Joo, eli formatoin äskön koneeni ihan onnistuneesti. Törmäsin kuitenkin yhteen harmittavaan asiaan käynnistettyäni tietokoneen: Internet-yhteys ei toiminut. En päässyt Internet Explorer -selainta käyttäen millekään nettisivulle eikä myöskään Windows Live Messenger -ohjelma pystynyt yhdistymään Internetiin.
Eilen - eli siis ennen kuin olin formatoinut koneeni - näkyi Verkkoyhteydet-kansiossa kaksi yhteyttä, joista toisen nimi oli "1394-yhteys". Nyt siinä samassa kansiossa näkyy vain ja ainoastaan tuo "1394-yhteys".
Mikä mättää? Nettijohdot ovat kiinni kaikissa päissä, ja koneeseeni menevässä nettijohdossa palaa se vihreä valo.
Siellä tällä hetkellä näkyvä kortti on Firewire liitäntä.
Voisihan ensin kokeilla laitehallinnassa pävittää puuttuvat ajurit.
Joskun Windows jopa löytää niitä.
Edit: Klikkaa hiiren oikealla Omatietokone tai Tietokone kuvaketta -> Hallitse -> Laitehallinta vasemmalta puusta.
Sitten Koneen/Emolevyn/Korttien valimistajien sivuilta.
Jos on merkkimikro, niin käy sen sivuilla. (Fujitsu, Acer, HP jne..,)
Löysin kyllä laitehallintaan, mutta minulla ei ole pienintäkään käsitystä siitä, miten pystyn päivittämään puuttuvat ajurit sieltä. Olisitko niin ystävällinen, että voisit hieman opastaa minua?
Voisiko se auttaa, jos lataisin koneen ajurit toiselle koneelle (en asentaisi niitä), polttaisin ne levylle ja laittaisin sen poltetun levyn omaan koneeseeni?