Tosiaan ostin kyseisen nvidia 9800gtx näyttiksen vähän aikaa sitten ja tällainen ongelma tullut esiin, että resoissa kuten 1920x1200 ja 1600x1200 tulee artifakteja näytön yläosaan. Pari esimerkkiä tästä: Crysis ja DoD
En ole koskenut näyttiksen kelloihin eikä leadtek ole tätä tehtaallakaan kellottanut. Uusimmat ajurit olen päivittänyt korttiin eikä auta. Itse en muuta ole keksinyt kuin että itse kortti olisi viallinen jotenkin, mutta ennen kuin lähden viemään sitä takuuseen olisi mukava saada kuulla toisten mielipiteitä asiasta.
Edellinen näyttis oli radeonin x1900xtx enkä koskaan huomannut moista ongelmaa sen kanssa.
Toivotaan vielä etten tehnyt liian monta virhettä pistäessäni viestiäni tänne ekaa kertaa kun kirjoittelen tässä.
Kai poistit atin ajurit kokonaan driver cleanerilla ennen nvidian asentamista? Sitä voit ainakin ensimmäiseksi koittaa jos et ole tehnyt. Voi tietenkin olla viallinen näyttiskin.
Kun bootit koneen ajureiden poistamisen yhteydessä, meneekö sulla näytön resoluutio hyvin pieneksi? Jos näin käy niin sillon homma pitäisi toimia normaalisti, mutta jos ei niin sitten teet näin niin monta kertaa kun se toimii:
Itse olin asentanu kaksi ajuria päällekkäi ja FPS tippu todella paljon joissaki peleissä. Sitten päätin tehdä noin ja se autto. Jouduin siis kaksi kertaa poistamaan ja asentamaan ajurit.
..mutta mua ainakin auttanut ^^
Niin ja käytän rekisterin putsaajina CCleaner, Amust Registry Cleaner ja Wise Registry Cleaner (Vista 64-bit).
Juu kyllähän tuo reso on mennyt aina pieneksi vanhojen ajureiden poiston jälkeen :). Täytyy tässä varmaan hyväksyä kylmä totuus, että kortissa olisi jotain mätää. Kokeilin kahdella eri monitorilla, jos kyse olisi jostain liittimistä tai itse näytöstä, mutta sama ongelma toistui molemmissa näytöissä. Kokeilin vielä vähän vanhempia nvidian ajureita, jos se jollain ihmeen kaupalla auttaisi, mutta arvatenkin ei se mitään auttanut.
Pistän vielä yhden screenshotin 1680x1050 resoluutiolla verrattavaksi näihin 1920x1200 kuviin.
1680x10501920x1200 Tuskin tuolla on mitään merkitystä, mutta noista nyt huomaa, että artifakteja on hieman vähemmän pienemmällä resoluutiolla.