User Käyttäjä Salasana  

sunnuntai 16.11.2025 / 17:04
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > bluescreenissä automaattinen uudelleenkäynnistys pois xp:ssä
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Bluescreenissä automaattinen uudelleenkäynnistys pois XP:ssä
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Wilpnag
Junior Member
_
6. heinäkuuta 2008 @ 11:22 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mistä saan Windows XP:ssä otettua pois sen toiminnon että tää kone käynnistää itsensä automaattisesti uudelleen blue screenin tullessa. Ois kiva et niit virhe tietoja ehtis lukee.

Vähän tarkemmin ongelmasta:
Eli mulla tullu ongelmia tän windowsin uudelleen asennuksen jälkeen. Oon tässä suurinpiirtein kerran vuodessa formatoinu koneen aina kun rupee meno hidastumaan tai viiruksia löytyy niinkun nyt messengerin välityksellä tuli. Näin tein taas kerran ja päätin samalla päivittää vähän konetta. Päätin kahden 500megasen muistin lisäksi ostaa 2 gigan kampaa lisää (eli nyt siis 4 kampaa kiinni ja 3 gigaa muistia) ja sitte vielä tollasen ulkosen 500 gigasen kovon. Pistin nuo uudet osat kiinni ja sitten formatoin koneen ja asensin xp:n uudestaan. Ikinä aikasemmin ei oo ollu mitää ongelmia uudelleen asennuksen jälkee mut nytte sitte tää kone kaataa itteensä. Aluksi kaatuili noin minuutin välein eli siis lyö blue screenin ja sit siin lukee jotai ja noin sekunnin päästä käynnistää itte ittensä uudestaan.
Lueskelin foorumeita ja tulin siihe tulokseen että tuo koppa olis hyvä imuroida ja nyt ei kaatuile läheskään niin usein kun ennen imurointia. Kaikkialta muualta kopasta imuuroin (näytön ohjaimet ja muistit irti jne.) mut tuota posessorin jäähyä en saanu irti kun siinä joku hiton einstein lukko systeemi. Nyt imuroinnin jälkeen on toiminu paljon paremmin ja saattaa toimia jopa koko päivän yhtä soittoa mutta sitte taas välillä kaatuu useemmi. Voiskohan se johtua just sitte tosta et sielt prossun päältä pitäs päästä imuroimaan?
Muisteissa ei voi olla vikaa koska kokeilin ottaa uudet muistit pois ja pelkillä vanhoilla ja sama ongelma. Sama kun kokeilin pelkillä uusilla muisteilla. Ainut mikä mua nyt hämää tässä et miks se just koneen uudelleen asennuksen jälkee alko tekee tätä.. Aika hyvä sattuma on jos ne pölyt rupes vaikuttaa just sillä sekunnilla ku kone asennettiin uudestaan. Mut toisaalt taas ku kerran imurointi jonkun verran kuitenki autto.

Bluescreeniä en oo ehtiny vielä lukemaan mutta tälläsen virhelogin tää muodosti:
C:\DOCUME~1\SAMINU~1\LOCALS~1\Temp\WER9f95.dir00\Mini070408-01.dmp
C:\DOCUME~1\SAMINU~1\LOCALS~1\Temp\WER9f95.dir00\sysdata.xml

Lueskelin taas foorumeita noista ja oli ristiriitasta tietoa siitä että näytönohjaimelle ei riittäs virtaa tai et näyttis ylikuumenee. Näyttis täysin puhdas pölystä ja tuuletin pyörii täysin normaalisti eikä pidä mitään erikoista ääntä.

Ja tosiaan kun pari vuotta on toimin ihan moitteettomasti koko kone! samoilla ajureilla oon menny mitkä tuli koneen mukana cd:llä.

Mutta joo tärkeätä olisi päästä lukemaan nyt sitä bluescreeniä ja ruveta googlettamaan eli siis mistä ihmeestä mä sen saan laitettua et saan lueskella sen rauhassa. Oon huono biosin kaa et selkeät ohjeet tarpeen :)

Kiitoksia jo etukäteen!
AfterDawn Addict

1 tuotearvio
_
6. heinäkuuta 2008 @ 11:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tuossa ohje kuinka saat BSOD:n jäämään luettavaksi.

Käynnistä -> Ohjauspaneeli -> Suorituskyky ja ylläpito -> Järjestelmä -> Lisäasetukset -> Käynnistyminen ja palautuminen: Asetukset -> Järjestelmävirhe -> rasti pois kohdasta Käynnistä tietokone automaattisesti uudelleen.
Sitten vaan odottamaan kunnes seuraavan kerran BSOD ilmestyy.

- Iltakoulu->Taukobaari->Roskapankki->Taxi -

- C-kupin tissit ja A-luokan perse,muu on hifistelyä -

- God Hates Us All -
Wilpnag
Junior Member
_
6. heinäkuuta 2008 @ 11:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kiitos paljon :)
AfterDawn Addict

1 tuotearvio
_
6. heinäkuuta 2008 @ 12:07 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Nuo mini.dmp filet kertovat aika paljon kaikenlaista tietoa virheistä mitä koneessa tapahtunut. Mikäli haluat niitä tutkiskella/lueskella, niin tuolla ohjeet siihen.
http://forums.majorgeeks.com/showthread.php?t=35246

- Iltakoulu->Taukobaari->Roskapankki->Taxi -

- C-kupin tissit ja A-luokan perse,muu on hifistelyä -

- God Hates Us All -
BforeDusk
AfterDawn Addict
_
6. heinäkuuta 2008 @ 14:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Hiiren 2. napilla Oma tietokone > Hallitse > Tapahtumien valvonta
Tuolta näkee myös noita BSOD tietoja, jos winukka ehtii/osaa ne sinne kirjoittaa.
Joskus tilttaa BSODin niin, ettei tuolla ole mitään.

Osta paskaa, saat 2kk kaupan päälle.
- Zz Topelius -
Wilpnag
Junior Member
_
21. heinäkuuta 2008 @ 20:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo tässä nyt päälle kaks viikkoa selvitelly tätä ongelmaa ja en vieläkään ole saanut konetta toimimaan! Olen ehtinyt lukemaa BSOD:t ja tapahtumien valvonnasta luettu kaiken maailman tekstejä ja googletettu nii että mun ansiosta varmaa sielläki muutama kone kossahtanu..

Koneeni:
Emo: Asus A8n-E
Prossu: AMD Athlon 64 3200+
Muistit: 2x500megasta kampaa ja 2xgigasta kampaa (kaikki 400mhz) (Uusimmat on mallia F1-3200PHU2-2GBNT G.Skill 2GB Dual Kit DDR400 PC-3200 PHU2-2GBNT Jimms PC storesta)
Näyttis: Sapphire radeon x800gto
Poweri: Nexus NX-3500 350wattinen

Mikä on ongelmani:
Päätin formatoida koneeni sen hidastuttua. Kyseinen prosessin olen tehnty jo useasti ja se on tuttu juttu minulle. Tämän kerran jälkeen koneeni kuitenkin aloitti lyömään minulle aika ajoin BSOD:tä ruutuun. Tätä tapahtuu vaihtelevasti 5 minuutin välein ja joskus saattaa kone toimia useita tunteja ilman mitään ongelmia. Olen pannut merkille että silloin kun lataan jotain esimerkiksi bitcometilla tai ihan netti selaimella niin BSOD ilmestyy ruudulle lähes välittömästi. Kun taas selailen ihan normaalisti nettiä niin kone saattaa toimia useita tunteja moitteettomasti. Pelailukin onnistuu usein niin pitkään kun tarvis eli sen tunnin-kahden verran. Huomioitavaa on että ennen formatoimista päivit konettani kahdella lisämuisti kammalla ja ulkoisella kovalevyllä.

Eli mitä olen siis jo yrittänyt:

BSOD:ssä lukee 99% kerroista kyesinen teksti:
Driver_irql_not_less_or_equal
sitte vaihtelevia numerosarjoja esimerkkinä STOP:0x000000D1 (0x00000038, 0x00000002, 0x00000001, 0xAAA46AB6)
Alhaalla vielä NVTcp.sys

Tapahtumien valvonnassa toistuu sama virhe:
DCOM
Kohteen tietokoneen oletusarvo käyttöoikeusasetukset eivät myönnä käyttäjälle NT-HALLINTA\Paikallinen palve, SID-tunnus (S-1-5-19), käyttöoikeutta Paikallinen Aktivointi COM-palvelimen sovellukseen, jonka CLSID-tunnus on
{BC866CF2-5486-41F7-B46B-9AA49CF3EBB1}
. Tätä suojausmääritystä voi muokata Komponenttipalvelut-valvontatyökalun avulla.

Selvitelly että saattas noista NVIDIAN ajureista tai NVIDIA FIREWALLista. Asensin ja päivitin monesti ajurit sekä poistin firewallin kokonaan koneesta.

Kopan sisältö imuroitu/ puhdistettu putipuhtaaksi ja kaikki tuulettimetkin puhdistettu.

Luonnollisesti kaikki johdot tarkistettu että on kunnolla kiinni

Virus/ spy-ware scannattu Elisa Tietoturvalla muutamaan kertaan (varmistettu myös että on ajan tasalla olevat päivitykset)

Scan diskillä scannattu kone ja levy eheytetty

Muisteja kokeiltu yksitellen että toimiiko vanhat muistit, toimiiko vain yksi muisti kerrallaan koneessa ja kaikki erikseen. Aina sama juttu.

Kokeiltu ilman ulkoista kovalevyä.

Loppujen lopuksi päätin vielä kokeilla formatoida koko koneen uudestaan ja asensin kaikki ajurit cd:ltä millä on kone pelannut hyvin kaksi vuotta kunnes kaksi vuotta sitten päätti lopettaa toimimisen formatoimisen jälkeen. Verkkokaapelia en kytenyt ennenkuin koneeseen oli asennettu Elisa Tietoturvapalvelu jonka olin ladannut ja polttanut cd:lle ennen koneen formatoimista.

Omia päätelmiä:
Muisteista ei oikeen voi olla kiinni kun tosiaan kokeilin niitä vuorotellen kaikkia yksitellen enkä usko että olen onnistunut ainakaan kaikkia niitä rikkomaan. Asentaessani kampoja pidin toisella kädellä kiinni vesipatterista maaduttaakseni itseni.

Ainakaan NVIDIAN ajureista en usko olevan kiinni koska olen kokeillut päivitetyillä ja vanhoilla, firewallilla ja ilman.

Koppa on aivan puhdas joten pöly ei kaatumista aiheuta.

Jostain myös luin että Powerin teho saattaa olla jotenkin heikentynyt tai että sen riittämättömyys aiheuttaisi kyseisen virheen. Ja tosiaan muisteja kokeiltu vanhoilla mihin poweri ainakin kaksi vuotta oikein hyvin riitti. Ja aika ihmeellistä jos juuri sillä hetkellä formatoimisen jälkeen powerin teho olisi samantien heikentynyt.

Ladatessa BSOD ilmestyy nopeasti joten voisiko kyseessä silti olla jotenkin muisti vika. Olen seurannut tehtävien hallinnasta muistin käyttöä ja se pysyy kokoajan siinä alle 50% joten kyllä ainakin osaavat itsensä tyhjentää?

Itse tässä vaiheessa arvelen jonkun osan hajonneen vaikka varovaisesti aina käsittelenkin kopan sisustaa. Muistit tosin saa yllättävän kovalla voimalla painaa paikoilleen. Voisinko olla vahingossa esimerkiksi rikkonut emolevyni tai jonkun muun osan. Voisiko se aiheuttaa kyseistä virhesanomaa mutta toimia kuitenkin joskus niin hyvin?

Apua, auttakaa minua kiltit ihmiset. =D
Joka kerta kun nään sen sinisen ruudun niin tää tietokone on lähempänä lentämässä tosta neljännen kerroksen ikkunasta alas ja voin vakuuttaa että se ei ole enää kaukana!! Kaikki neuvot otetaan nöyrästi ja kiitollisesti vastaan! Kyselkää ihmeessä lisätietoa jos jotain tästä unohdin tai en ole tajunnut kirjoittaa.
tukis
Suspended due to non-functional email address
_
21. heinäkuuta 2008 @ 21:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Entä jos laittasi erillisen verkkokortin ja disabloisi koko nVidian verkkokortin BIOS:sta.
Verkkokortin (10/100) pitäsi saada muutamalla eurolla.
Fidelaar
Senior Member
_
21. heinäkuuta 2008 @ 21:39 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itsellä vääränmerkkiset muistit tekivät bluescreeniä satunnaisesti.
Wilpnag
Junior Member
_
22. heinäkuuta 2008 @ 10:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
En usko että se noista muistejen merkeistä johtuu koska vanhoilla muisteilla mitkä toimi kaks vuotta moitteettomasti tekee nykyään ihan samaa. Meinaatko että mun verkkokortti on menny rikki tosta emosta koska verkko toimi loistavasti eikä koneessa mitään vikaa ennen formatoimista?
Wilpnag
Junior Member
_
22. heinäkuuta 2008 @ 15:53 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tuohon mun pitkään postaukseen oli tullu yksi virhe. Tarkoitin siis:

Loppujen lopuksi päätin vielä kokeilla formatoida koko koneen uudestaan ja asensin kaikki ajurit cd:ltä millä on kone pelannut hyvin kaksi vuotta kunnes päätti lopettaa toimimisen formatoimisen jälkeen. Verkkokaapelia en kytenyt ennenkuin koneeseen oli asennettu Elisa Tietoturvapalvelu jonka olin ladannut ja polttanut cd:lle ennen koneen formatoimista.
Wilpnag
Junior Member
_
28. heinäkuuta 2008 @ 16:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo no eipä tässä sitte kai muu auta ku tää roska heittää ikkunasta... Mulla loppuu hermot ja terveys.

Kiitoksia kuitenkin avusta :)
tukis
Suspended due to non-functional email address
_
28. heinäkuuta 2008 @ 16:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eipä kestä;)

Kokeilit kai poistaa biosista sen oman verkkokortin?
Mainos
_
__

_
aXcc
Newbie
_
9. lokakuuta 2008 @ 21:28 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Sulla on pölyä muistikampojen asennuspaikoissa ja virheet aiheutuu välillisesti tai välittömästi muistin aiheuttamista virheistä.

Jos sama ongelma on vieläkin, vaikka aikaa onkin jo tosta ku viestiä puitiin aktiivisesti, niin ota ne kammat irti ja putsaile molemmat pinnat kunnolla, muullakin kuin pelkkää imuria näyttämällä.

Jo pelkkä kertomukses viittaa vaan tohon ku muuten softat ym. ajurit on pysyny samana, ja ainut fyysinen ero oli just toi muistikampojen uudelleen järjestely/asennus. (ulkoista emoa lukuunottamatta)

Ja jos sulla on ne vanhat muistikammat vielä niissä samoissa paikoissa missä ne alunperin ennen koneen päivittämistäkin oli, älä koske niihin ja ihan vaan "omaksi iloksesi" ota uudet asentamasi kammat irti, niin eiköhän oo taas kone vanha hyvä itsensä. :)
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > bluescreenissä automaattinen uudelleenkäynnistys pois xp:ssä

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy