User Käyttäjä Salasana  

tiistai 30.9.2025 / 17:11
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > ajuri- ja softaongelmat > ongelmanratkaisu-haaste dataajille
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Ongelmanratkaisu-haaste dataajille
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
raamis
Newbie
_
19. elokuuta 2008 @ 13:42 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Noniin, Suomen lahjakkaat Datailijat!
Olen melko noviisi näissä ATK asioissa ja tahdon nyt kääntyä teidän
puoleenne, ja kenties huomata kuinka lahjakkaita IT-alan osaajia
hienosta teknologian maastamme löytyy..

Minulla on siis onglema: Ostin uuden koneen:
intel core duo, 4gb ram, Geforce 8800 GT OC 512mb ..ja jotain..
Teitä varmaan kiinnostaisi tietää kaikki hyppylankojen yksityiskohdat,
mutta en osaa niitä tähän hätään mennä kuvailemaan.

Ongelma koskee näytönohjainta. Käytössäni on windows vista 32-bit.?
Kaikki "ajurit" olen saanut asennettua ongelmitta, poislukien Näytönohjaimen ajuri. Kun asennan ajurin näytönohjaimelle ja käynnistän uudelleen, näyttö jää mustaksi windowsin vihreän latauspalkin jälkeen.

Olen yrittänyt asentaa vanhempia ja uusimpia Nvidian ajureita, tuloksetta. Joitakin versioita asentaessani asennusohjelma kertoo
havaitsevansa, ettei käyttöjärjestelmä ole windows vista ja lopettaa
asentamisen.

Ainut ajuri jolla saan näyttöön kuvan on joku windows VGA perus-ajuri.

Tätä ongelmaa on selvästi ilmennyt muillakin. Olen selaillut kaikennäköisiä foorumeita, mutta ratkaisua ongelmaani en ole löytänyt.

Voisitteko siis minua huomattavasti taitavammat IT-ihmiset löytää
ratkaisun tähän ongelmaan? Tässä teille vaikea pala purtavaksi, mutta tuskin menee sormi suuhun..?
Senior Member

1 tuotearvio
_
19. elokuuta 2008 @ 15:17 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
ihan vaan semmosta kysyisin että oletko varma että sulla on se sun näyttös kiinni siinä Geforce 8800 GT näytönohjaimessa ? koska näyttäis vähän siltä että sulla on näytön piuha kiinni emolevyssä olevassa integroidussa näytönohjaimessa (saatan kyllä olla väärässä) mutta tarkasta tuo ekana että näytöstä lähtevä piuha menee varmasti siihen näytönohjaimen perässä olevaan liittimeen eikä emolevyssä olevaan :)

EDIT:lisäänpä tähän viellä pikkasen,vika tuskin on tosta lisävirta piuhasta,koska yleensä kyllä kone käynnistyy ilman sitä tai sitten siihen tulee suoraan teksti että näytönohjain ei saa tarpeeksi virtaa ja siinä tapauksessa vaikka siihen tulisi kuva niin siihen alkaa hyppimään herja siitä puuttuvasta lisävirrasta( on meinaan muutaman kerran unohtunu eri korteilla ja koneilla kytkeä se ) ,siinä näytönohjaimessa on kaksi dvi lähtöä ja nitten välissä/vieressä s-video lähtö,saattaa olla että sun näytöstä lähtevän piuhan liitin on vga ,joka ei suoraan sovi tohon korttiin,mutta siinä kortin mukana pitäis olla tullu semmonen muunnin pala,sen takia saattaa olla että se on kytketty siihen integroituun emolevyssä olevaan piiriin,sekin puhuis sen puolesta että se piuha on väärässä paikassa kun olet saanut sen kuvan niillä windowsin vga ajureilla eli just siitä emolevyn integroidusta näytönohjaimesta.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 19. elokuuta 2008 @ 16:09

AfterDawn Addict
_
19. elokuuta 2008 @ 15:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Onko näyttiksen lisävirta piuha kiinni?
raamis
Newbie
_
19. elokuuta 2008 @ 17:29 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
noniin, heti aktiivista vastaamista! kiitän jo näistä.

Ongelmaan ei ole kuitenkaan löytynyt ratkaisua.
Näyttö on kyllä dvi-vga -adapterin kautta näytönohjaimessa
kiinni. Koneen sisällä oleviin liitännöihin en ole koskenut,
mutta luulisi siellä kaikki olevan kohdillaan.

Nvidian ajureilla ei kuitenkaan tule latausruudun jälkeen kuvaa..
Jossain luki, että vanhemmilla ajureilla voisi toimia, mutta juurikin
niitä asentaessa rupeaa herjaamaan "asennusohjelma havaitsi että
käyttöjärjestelmä ei ole windows vista" Vaikka se kyllä tasan on!

hermot menee näiden koneiden kanssa, luulisi että uusi kone toimisi
edes hetken...
Senior Member

1 tuotearvio
_
19. elokuuta 2008 @ 17:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti raamis:
noniin, heti aktiivista vastaamista! kiitän jo näistä.

Ongelmaan ei ole kuitenkaan löytynyt ratkaisua.
Näyttö on kyllä dvi-vga -adapterin kautta näytönohjaimessa
kiinni. Koneen sisällä oleviin liitännöihin en ole koskenut,

Nvidian ajureilla ei kuitenkaan tule latausruudun jälkeen kuvaa..
Jossain luki, että vanhemmilla ajureilla voisi toimia, mutta juurikin
niitä asentaessa rupeaa herjaamaan "asennusohjelma havaitsi että
käyttöjärjestelmä ei ole windows vista" Vaikka se kyllä tasan on!

hermot menee näiden koneiden kanssa, luulisi että uusi kone toimisi
edes hetken...
niitä ajureita mitä olet siihen kokeillut niin kai olet ladannu ne nvidian sivuilta > http://www.nvidia.co.uk/Download/index.aspx?lang=en-uk ja sieltä uusimpia vakaita eli näitä > http://www.nvidia.co.uk/object/winvista_x86_175.19_whql_uk.html
kaiken järjen mukaan ainoa missä se vika voi olla on näytönohjaimessa tai sen ajureissa.jos olet jo kokeillut näitä ja ne ei toimi niin silloin kyllä epäilen että siinä näytönohjaimessa on vikaa,se ei sano mitään vaikka se olisi aivan uusi,samalla lailla niissä on vikoja.onko kyseessä paketti kone vai itse kasattu ? ja onko käyttöjärjestelmä asennettu itse vai oliko se koneessa valmiina ?

ESIT:semmonen viellä,onko sulla kytketty siihen näytönohjaimen toiseen dvi paikkaan tai siihen s-video paikkaa esim. televisiota ?
kun joissain tapauksissa on ollut silleen että uusien näytönohjain ajureitten asennuksen jälkeen kuva onkin siirtynyt televisoon ja näyttö jäänyt mustaksi,mutta se on ainoastaan semmosissa tapauksissa että siihen on ollut kytketty televisio tai toinen näyttö laite.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 19. elokuuta 2008 @ 18:08

raamis
Newbie
_
19. elokuuta 2008 @ 20:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Olen ladannut ajurit juurinkin tuolta.

Pakettina oli kone, mutta itse asensin windowsin.
Olen yrittänyt asentaa uudelleenkin.. tuloksetta.

ja muut liitännät ovat olleet vapaat kokoajan.

Pitänee varmaan testata XP:tä.. tuo vista lienee pelkkä paska.
Jos ei silloinkaan toimi, niin uskon että näytönohjain on rikki.
raamis
Newbie
_
20. elokuuta 2008 @ 21:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
no voihan nenä! XP:llä asma homma, ei voi olla totta
jos jollain on tähän joku oikea ratkaisu, niin tervetuloa
Mainos
_
__

_
AfterDawn Addict
_
20. elokuuta 2008 @ 21:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Koneen sisällä oleviin liitännöihin en ole koskenut,

Ota koppa auki ja tarkasta, että näyttikseen menee piuha powerista. Kokeile myös muisteja irrotella ja siten kokeilla onko jokin muisti risa, vaihda myös slotteja.
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > ajuri- ja softaongelmat > ongelmanratkaisu-haaste dataajille

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy