User Käyttäjä Salasana  

torstai 28.8.2025 / 21:24
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > mikä emolevy?
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Mikä emolevy?
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Junior Member

1 tuotearvio
_
30. kesäkuuta 2008 @ 16:15 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Nyt olisi sellanen ongelma että kannattaisko ostaa intel ip-35 piirisarjalla varustettu emolevy vai nvidia nforce 750 slitä varten?
prossuksi tulisi 8400 ja näyttikseksi 8800 gt...
jos en tota nvidia emolevyä osta niin ostan näyttikseksi hd4850
Junior Member
_
30. kesäkuuta 2008 @ 17:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
sanoisin P5Q pro emoksi, siihen saa sen 2 näyttistä kiinni (crossfire)
Junior Member

1 tuotearvio
_
30. kesäkuuta 2008 @ 19:29 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
nvidian näyttikset eihän toimi crossfiressä..
ja kysymys olikin että kannattaako satsata sli:hin vai pelkkään yhteen näytönohjaimen
Senior Member
_
30. kesäkuuta 2008 @ 19:40 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
intelin piirisarjalla ja HD4850, jos yksi kortti ei riitä niin kaksi atia crossfiressä. Halpaa kuin mikä ja tehoissa huomattavasti nopeampi kuin 8800GT.

うさぎ => Kubuntu 10.04 64b + W7Pro64 # EliteBook 8540w # Ci7 620M # 4GB # QFX 880M # 7k500 500GB
きつね => WXP32 # PIIX4 910e # 4GB # RHD 6870 # 500GB
くま => Linux/XBMC 64b # Zotac MAG HD-ND01 # N330 # 2GB # GF 9400M/ION
とら => Ubuntu Server 8.04 LTS 64b # Jetway NC62K-LF # AX2 4850e @1,7GHz/0,9V # 2GB # F1 4x1TB
Junior Member

1 tuotearvio
_
30. kesäkuuta 2008 @ 19:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
siinä vaan se että kun olen jo ostanut 8800 gtn
Mainos
_
__

_
Paappis
Newbie
_
1. heinäkuuta 2008 @ 09:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
morjens!

Mulla ois sama kyssäri. Mikä emolevy..

Mulla on kotikoneena semmonen useemman vuoden vanha fujitsu siemenssi. Se on antiikkinen jo, ja pitäs uutta sisustaa hommata. Eka meinasin että pelkän prosessorin oisin vaihtanut ja lisäänyt muistia. Mutta kun se emolevy on vaan 478 socketti kannalla oleva. Ja sille ei tahdo löytyä tarpeeksi voimakasta prosessoria mitä tarvitsisin. Ainakaan omaan silmään ei tärpännyt kun tässä pari päivää koittanut netissä surffata.

Elikkä tarve olisin nyt jotain 3Ghz:n paikkeilla. Kuvaan HD laatua videokameralla ja se vaatii jo yksinään hirveesti tehoa kun sitä katsoo koneelta, mutta kun sitä pitäisi editoida ja ohjelma vaatii kanssa aikalailla. Muistia mulla on jo tarpeeksi koneessa. Ohjeena on annettu että kaikki yli 2,6Ghz menee mutta 3Ghz on se suositus.

Mutta niin asiaa, jimmspc:n sivuja oon selaillut ja koittanu sisäistää noita, mutta enhän mä oikeen tajua mitä emolevyltä vaaditaan. Kannattaako suosiolla kattoa joku haluamani prosessori ja sihen emolevy vai toisinpäin? Kumpi vaikuttaa enemmän?

Ja vielä näin loppuun, tarviiko uudet tehokkaat prosessorit jotain erityistä huomiota jäähdytyksen osalta? Itellä on ihan avoin koppa että on kivempi puhallella pölyt pois. Ja näyttää ärjymmältä :)
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > mikä emolevy?

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy