Bluescreeniä jatkuvasti
|
|
Junior Member
5 tuotearviota
|
16. heinäkuuta 2008 @ 20:18 |
Linkki tähän viestiin
|
Kokeeni on viime aikoina alkanut kaatuilemaan jatkuvasti. Eli kun koneen avaa, noin muutaman minuutin käytön jälkeen, heittää muisteista herjaavia bluescreenejä. Kävin memtest86+:lla läpi kaikki muistini, ensin pareittain, sitten yksinään. Lopulta löysin kaksi muisti kampaa jotka näyttää erroria yksinään ja yhdessä. Otin nuo kammat pois.
Tämän jälkeen ei kone ole minun tietääkseni valittanut muisteista, mutta kone heittää silti jatkuvasti bluescreeniä. Tässä on muutama erilainen kuva miltä ne näyttävät:

En ole asentanut mitään uusia komponenttejä pitkään aikaan, enkä myöskään ladannut mitään ohjelmia. Koneen olen juuri tarkastanut viruksista, eikä niitä löytynyt yhtään. Pystyisikö joku auttamaan, voiko olla mahdollista, että jokin komponentti on rikki?
i7 rig & case with Big Boy
|
Ossi_v
Member
|
17. heinäkuuta 2008 @ 17:18 |
Linkki tähän viestiin
|
Voisikohan olla kovalevyllä vioittuneita sektoreita.. En muista/tiedä just nyt ohjelmaa jolla scannataan kiintolevy vioittuneiden sektoreiden varalta..
Gigabyte Ga-ma790x-ds4, amd althon64 2x 6400+ g-skill 2x 1gt 5-5-5-15 Samsung t166 500Gb Gainward 4870 MX518 Antec p182 + NeoHe 430w
|
kilokeijo
Member
|
17. heinäkuuta 2008 @ 17:28 |
Linkki tähän viestiin
|
Itselleni tuli myös mieleen viottuneet sektorit kovalevyllä. Aja WD:n oma data lifeguard diagnostic -ohjelma joka löytyy WD:n sivuilta tai esim. hiren´s boot cd:ltä tai ultimate boot cd:ltä. Ja kovalevyhän ei ole välttämättä rikki vaikka bad sektoreita tulisi, eli forkkaa kovo ja asenna käyttis siinä tapauksessa uudestaan.
Keijo tietää.
|
Junior Member
5 tuotearviota
|
17. heinäkuuta 2008 @ 21:42 |
Linkki tähän viestiin
|
Ajoin tuon WD:n Data lifeguard diagnostic -ohjelman läpi ja ei tullut yhtään virhettä.
Onhan minulla vielä takuutakin jäljellä kaikista osista, joten kannattaisiko minun ottaa yhteyttä kauppaan. Meneekö tällaiset viat takuuseen?
|
Ossi_v
Member
|
17. heinäkuuta 2008 @ 21:47 |
Linkki tähän viestiin
|
Jos Windowsin uudelleen asennuksen jälkeen ei toimi niin kannattaa ottaa yhteyttä kauppiaaseen. Mulla ainakin vanhemmiten Windows asennukset tuppaa heittämään bluescreenit :( Menee takuuseen ellei kauppias pysty todistamaan että olet ylikellottanut/ modannut yms..:D
Gigabyte Ga-ma790x-ds4, amd althon64 2x 6400+ g-skill 2x 1gt 5-5-5-15 Samsung t166 500Gb Gainward 4870 MX518 Antec p182 + NeoHe 430w
|
Junior Member
5 tuotearviota
|
17. heinäkuuta 2008 @ 22:00 |
Linkki tähän viestiin
|
En ole ylikellottanut. Olen myös tehnyt järjestelmän palautuksen, muttei auttanut mitään. Jos uudelleen asennan Windowsin, tyhjeneekö se myös kaikista muista tiedostoista?
|
Ossi_v
Member
|
17. heinäkuuta 2008 @ 22:08 |
Linkki tähän viestiin
|
Jos asennat windowsin uudelleen korjausasennuksena säilytät asennetut ohjelmat ja omat tiedostot, mutta omasta kokemuksesta kerron että yleensä korjausasennus vain pahentaa asiaa :( Täysi uudelleen asennus (eli formatointi ja sit asennus) poistaa kaiken datan siltä osiolta jolle asennat Windowsin.
|
Junior Member
5 tuotearviota
|
17. heinäkuuta 2008 @ 22:24 |
Linkki tähän viestiin
|
Tuolla WD:n Lifeguard diasnostic -ohjelmalla pystyi kai tyhjentämään koko aseman. Eli ensiksi formatoisin koko levyn, sitten normaalisti asentaisin uudestaan Windowsin?
Onko sinulla kokemusta, että Windowsin kokonaan uudelleen asennus saattaisi auttaa näihin jatkuviin bluescreeneihin?
|
Ossi_v
Member
|
17. heinäkuuta 2008 @ 23:07 |
Linkki tähän viestiin
|
Windowsin asennus osaa kyllä tyhjentää levyn. Ja kokemusta ei ole kyllä jatkuvista bluescreeneistä (kuten sinulla) mutta satunnaisiin ja muuhunkin koneen toimimattomuuteen yleensä auttaa. Kyllähän tuo jatkuva bluescreen kaatuilu selvästi vaikuttaa rautapohjaiselta mutta saapahan ainakin 100% varmuuden että ei johdu softasta. Ja luulen että kauppiaskin ensimmäiseksi vetoaa siihen että Windows on niin jumissa että kaatuilee. Mutta jos olet asentanut sen juuri uudestaan ei pitäisi olla mitään ongelmaa takuun kanssa.
|
Mainos
|
  |
|
Junior Member
5 tuotearviota
|
17. heinäkuuta 2008 @ 23:12 |
Linkki tähän viestiin
|
Kiitos paljon neuvoista. Huomenna sitten asennan sen winukan uudestaan ja katsotaan tapahtuuko mitään. Jos bluescreenit jatkuu, otan yhteyttä kauppiaaseen.
Kiitos vielä. :)
|