User Käyttäjä Salasana  

keskiviikko 27.8.2025 / 02:13
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > ekan koneen kasaus ongelma
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Ekan koneen kasaus ongelma
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Junior Member
_
13. elokuuta 2008 @ 22:20 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kasasin uuden koneen asususin P5K emolla ja Intelin Q6600 prossulla.
Näytönohjaimeksi laitoin vanhan ZFZ geforse 8600 gts, coolerina Zalmannin 9700 led, kovo on westernin 500 giganen.
Eka käynniostys ei tuottanut mitään muuta kuin näytönohjaimen tuulettimen hurinan, kotelotuulettimet ei inahtanutkaan (P182 koppa)
No lisävirta pistokkeet oli jäänyt pois, ne paikalleen ja koneen käynnistys, mutta vieläkään ei tuulettimet käynnistyneet.
Sielläpä olikin vielä tuulettimille omat säätönsä ja eiku asentoon "High".
No kerran taas käynnistys, kaikki pelas moitteettomasti, mutta näytölle ei tapahdu mitään...
Näyttö pysyy pimeänä vaikka kaikki piuhat on paikallaan, kaikki tarkastettu 100 kertaa että on oikein, mutta näyttö pysyy pimeänä, ei edes näytön valo aktivoidu kun käynnistää koneen.
Olisko niin, että näytönohjain ei toimi, koitin samaista näytön ohjainta toiseenkin koneeseen ja ihan samat vaivat, näyttö pysyi pimeänä.
AfterDawn Addict

3 tuotearviota
_
13. elokuuta 2008 @ 22:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jos kasaat koneesi vanhalla kokoonpanolla jossa toi ko. näyttis oli toimiko se ? ...jollei taitaa olla näyttis mennyt rikki.
Olet varmaan kokeillut kuitenkin, eri monitorilla?

p.s. otsikkoon vois hiuka panostaa, eli kehottasin muuttaa sitä ;)

Suoritin: i5-4670K @4.2GHz 1.175v. Emolevy: MSI Z87-GD65 Gaming. Muistit: 2x4G G.Skill Sniper DDR3-1866. Näytönohjain: ASUS HD7970.
Tarkemmat tiedot nickiä klikkaamalla.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 13. elokuuta 2008 @ 22:33

Junior Member
_
14. elokuuta 2008 @ 05:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Koneen osat on ihan uusia paitsi toi näytönohjain, toisella näytöllä en ole kokeilut, koska vanha koneeni toimii edelleen ja näyttö myöskin, tosin kun kokeilin tätä näyttistä vanhaan koneeseeni, ei se toiminut siinäkään.
Vaikka näyttö on vanha putkinäyttö ja vga liitinköhän se mahtaa olla, muunnin sen adapterilla sopivaksi (niitäkin paria kokeillut).
teemu84
Suspended due to non-functional email address
_
14. elokuuta 2008 @ 07:28 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
mulla on samantyylinen projekti kesken ja samat ongelmatkin... Mulla alkaa näyttämään siltä, että virta loppuu kesken. Ostin uuden asuksen emon ja ohjekirja sanookin, että minimi powerin pitää olla 400w. ja mun pilipali 400w poweri ei riittänyt... eli katsoppas paljoko sun emo vaatii virtaa.
Senior Member

5 tuotearviota
_
14. elokuuta 2008 @ 10:42 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No tuo kokoonpano ei paljon virtaa vie, jos näyttiksenäkin on vielä 8600gt. 300 Wattisellakin pyörittelee keposesti tuota.

Member

9 tuotearviota
_
14. elokuuta 2008 @ 10:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
aarporari, oletko nollannut emolevyn BIOS-asetukset jumppereilla? Etsi manuaalista "Clear CMOS" jumpperi-asetukset ja noudata ohjeita. Osa emolevyistä vaatii tämän toimenpiteen jotta niihin saadaan elonmerkkejä.
Senior Member

5 tuotearviota
_
14. elokuuta 2008 @ 12:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Katos että näyttis on kunnolla kiinni. Voipi näyttää olevan kunnolla kiinni ja tuuletinkin hurahtaa, mutta todellisuudessa ei olekkaan kiinni.

Miljardi karkkimarkkia:
E6750@3.2Ghz/ Ip35 Pro/ 4gb 800mhz/ 4850@660/1085 /Enermax 525w/ Muutamia teroja tilaa... Noctuan flektejä ja Noctuan 92mm prossucooleri.
Mainos
_
__

_
Junior Member
_
14. elokuuta 2008 @ 16:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kyllä virtalähde riittää kun se on Zalmannin 600w, kone kyllä lähtee käyntii ja näytönohjaimen tuuletinkin lähtee päälle, valot palaa mitkä pitääkin pelata.
Emon jumppereita olen senverran katsellut että ne vastaa ohjekirjassa olevia asetuksia, en muuta.
Näyttistä olen kokeillut monestikkin paikalleen ja kokeillut heiluttaakkin varovasti, mutta mitään muuta ei tapahdu kuin näyttiksen tuuletin pyörii.
Kyllä mä uskon että näyttis on sökö, sain sen itsekin kaverilta eikä se toiminut mun vanhassakaan koneessa.
Kiitoksia kuitenkin mielenkiinnosta, koitan katsella sen jumpperi jutun, toisiko se mitään uutta asian tiimoilta.
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > ekan koneen kasaus ongelma

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy