User Käyttäjä Salasana  
   
tiistai 18.11.2025 / 23:05
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > missä vika?
Näytä aiheet
 
Keskustelualueet
Keskustelualueet
Missä vika?
  Siirry:
 
Kirjoittaja Viesti
Junior Member

13 tuotearviota
_
1. heinäkuuta 2008 @ 14:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Yritin eheyttää levyä kunnes eteeni napsahti tälläinen ilmoitus: Klikkaa tästä katsoaksesi kuvan

Missähän voisi olla vika?

GenuineIntel ~3325Mhz (3.33Ghz), RAM- 1536Mt, Ati Radeon Xpress 200 Series ~256MB, Service Pack 2
AfterDawn Addict

5 tuotearviota
_
1. heinäkuuta 2008 @ 14:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Asemassa jota yrität eheyttää, on jokin virhe. Voit kokeilla korjata sitä ehdotetulla chkdsk -komennolla (esim. chkdsk c: /f).


tukis
Suspended due to non-functional email address
_
1. heinäkuuta 2008 @ 14:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Suorita
chkdsk c: /f

Tai vaihtoehtoisesti sama tehtävä ilman komentoriviä (ilman yllä olevaa chkdsk komentoa):
(tarpeeton yliviivattu)
Lainaus:
Chkdsk-työkalun suorittaminen Oma tietokone -toiminnosta tai Resurssienhallinnasta

1. Kaksoisnapsauta Oma tietokone -kuvaketta ja napsauta sitten tarkistettavaa kiintolevyä hiiren kakkospainikkeella.
2. Valitse Ominaisuudet ja valitse sitten Työkalut.
3. Valitse Virheentarkistus-kohdasta Etsi. Näyttöön tulee valintaikkuna, jossa näkyvät Levyn tarkistuksen asetukset.
4. Tee jokin seuraavista:
Suorita Chkdsk vain luku -tilassa valitsemalla Käynnistä.
• Korjaa virheet tarkistamatta levyn virheellisiä sektoreita valitsemalla Korjaa automaattisesti tiedostojärjestelmän virheet -valintaruutu ja valitsemalla sitten Käynnistä.
Korjaa virheet, etsi vialliset sektorit ja palauta luettavissa olevat tiedot valitsemalla Etsi ja yritä korjata virheelliset sektorit -valintaruutu ja valitsemalla sitten Käynnistä.

Huomautus Jos kiintolevyn tiedostoja on avoinna, näyttöön tulee seuraava sanoma:
Levyn tarkistus ei onnistunut, koska levyä ei saatu yksityiskäyttöön. Tämä voidaan tehdä vain Windowsin uudelleenkäynnistyksen jälkeen. Haluatko ajoittaa tarkistuksen tietokoneen seuraavan uudelleenkäynnistyksen yhteyteen?
Ajoita levyn tarkistus valitsemalla Kyllä ja aloita tarkistus sitten käynnistämällä tietokone uudelleen
...

http://support.microsoft.com/kb/315265

Boottaa kone, niin tarkistus tapahtuu uudelleen käynnistyessä.
Manu1985
Suspended due to non-functional email address
_
1. heinäkuuta 2008 @ 14:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
joo onko kone muuten toiminut hyvin?

Mauno

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 1. heinäkuuta 2008 @ 14:22

Junior Member

13 tuotearviota
_
1. heinäkuuta 2008 @ 14:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Muuten kone on toiminut todella hyvin :)

GenuineIntel ~3325Mhz (3.33Ghz), RAM- 1536Mt, Ati Radeon Xpress 200 Series ~256MB, Service Pack 2
AfterDawn Addict

5 tuotearviota
_
1. heinäkuuta 2008 @ 14:29 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kannattaa silti korjata tuo levy, tai muuten saattaa tulla erinäisiä muita ongelmia (esim. levytila loppuu vaikka selkeästi se ei ole lopussa jne.).


tukis
Suspended due to non-functional email address
_
1. heinäkuuta 2008 @ 14:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Voisihan tuon perusteellisemmankin tehdä ainakin jossain vaiheessa, niin ei jää virheitä.


• Korjaa virheet, etsi vialliset sektorit ja palauta luettavissa olevat tiedot valitsemalla Etsi ja yritä korjata virheelliset sektorit -valintaruutu ja valitsemalla sitten Käynnistä.

Se kestää kauemmin. Kannattaa varautua jopa pariin tuntiin tai sitä luokkaa. Ainakin jos on paljon virheitä, niin kestää.

Edit: Nyt myöhästyin jo enemmän ;)

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 1. heinäkuuta 2008 @ 14:34

Mainos
_
__
 
_
Junior Member

13 tuotearviota
_
1. heinäkuuta 2008 @ 14:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Suoritin chkdsk c: /f komennon ja boottasin koneen. Käynnistyksen yhteydessä se suoritti tämän CHKDSSK, SCANDISK, ja muita toimenpiteitä samalla, ja alkoi toimia. Ei enää lyö tuota virheraporttia. Kiitos vaan kaikille neuvoista :)

GenuineIntel ~3325Mhz (3.33Ghz), RAM- 1536Mt, Ati Radeon Xpress 200 Series ~256MB, Service Pack 2
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > missä vika?
 

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme
 
  © 1999-2025 AfterDawn Oy