitos tuhannesti hyvästä vinkistä!
Pelasin pari tuntia ja vain yksi lyhyt pätkäsy!(luulen että sekin vai tilapäinen häiriö)
Senior Member
_
4. lokakuuta 2008 @ 12:20 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Yhdellä kaverilla taitaa olla juuri tuo sama malli ja se näyttää selvästikin kaatuvan kun lämpenee liikaa. Esimerkiksi silloin kun koneen takana lähellä konetta on jotakin mikä estää tuulettimia puhaltamasta ilmaa vapaasti ulos tai että kone ei ole tasaisella pinnalla. Kaatuessaan kone oli mielestäni selvästi niin kuuma että kaatuminen selittyy kyllä lämpenemisellä.

--afterwin-- ihmettelee afterdawnin hiekkalaatikko meininkiä -- tämä on meidän oma hiekkalaatikko jossa on vain ja ainoastaan yksi oikea mielipide ja jonne ei muita mielipiteitä ja näkemyksiä mahdu --
Jode007
Member

1 tuotearvio
_
5. lokakuuta 2008 @ 21:38 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Oleppa hyvä :)

Joo niin se on ja itse en kyllä ole saanut ongelmaa ratkaistua tai että ei millään voisi olla kuumenematta. Pitäisi kehitellä silleesti että saisi kokoajan kone tuuletusta. :/

Jos joku keksii keinot niin saa luvan auttaa ja kiitän siitä paljon :P
Tiimoo
Senior Member

3 tuotearviota
_
5. lokakuuta 2008 @ 21:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo

Pääasia on mulle että pelit pyörii taas niinkuin ennenkin.
Mun mielestä tää kone kuumenee normaalia läppäriä pahemmin.
Niinkuin jo aikasemmin sanoin niin luulen että se on sellanen tämän mallin heikko kohta...

Kiitos vielä kerran...
Member
_
5. lokakuuta 2008 @ 22:42 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Jode007:
Oleppa hyvä :)

Joo niin se on ja itse en kyllä ole saanut ongelmaa ratkaistua tai että ei millään voisi olla kuumenematta. Pitäisi kehitellä silleesti että saisi kokoajan kone tuuletusta. :/

Jos joku keksii keinot niin saa luvan auttaa ja kiitän siitä paljon :P

Kai laptop cooleri olis ainoa vaihtoehto :) mulla alensi lämpötiloja 5-10astetta, tosin en tarvitse sitä enää että jos kiinnostaa niin kyllä voin sen myydä :D

Jode007
Member

1 tuotearvio
_
6. lokakuuta 2008 @ 00:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo itelläkin se käynyt mielessä mutta olen tämmöinen köyhän oloinen kaveri eikä ole varaa siihenkään... :/
Jode007
Member

1 tuotearvio
_
7. lokakuuta 2008 @ 14:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ahaa eikun ongelmat paranee eilen jotenkin tässä sekoili tämä työpöytä että se yhtäkkiä imasi sen pois eli näky vain taustakuva ei mitään sivupalkkia jne. No tietenkin menin "tehtävien hallintaan ja uusi tehtävä ja explorer.exe näin se palautuu takaisin. Mutta nyt tänään aivan äsken avasin koneen ja kas kummaa se oli jo käynnistyessä imassut työpöydän eli joutui taas tekemään exlorer.exe tehtävän. :/

Apuja kiitos!

Tämä vista vain tuottaa koko ajan ongelmia lisää.
Member
_
7. lokakuuta 2008 @ 15:32 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kuuloistais jonkun viruksen aiheuttamalta, mutta mainitsit jo että oot monta kertaa scannannu jne.

Kyllä se windowsin uudelleen asentaminen alkaa olla ainoa vaihtoehto.

Mainos
_
__

_
Jode007
Member

1 tuotearvio
_
7. lokakuuta 2008 @ 16:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo no ei ainakaan avast löydä mitään :(

Niin kai sitten jossain vaihees Xp vaan. Niin se on sil selvä.

afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > kannettavat tietokoneet > acer aspire 7520g (uudet pelit pyörivät huonosti) syy?

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy