Pieni päivitys koneeseen halvalla
|
|
maakari
Member
|
27. heinäkuuta 2008 @ 02:00 |
Linkki tähän viestiin
|
Ajattelin käyttää vähän kesätyörahoja koneen päivittämiseen että pyörittäisi vähän paremmin uusimpia pelejä. Itse ajattelin näyttistä ja lisää ramia, tartteekohan muuta? Jos joku viittisi pistää jonkun pienen paketin kokoon jotka varmasti toimisi yhdessä tämänhetkisen kokoonpanon kanssa koska itse en ymmärrä paljoa noista komponenteista, hintaa saa olla n. 300-400?.
|
AfterDawn Addict
2 tuotearviota
|
27. heinäkuuta 2008 @ 02:35 |
Linkki tähän viestiin
|
Jos koneesi on tuo alla oleva, niin se on jo ihme,että pystyt tuolla ikiwanhalla reliitillä edes tänne kirjoittamaan.Eihän tuo pyöritä edes selainta!!;)
Eli kokonaan uusi kone, jos uusia pelejä haluat pelata!! Ja kaikki kesätyörahat koneen ostoon eikä mihinkään muuhun. Niiih!!:)
1. Seasonic 750W FOCUS+ 750 Gold/Ryzen 5 2600X, AM4, 3.6 GHz/MSI B450 Gaming Plus, ATX-emolevy/Corsair 32GB (2x16GB) Vengeance LED, DDR4 3200MHZ/GIGABYTE Radeon RX 550 D5 -näytönohjain, 2GB GDDR5/ WD 250GB WD Blue 3D SSD -levy
2.Thermaltake XT 775W/ Asus Sabertooth X58 Tylersburg/Intel i7-950 Bloomfield/ 6 GB KINGSTON DDR3 1333 MHZ/Western Digital Caviar RED NAS 1TB SATAIII /OCZ Vertex SATA II/Asus ENGTX460 DirectCU/G/2DI/1GD5 SLI
3. Asus VivoBook 17 X705MA
|
Senior Member
23 tuotearviota
|
27. heinäkuuta 2008 @ 10:07 |
Linkki tähän viestiin
|
Ainakin tämä oma kone jaksaa selainta :D. Että jos tarvitset vain
Prossun, emon, muistit. Niin ota ihmeessä
C2D E8200 tai E8400, myös E7200 on loistava valinta
2gt ddr2 800mhz
Abit IP35
ati radeon 3870/3850/4850/4870
Nuilla pärjäisit hienosti, itsellä menee ostoon pian E7200, Abit IP35, 2gt ddr2 880mhz, HD 3850.
Mutta jos poweri ei riitä niin niitä saa ihan halvalla hyviä.
Absolutismi on alkoholiongelma.
|
Senior Member
12 tuotearviota
|
27. heinäkuuta 2008 @ 10:30 |
Linkki tähän viestiin
|
Tai vaihtoehtoisesti voit AIVAN HYVIN päivittää nykyistä konettasikin. Tällä foorumilla kun tuppaa olemaan näitä "viisaampia", joiden mielestä ei tosiaan edes selain pyörisi esim. sigussa näkyvällä koneellani. Voin kertoa, että ei töki selain, mese, musiikkisoitin-käytössä lainkaan ja esim. pelit, kuten TOCA 3 pyörivät täysillä graffoilla moitteitta, että se siitä selainpuheesta, katsokaas kun kaikki eivät ole valmiita/kykeneviä sijoittamaan joka dollaria koneeseensa ja on tyytyväinen jos kone vain pyörittää kyseisiä pelejä vaikkakin vähemmillä silmäkarkeilla. Jotain järkeä tuohon lässytykseen, kiitos!
Intel Pentium D915 2.8GHz @ 3.5GHz (Noctua NH-C12P) | ASUS P5LD2-VM DH| 3 Gt PQI DDR2 800Mhz (3 x 1 Gt)| Nvidia GeForce 7950GT 512Mb | LG DVD-RW | Maxtor 320Gt SATA | Mode Com 500W | Antec Sonata II (modifioitu) Revoltec 120mm LED + Antec TriCool 120mm | Logitech LS21 2.1 | Logitech Cordless Desktop EX100 | LG Flatron W2242T & Philips 42PFL4506H/12 | Windows 7 Ultimate
Nintendo Wii & iPhone 4s
|
Senior Member
32 tuotearviota
|
27. heinäkuuta 2008 @ 10:56 |
Linkki tähän viestiin
|
No toi viimenen viesti ihan kerjää vastapainoa, "TOCA 3 pyörivät täysillä graffoilla moitteitta"..joo mullakin oli yks kaveri kuka sano et peli toimi moitteitta, mutta kun pyysin tarkistamaan fps, niin oli alle 30. Eli mihis tää moiteitta perustuu?
@maakari, rehellisesti oon kyl sitä mieltä että kokonaan uus kone olisi paikallaan: http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/686331 tuossa Euphemos:in kirjoittama konepaketti olisi hyvä starter lähtökohta, hieman haluttuasi päivitystä kalliimpi, mutta kokonaan sen väärti :)
|
apilas
Suspended permanently
|
27. heinäkuuta 2008 @ 11:38 |
Linkki tähän viestiin
|
Itse olen samaa mieltä siitä, että ei tuo maakarin kone kummoinen ole. Mutta toisaalta miksi pitäisi laittaa kaikki täysin uudeksi ja mahtavaksi? Hänen budjettinsa ei ole kuin 300?-400?. Ja toiseksi jos hän on näihin päiviin asti pärjännyt tuolla koneellaan niin hän tuskin kaipaa E8400 tason prossua tai 8800 sarjan näyttistä.
Eli puujalka esimerkki yksinkertaisemmille:
Jos kaveri pyyhkäisee autokaupan pihaan ikivanhalla loppuun ajetulla Nissanilla niin autokauppias tuskin tarjoaa hänelle ensimmäiseksi tulen uutta Mersua.
7900GTO 512mb T.S.A SANCTI
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 27. heinäkuuta 2008 @ 11:41
|
AfterDawn Addict
|
27. heinäkuuta 2008 @ 11:40 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti maakari: Ajattelin käyttää vähän kesätyörahoja koneen päivittämiseen että pyörittäisi vähän paremmin uusimpia pelejä. Itse ajattelin näyttistä ja lisää ramia, tartteekohan muuta? Jos joku viittisi pistää jonkun pienen paketin kokoon jotka varmasti toimisi yhdessä tämänhetkisen kokoonpanon kanssa koska itse en ymmärrä paljoa noista komponenteista, hintaa saa olla n. 300-400?.
Giga lisää muistia ja tehokkaampi näyttis niin alkaa pelit pyörimään paremmin, uusimmat pelit tosin vaativat tehokkaamman prossun vaikka aika harvassa on pelit jotka eivät pyöri kun vähän päivität muistia ja näyttistä.
|
AfterDawn Addict
|
27. heinäkuuta 2008 @ 11:43 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti FORWARD: Jos koneesi on tuo alla oleva, niin se on jo ihme,että pystyt tuolla ikiwanhalla reliitillä edes tänne kirjoittamaan.Eihän tuo pyöritä edes selainta!!;)
Eli kokonaan uusi kone, jos uusia pelejä haluat pelata!! Ja kaikki kesätyörahat koneen ostoon eikä mihinkään muuhun. Niiih!!:)
Mulla on vanha P4 2.8ghz ja radeon X1950pro ja pyörii crysiskin, tosin ei parhailla graffoilla.
|
apilas
Suspended permanently
|
27. heinäkuuta 2008 @ 11:44 |
Linkki tähän viestiin
|
Samaa mieltä karhin kanssa eli giga lisää muistia ja näyttikseksi käytetty 7600-sarjalainen tai jokin tuohon lähelle sattuva samantasoinen kortti. Käytetyn voi ostaa vaikka hiukan "liian" tehokkaankin, koska hinta tuskin muuttuu enää suuntaan tai toiseen.
|
maakari
Member
|
27. heinäkuuta 2008 @ 13:12 |
Linkki tähän viestiin
|
Olipa hauska lukea noita replyjä. Mitä eroa on että mihin "väylään" näytönohjain on, ja kuinka paljon parempi Club 3D nVidia GeForce 7600Gt 256 Mt AGP on mun tämänhetkistä näyttistä parempi?
Edit: Hyvin tällä css ja wow on pyörinyt ihan siedettävillä graffoilla.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 27. heinäkuuta 2008 @ 13:14
|
apilas
Suspended permanently
|
27. heinäkuuta 2008 @ 13:17 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti maakari: kuinka paljon parempi Club 3D nVidia GeForce 7600Gt 256 Mt AGP on mun tämänhetkistä näyttistä parempi?
Edit: Hyvin tällä css ja wow on pyörinyt ihan siedettävillä graffoilla.
No jos kyseiset pelit pyörivät tämän hetkisellä näyttiksellä mielestäsi siedettävästi niin tuolla 7600GT:llä kyseiset pelit pyörivät varmaan mielestäsi super hienosti :) Sen verran eroa on noilla korteilla.
Eli kun hommaat sen toisen lisä gigan muistia ja käytetyn 7600GT:n niin rahaa sinulle menee noin 80?. Eli jää vielä muuhunkin käyttöön.
|
maakari
Member
|
27. heinäkuuta 2008 @ 13:26 |
Linkki tähän viestiin
|
Kiitos. Mutta vielä jäi epäselväksi ne näytönohjaimen väylät, jos ostan Asus NVidia 7600GT Silent PCI-E näyttiksen niin meneekö se mun koneeseen. Tarkistan ihan varmuuden vuoksi että ei tule pettymystä :)
Edit: Ja käykö esim tämä ton näyttiksen kanssa?
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 27. heinäkuuta 2008 @ 13:34
|
apilas
Suspended permanently
|
27. heinäkuuta 2008 @ 13:39 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti maakari: Kiitos. Mutta vielä jäi epäselväksi ne näytönohjaimen väylät, jos ostan Asus NVidia 7600GT Silent PCI-E näyttiksen niin meneekö se mun koneeseen. Tarkistan ihan varmuuden vuoksi että ei tule pettymystä :)
Edit: Ja käykö esim tämä ton näyttiksen kanssa?
Puhut molemmissa tapauksissa emolevyn ominaisuuksista. Eli näyttikselle on joko AGP tai PCI-E paikka (sinulla on PCI-E)
Ja samoin muistikamman yhteensopivuus on riippuvainen emolevystä.
Tuolta näet emolevysi tiedot:
http://www.fujitsu-siemens.co.uk/rl/serv..._A8NE-FM_uk.pdf
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 27. heinäkuuta 2008 @ 13:40
|
maakari
Member
|
27. heinäkuuta 2008 @ 15:44 |
Linkki tähän viestiin
|
|
AfterDawn Addict
|
27. heinäkuuta 2008 @ 17:37 |
Linkki tähän viestiin
|
Käy se kun on samanlaista.
|
AfterDawn Addict
2 tuotearviota
|
27. heinäkuuta 2008 @ 20:40 |
Linkki tähän viestiin
|
"Tai vaihtoehtoisesti voit AIVAN HYVIN päivittää nykyistä konettasikin. Tällä foorumilla kun tuppaa olemaan näitä "viisaampia", joiden mielestä ei tosiaan edes selain pyörisi esim. sigussa näkyvällä koneellani. Voin kertoa, että ei töki selain, mese, musiikkisoitin-käytössä lainkaan ja esim. pelit, kuten TOCA 3 pyörivät täysillä graffoilla moitteitta, että se siitä selainpuheesta, katsokaas kun kaikki eivät ole valmiita/kykeneviä sijoittamaan joka dollaria koneeseensa ja on tyytyväinen jos kone vain pyörittää kyseisiä pelejä vaikkakin vähemmillä silmäkarkeilla. Jotain järkeä tuohon lässytykseen, kiitos!"
Vastauksessani oli sargasmia ja jos sitä ei ymmärrä, on puutetta ymmärtämisen jalossa taidossa. Ja siinä en voi auttaa.:)
Taaloja täällä ei käytetä, mutta jos haluaa pelikoneen,niin ei tuosta tule mitään nykypelejä kohtuullisestikaan pyörittävää konetta,koska tuo prossu on pelkkä huono vitsi pelikoneessa ja prossulla on tärkeä osuus pelaamisessakin. Itse sen tiedän juuri prossuni päivittäneenä. Joten joko päivität kunnolla tai odotat ja päivität sitten.TAI ostat vaikka pelikonsolin nyt,jolloin voit pelata sillä ja teet muita asioita koneella.
1. Seasonic 750W FOCUS+ 750 Gold/Ryzen 5 2600X, AM4, 3.6 GHz/MSI B450 Gaming Plus, ATX-emolevy/Corsair 32GB (2x16GB) Vengeance LED, DDR4 3200MHZ/GIGABYTE Radeon RX 550 D5 -näytönohjain, 2GB GDDR5/ WD 250GB WD Blue 3D SSD -levy
2.Thermaltake XT 775W/ Asus Sabertooth X58 Tylersburg/Intel i7-950 Bloomfield/ 6 GB KINGSTON DDR3 1333 MHZ/Western Digital Caviar RED NAS 1TB SATAIII /OCZ Vertex SATA II/Asus ENGTX460 DirectCU/G/2DI/1GD5 SLI
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 27. heinäkuuta 2008 @ 20:43
|
maakari
Member
|
27. heinäkuuta 2008 @ 20:53 |
Linkki tähän viestiin
|
Teen nyt sillein että ostan ton nvidia 7600gt:n halvalla käytettynä ja giga lisää ramia, niin kyllä sillä varmaan noi peruspelit esim. wow, css, oblivion ja et:qw pyörittää kohtuullisilla graffoilla?
|
apilas
Suspended permanently
|
27. heinäkuuta 2008 @ 21:30 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti FORWARD: Taaloja täällä ei käytetä, mutta jos haluaa pelikoneen,niin ei tuosta tule mitään nykypelejä kohtuullisestikaan pyörittävää konetta,koska tuo prossu on pelkkä huono vitsi pelikoneessa ja prossulla on tärkeä osuus pelaamisessakin.
Sinun ja minun odotukset kooneeltamme ovat varmasti kovemmat kuin maakarin. Joten jos kaveri on pelaillut näihin päiviin asti tuolla mainitsemallaan koneella niin hän pärjää varmaan loistavasti hiukan tehottomammalla koneella kuin mihin minä ja sinä olemme tottuneet. Eli toistan vielä kerran:
Jos kaveri pyyhkäisee autokaupan pihaan ikivanhalla loppuun ajetulla Nissanilla niin autokauppias tuskin tarjoaa hänelle ensimmäiseksi tulen uutta Mersua.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 27. heinäkuuta 2008 @ 21:31
|
maakari
Member
|
27. heinäkuuta 2008 @ 21:40 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti apilas: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti FORWARD: Taaloja täällä ei käytetä, mutta jos haluaa pelikoneen,niin ei tuosta tule mitään nykypelejä kohtuullisestikaan pyörittävää konetta,koska tuo prossu on pelkkä huono vitsi pelikoneessa ja prossulla on tärkeä osuus pelaamisessakin.
Sinun ja minun odotukset kooneeltamme ovat varmasti kovemmat kuin maakarin. Joten jos kaveri on pelaillut näihin päiviin asti tuolla mainitsemallaan koneella niin hän pärjää varmaan loistavasti hiukan tehottomammalla koneella kuin mihin minä ja sinä olemme tottuneet. Eli toistan vielä kerran:
Kiitos :) Yritän huutaa tuon näyttiksen ja käyn joku päivä ostamassa sen muistin.
|
apilas
Suspended permanently
|
27. heinäkuuta 2008 @ 21:42 |
Linkki tähän viestiin
|
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 27. heinäkuuta 2008 @ 21:48
|
maakari
Member
|
27. heinäkuuta 2008 @ 22:11 |
Linkki tähän viestiin
|
Parempi kuin toi toinen?
|
apilas
Suspended permanently
|
27. heinäkuuta 2008 @ 22:25 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti maakari: Parempi kuin toi toinen?
Mitä suurempi numero niin sitä tehokkaammaksi mennään eli:
7300, 7600 ja 7900
Samoin kirjainyhdistelmä hitaimmasta suurempaan:
GS, GT, GTO ja GTX
Joten 7600GT on hitaampi kuin 7900GS
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 27. heinäkuuta 2008 @ 22:27
|
AfterDawn Addict
2 tuotearviota
|
28. heinäkuuta 2008 @ 01:35 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti apilas: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti FORWARD: Taaloja täällä ei käytetä, mutta jos haluaa pelikoneen,niin ei tuosta tule mitään nykypelejä kohtuullisestikaan pyörittävää konetta,koska tuo prossu on pelkkä huono vitsi pelikoneessa ja prossulla on tärkeä osuus pelaamisessakin.
Edelleenkin olen sitä mieltä,että tuollainen päivitys on hyödyltään täysin marginaalinen. Jos pelit pyörivät nytkin kohtuullisesti,niin mitä turhaa päivittelemään ellei tee hommaa kunnolla ja sijoita rahaa päivitykseen? En ymmärrä moista. Jos pelaa, niin satsaa koneeseen. Turha siinä on kenenkään itkeä rahanmenoa.:)
Ja tuo ikiwanha Nissan jätetään kotiin ja haetaan Mersu eli MB SL 65 AMG kotiin. Ei tuollaisesta mitään kuitenkaan maksettaisi,sehän on vain romua!!
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 28. heinäkuuta 2008 @ 01:37
|
Hb992
Junior Member
|
28. heinäkuuta 2008 @ 02:54 |
Linkki tähän viestiin
|
Eikö kannattais ostaa mieluummin 8600gt?
|
Mainos
|
  |
|
apilas
Suspended permanently
|
28. heinäkuuta 2008 @ 03:21 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti FORWARD: En ymmärrä moista. Jos pelaa, niin satsaa koneeseen.
Mutta ymmärrätkö sitä, että kaverin budjetti ei ole kuin muutama satanen?
|