|
8800 GT kuumenee
|
|
|
Phoenix43
Junior Member
|
18. heinäkuuta 2008 @ 04:05 |
Linkki tähän viestiin
|
Etukäteen kiitos siitä, että jaksat lukea tämän viestin loppuun asti! :)
Näyttikseni Nvidia 8800 GT kuumenee ihan älyttömästi. Rasituksessa coren lämpötila nousee hetkessä 70:een asteeseen, mutta SpeedFanin mukaan osa "remote 2" on miltein aina yli 100C vaikka koneella ei tehdäkkään mitään.
Kuumeneminen vaikuttaa koneen käyttäytymiseen siten, että pelin tekstuureihin tulee virheitä, esim. asiat ovat väärän värisiä tai ilmaan ilmestyy jotain ihmeen palikoita. Ja siis GPU kuumenee vaikka miten sitä yrittäisi viilentää, bugeja on myös näiden viilennysyritysten ohella esiintynyt coren oltua vain 50C. Mutta mikä tämä remote on? Se ei tunnu viilenevän millään...
Luulin vian olevan näytönohjaimessa, mutta kun hiljattain vein sen tutkittavaksi takaisin kauppaan näyttiksestä ei löydetty mitään poikkeavaa. Eli tarkoittaako tämä sitä, että vika on jossain koneen toisessa osassa? Prosessorini on ihan p*ska, AMD Athlon 64 3400+. Onko tällä mahdollisesti jotain tekemistä asian kanssa?
Se myös pitänee mainita, että alussa, kun olin vasta ostanut näytönohjaimen, pelasin Call of Duty 4:sta aika kauan ilman minkäänlaisia bugeja. Sitten alkoi tulla pieniä virheitä ja myöhemmin vähän suurempia ja nyt tilanne on todella huono: en voi pelata mitään tämän sukupolven peliä kunnolla.
Olen jo jonkin aikaa kamppaillut asian kanssa ja olen aika epätoivoinen sekä hieman masentunut. Olen kiitollinen joka viestistä tähän ketjuun. Kiitos.
|
|
jouni2007
Member
1 tuotearvio
|
18. heinäkuuta 2008 @ 06:09 |
Linkki tähän viestiin
|
|
joo onko sulla minkälaisia kotelotuulettimia. ollei ole niin suositelen laittamaan pari kappaletta yksi eteen ja toinen taakse voi auttaa asisaan. Itel on pny GF 8800GT ja sen lämpö tile levossa 46 astetta ja raisituksen aikan maksimissaan nousee 66 asteeseen.
|
Junior Member
|
18. heinäkuuta 2008 @ 08:25 |
Linkki tähän viestiin
|
oletko kellottanut korttias jos olet niin siinä voi olla sinulle vastaus se on rikki.. vaikuttaa aiankin siltä. ota itse irti se ja laita takaisin paikoilleen haista sitä myös ettei haise palaneelle. mut ihan vaan tiedoksi amd athlonin 6000+ saa 100e mene nyt ihmeessä ostamaan uusi tuo 3400+ pask.. .laahaa sun konetta. kokeille näillä ensiksi.
|
|
Eero93
Member
1 tuotearvio
|
18. heinäkuuta 2008 @ 09:11 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Itselläni kortin (myös 8800GT) lämpötilat nousevat melkein välittömästi yli 75 asteen kun pelaan tehoja vaativaa peliä, esim. Race Driver GRiDiä. Muissa peleissä se pysyttelee sitten ~50-60 asteessa.
|
|
Eero93
Member
1 tuotearvio
|
18. heinäkuuta 2008 @ 22:03 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Muuten, sopiiko tuon näytönohjaimne päälle vaikkapa laittaa kotelotuuletin? Ajattelin että voisi laittaa jos löytyisi jostain niin kai se auttaisi vähäsen, vai?
|
|
Phoenix43
Junior Member
|
19. heinäkuuta 2008 @ 10:29 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Kiitos vastauksista! ^^
Olen useasti asetellut kotelotuulettimen näytönohjaimen viereen ja joskus pyörittänyt sitä täysillä, kun olen yrittänyt pitää lämpötilaa alhaalla. Tällöin bugit pysyvät jonkin aikaa poissa, mutta ilmestyvät kuitenkin muutaman minuun päästä pelattaessa, vaikka coren lämpötila laski. Ytimen lämpötila rasituksessa on tässä minun jäähdytyssysteemissä vain n. 60 astetta, mikä siis on aivan liian vähän grafiikkavirheille. Tämän takia epäilen, että mahdollisesti jokin näytönojaimen osa (ei siis core) kuumenee jostain syystä enemmän kuin pitäisi. Mutta en käsitä miksei takuussa löytynyt mitään vikoja.
En ole koskenut kelloihin. Kävi mielessä joskus alikellottaa, mutta sitten en voisi viedä näyttistä tkuuseen.
|
Senior Member
23 tuotearviota
|
19. heinäkuuta 2008 @ 12:19 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Omassa 6800GS ei ole mitään vikaa vaikka joskus kellot onkin 480/520 niin rasituksessa ne ovat noin 63c. Ja ei virheitä, koita vaihtaa vain näyttis johonkin toiseen kun nuo tuuppaa käymään aika kuumana, jossei ole uutta G92. Ja kaverit 8800GTS käy myös aika kuumana pelatessa. Ja yleensä noi 8800GT on aika viileitä pitäisi olla ainakin...
Absolutismi on alkoholiongelma.
|
|
Eero93
Member
1 tuotearvio
|
19. heinäkuuta 2008 @ 14:22 |
Linkki tähän viestiin
|
|
|
|
tomijar
Newbie
|
21. heinäkuuta 2008 @ 13:49 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Mulla on Asuksen EN8800GT. Olen nytten huomannut että pelatessa (esim COD4:sta) lämmöt nousevat myöskin heti yli 70 asteen, vaikken kauaa ehdi pelatakkaan. Osaatteko sanoa, onko tuokin jo liikaa? Mikä olisi sellainen vielä turvallinen raja noille lämmöille? En ole tehnyt kortilleni mitään ylikellotuksia tai vastaavia.
|
Senior Member
1 tuotearvio
|
21. heinäkuuta 2008 @ 22:26 |
Linkki tähän viestiin
|
|
No ei ole 70astetta liikaa rasituksessa.
lol
|
|
tomijar
Newbie
|
21. heinäkuuta 2008 @ 23:18 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti smaga: No ei ole 70astetta liikaa rasituksessa.
Itseasiassa pahimmillaan oon saanut lämmöt 83-85 asteeseen. Onko se jo liikaa?
|
|
neccis
Member
3 tuotearviota
|
22. heinäkuuta 2008 @ 03:31 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Mulla kellotettu 8800GT lämpenee max 65c rasituksessa, epäilisin että kortissa täytyy olla jotain vikaa.
Intel Ivy Bridge i5-3570K (Corsair Hydro H80) | AsRock Z77 Pro3 | 8Gb DDR3-1333Mhz | G.Skill 120GB Phoenix Pro SSD | GTX 680 | Corsair TX 750w | Antec Three Hundred | BenQ G2400W
|
|
tomijar
Newbie
|
22. heinäkuuta 2008 @ 16:55 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti neccis: Mulla kellotettu 8800GT lämpenee max 65c rasituksessa, epäilisin että kortissa täytyy olla jotain vikaa.
Ahaa... Onko muilla mitään mielipiteitä. Lueskelin tuolta netin syövereistä, että Nvidia hyväksyisi jopa 100 asteen lämmöt. Lisäksi tuo Asuksen malli ( http://www.asus.com/products.aspx?l1=2&l...918&modelmenu=1 ) on kuulema sellainen että lämpenee normaalia enemmän tuon coolerimallin takia.
Toisaalta törmäsin tällaiseenkin: http://www.elitebastards.com/cms/index.p...1&limitstart=10
Joten, onko toi kortti rikki vai ei? Mistä muusta voisin todeta sen olevan rikki (mitään erikoista ei ole vastaan tullut..)?
|
Senior Member
8 tuotearviota
|
22. heinäkuuta 2008 @ 17:25 |
Linkki tähän viestiin
|
G92-korteille normaalit maksimilämmöt ovat siellä 90c tuntumassa vakiojäähyllä.. Itsellä kävi tämä G92 GTS n. 80cssa pelaillessa ja reilu 60 idlenä, vaihdoin AC Accelero S1 Rev.2n jäähyksi, niin putosi n. 20c lämmöt keskimäärin..tuohon vaan 120mm cooler kiinni, niin on paljon hiljaisempikin kuin vakioföönit.
EVGA P55 FTW - i5 750 - 4GB - GTX 460 1GB - Benq 22"
Samsung NC10, Asus Eee PC 1215N
Samsung Galaxy Note
|
|
Ninnu83
Junior Member
|
24. heinäkuuta 2008 @ 16:07 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Onko 8800gts normaalia 80 aste pelatessa?
|
Senior Member
8 tuotearviota
|
24. heinäkuuta 2008 @ 16:19 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Ninnu83: Onko 8800gts normaalia 80 aste pelatessa?
Täysin normaalia vakiojäähdyttimellä.
EVGA P55 FTW - i5 750 - 4GB - GTX 460 1GB - Benq 22"
Samsung NC10, Asus Eee PC 1215N
Samsung Galaxy Note
|
|
Mainos
|
  |
|
|
Eero93
Member
1 tuotearvio
|
24. heinäkuuta 2008 @ 17:32 |
Linkki tähän viestiin
|
|
edit: Enpä taidakkaan ostaa toista cooleria. Katselin muutamia ohjeita ja totesin että liian vaikeaa on minulle kyllä ruveta vaihtamaan cooleria. ;D
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 24. heinäkuuta 2008 @ 18:10
|