User Käyttäjä Salasana  

perjantai 29.8.2025 / 01:01
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > koneen päivitystä
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Koneen päivitystä
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Tuubis
Newbie
_
29. kesäkuuta 2008 @ 22:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Moi!
Elikkä edessä olisi uuden prosessorin, näytönohjaimen, powerin ja muistin osto. Vanhan Geforce 7650gs 256mt tilalle olen päättänyt ostavani HD4870 512mt. Prosessorista en ole viellä täysin varma. Joko amd athlon 6400+, AMD Phenom 9850 Black Edition 2.5Ghz Boxed tai Intelin E8400/Q9300.. Mikä näistä olisi paras näyttiksen kaveriksi? Verkkokaupasta ajattelin osat tilata, mutta jos tiedätte halvempia paikkoja niin pistäkää linq vaan. Keskusmuistista mulla ei ole hajuakaan, koska tuolla on niin paljon niitä, etten tiedä mikä sopisi. Kuitenkin 2x2gb 800mhz olisi sopiva. Nykyinen prosessori on AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 4200+ tietääkseni socket am2 kannalla. Ja jos oikein osasin everestillä katsoa, niin emolevy on Asus M2R-FVM ja väylätyyppi on Dual DDR2 SDRAM. Tuo HD4870 käsittääkseni sopii tähän emolevyyn, mutta muisteista ja noista kahdesta intelin prosessoreista en ole varma.
Poweriksi olen aatellut Enermax Modu82+ 525W ATX -virtalähde josta riittää jakaa virtaa yllämainituille?
Elikkäs mikä olisi teidän mielipiteenne siittä, että mikä yllämainituista prosessoreista kannattaisi HD4870 kaveriksi ostaa? Vai kannattaako ostaa jokin muu prossu? Entä keskusmuistit ja poweri?
Tuubis
Newbie
_
30. kesäkuuta 2008 @ 19:38 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Tuubis:
Moi!
Elikkä edessä olisi uuden prosessorin, näytönohjaimen, powerin ja muistin osto. Vanhan Geforce 7650gs 256mt tilalle olen päättänyt ostavani HD4870 512mt. Prosessorista en ole viellä täysin varma. Joko amd athlon 6400+, AMD Phenom 9850 Black Edition 2.5Ghz Boxed tai Intelin E8400/Q9300.. Mikä näistä olisi paras näyttiksen kaveriksi? Verkkokaupasta ajattelin osat tilata, mutta jos tiedätte halvempia paikkoja niin pistäkää linq vaan. Keskusmuistista mulla ei ole hajuakaan, koska tuolla on niin paljon niitä, etten tiedä mikä sopisi. Kuitenkin 2x2gb 800mhz olisi sopiva. Nykyinen prosessori on AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 4200+ tietääkseni socket am2 kannalla. Ja jos oikein osasin everestillä katsoa, niin emolevy on Asus M2R-FVM ja väylätyyppi on Dual DDR2 SDRAM. Tuo HD4870 käsittääkseni sopii tähän emolevyyn, mutta muisteista ja noista kahdesta intelin prosessoreista en ole varma.
Poweriksi olen aatellut Enermax Modu82+ 525W ATX -virtalähde josta riittää jakaa virtaa yllämainituille?
Elikkäs mikä olisi teidän mielipiteenne siittä, että mikä yllämainituista prosessoreista kannattaisi HD4870 kaveriksi ostaa? Vai kannattaako ostaa jokin muu prossu? Entä keskusmuistit ja poweri?

Olen lyönyt tuon HD4870 nyt lukkoon ja Enermax Modu82+ 525W ATX -virtalähde. Muistit otan joko 2x2gb ddrII 667/800mhz riippuen ostanko athlon 6400+ vai uuden intelin emon johon ostan Q9300. Hintaa 6400+ ja Q9300 on melko paljon ja uusi emolevykin tuo paljon hintaa lisää. Jotenka kumpi teistä on hinta/laatu-suhteeltaan parempi prosessoreista?
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > koneen päivitystä

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy