User Käyttäjä Salasana  

maanantai 25.8.2025 / 20:16
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > bios päivitys pieleen
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
bios päivitys pieleen
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
munat
Suspended due to non-functional email address
_
19. elokuuta 2008 @ 21:32 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
moi olisin todella kiitollinen jos joku osaisi auttaa minua päivitin bioksen HP compag nx 7300 läppäri koneeseen 07 versiosta 08 versioon kone käynnistyy muttei pidä ääntä ja äänen vaimennuksen kohdalla palaa oranssi valo eikä sammu vaikka näpyttelen sitä ja näyttöön ei tule mitään se on pimeenä vein koneen huoltoon ja ne ei osannu tehä mitään ne soitti HPeelle sieltä myönnettiin että se on niiden vika ja niiden tietoon on tullu yksi samanlainen tapaus on kulunut noi 40 päivää eikä asiaa ole viety eteenpäin kelle se vastuu loppu peleissä kuuluu päätös kestää korvaako vaiko ei mielestäni voisivat korvata mut voi kestää tiedon saanti olis kiva jos sen sais ite pienellä opastuksella kuntoon miten voin resetoida biosin se voi auttaa tai pikemminkin miten saan ton kannettavan auki kun tarvittavat työkalut on otin mielestäni kaikki ruuvit irti mutten saa kantta auki että pääsisin tutkimaan emoa ja sieltä sitä biosia olis hyvä jos toi nollaus kävis ilman pihtejä ja kolvia kiitos etukäteen
WezqApe
Member

6 tuotearviota
_
19. elokuuta 2008 @ 21:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Käytä ens kerralla välimerkkejä kiitos. Ei tuosta ota mitään selvää. Läppärin ollesa kyseesä kannattaa hoitaa asia HP:n kanssa. Ota sinne yhteyttä ja kysy mikä maksaa. Jos ei tapahu mitään, ei muuta ku kuluttaja-asiamiehelle kantelua.

Asus M4A77 | AMD Phenom II 965BE | Asus HD4870 512MB | 4Gb DDR2 800Mhz | Seagate Barracuda 160Gb SATAII | Corsair VX550W
Senior Member

5 tuotearviota
_
19. elokuuta 2008 @ 22:38 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itse tekisin näin, koska ystävälleni kävi ihan samalla lailla. Eli menisin koneen kanssa sinne mistä sen ostin ja pyytäisin, että he laittavat koneen kuntoon. Ystäväni oli ostanut koneensa Gigantista, joten hän meni sinne ja selitti ja sitten joku henkilökunnasta kikkaili tietääkseni jtn ja "poks" kone toimi taas ilman mitään ongelmia eikä maksanut mitään ;)

munat
_
20. elokuuta 2008 @ 01:00 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
kone on hankittu anttilan postimyynnistä eikä sinne voi mennä ja viedä noin vain ja tuskin osaavat tehdä mitään vois kai koittaa hoputella hp een väkeä jos tällä viikolla ei tule inffoa anteeksi kirjoitus taitoni ei ole kovin hyvä oliskin kone hommattu gigantista loimaalla on lähin siellä on hyvä palvelu voisinhan tietty käydä kuitenkin gigantissa jos siellä olis joku ihme mies tai nainen joka osais korjata olis kiva tietää miten se on räplänny sitä kun hp eella sanottiin että se on emon vaihto ihmettelen miks kun mitä mää oon lukenu niin ei emon pitäis mennä rikki pelkällä biosin päivityksellä joka on menny pieleen jostain biosin nollauksesta olen kuullut mutten osaa tehä ja miten se noihin läppäreihin tehään kun ei tahdo saada konetta auki mut kiitos kuitenkin eiköhän se tule kuntoon hetkenä minä hyvänsä
Senior Member

5 tuotearviota
_
20. elokuuta 2008 @ 10:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ei hemmetti otappa tuosta sitten selvää. Opettele kirjottamaan, sitä ennen et paljon apua saa, sillä kukaan ei ymmärrä tekstiäsi.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 20. elokuuta 2008 @ 10:34

munat
_
20. elokuuta 2008 @ 10:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kyllä tuosta tekstistä pitäis saada selvää kun lukee tarkemmin olen nähnyt pahempiakin Tarttee näköjään odotella rauhassa saako korvauksia koska hp on kotisivuillaan ilmoittanut virheestä mutta mielestäni ei tarpeeksi hyvin ihmettelen miksi nei ei ole ottanut kyseistä päivitystä pois kun se ei kerran toimi
Member
_
20. elokuuta 2008 @ 11:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ei kukaan jaksa tollasta tekstiä lukea, päänsärky vaan tulee. Opettele kirjottamaan ennekun biossia edes menet sorkkimaan.

P5Q pro
P182B
Q9450
4gb ddr2 ram
Sapphire 4870
munat
_
20. elokuuta 2008 @ 21:30 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
ei tämä ole mikään arvostelu palsta ne on ihan erikseen.Ei bioksen päivityksessä tarvitse kirjoittaa ja bios päivitys onnistu moitteitta ongelma on nyt siinä että suostuuko hp korvaamaan aiheuttamansa vahingon. Taidan ostaa uuden koneen ensi tilistä kun ei tunnu saavan apua miten itte kirjoittaisitte? ihmettelen vaan pitäiskö mun pistää pitkä lista emon tietoja se jos mikä rassaa.Mielestäni olen ilmaissut ongelmani selkeästi tässä tulee vielä hiukan selvemmin Eli miten saan ton koneen auki hajottamatta sitä koteloa olen ottanut mielestäni kaikki ruuvit irti mitä tarviikin,että voisin kokeilla bioksen nollausta,kun jostain sellasesta olen lukenut ja jos kolvia tarvii niin osaan kyllä vaikka olisi parempi jos ei tarttis käyttää ja siitä vasta tulee päänsärkyä kun kaverit ei yritä auttaa vaan alkaa arvostelemaan en ole nähnyt vielä sellaista kaveria joka tietää kaiken ja osaa kaiken
Senior Member

5 tuotearviota
_
21. elokuuta 2008 @ 09:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Vie takuuseen jos ei onnistu niin ala huutamaan.

anttifast
Member
_
21. elokuuta 2008 @ 10:39 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti munat:
kone on hankittu anttilan postimyynnistä eikä sinne voi mennä ja viedä noin vain ja tuskin osaavat tehdä mitään vois kai koittaa hoputella hp een väkeä jos tällä viikolla ei tule inffoa anteeksi kirjoitus taitoni ei ole kovin hyvä oliskin kone hommattu gigantista loimaalla on lähin siellä on hyvä palvelu voisinhan tietty käydä kuitenkin gigantissa jos siellä olis joku ihme mies tai nainen joka osais korjata olis kiva tietää miten se on räplänny sitä kun hp eella sanottiin että se on emon vaihto ihmettelen miks kun mitä mää oon lukenu niin ei emon pitäis mennä rikki pelkällä biosin päivityksellä joka on menny pieleen jostain biosin nollauksesta olen kuullut mutten osaa tehä ja miten se noihin läppäreihin tehään kun ei tahdo saada konetta auki mut kiitos kuitenkin eiköhän se tule kuntoon hetkenä minä hyvänsä
Kyllä emon saa tilttiin epäonnistuneella bios-päivityksellä. Ei välttämättä fyysisesti rikki, mutta toimimattomaksi kylläkin.

Nollausjumpperia tuskin emolta löytyy, mutta patteri saattaa löytyä. Avaa luukut mihin pääset käsiksi ja etsi mahdollista patteria. (Saattaa olla erillainen kuin pöytäkoneissa, google tietää).
Jos patterin löydät, ota se irti (myös akku ja virtalähde) muutamaksi minuutiksi ja laita takaisin.

Suosittelen koneen viemistä huoltoon ja kinuamaan palvelua, ennemmin kuin itse ruveta räpeltämää.
WezqApe
Member

6 tuotearviota
_
21. elokuuta 2008 @ 16:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jos menet läppärin väkisin aukomaan, niin sen takuun voi sitten unohtaa. Nuo on yleensä naitettu aika tiukkaan pakettiin, eli aukaseminen on todella ärsyttävää. Onnistuu kyllä ku purkaa masiinan atomeiksi.

Minun tietääkseni biosin päivitykseen kosahtanut emolevy ei kyllä nollaamalla korjaannu muutenkaan.

Helpoimmalla pääset ku otat yhteyttä NetAnttilan asiakaspalveluun. Tai voit toki koittaa suoraan HP:n asiakaspalveluunki, jos haluat

Ja se tekstin ulkoasusta huomauttelu vain sen takia, että sua on helpompi auttaa jos tekstistä saa selvää. Ei kai se ole paljon pyydetty, että neuvojen vastineeksi kirjoittaisit helposti ymmärrettävää tekstiä?

Asus M4A77 | AMD Phenom II 965BE | Asus HD4870 512MB | 4Gb DDR2 800Mhz | Seagate Barracuda 160Gb SATAII | Corsair VX550W
munat
_
22. elokuuta 2008 @ 11:20 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Onhan tuo teksti hieman sekavaa,mutta kyllä siitä saa selkoa kun lukee ajatuksella.Koneessa ei ole enään takuuta jäljellä ja hp porukalle on ilmoitettu.Siellä on jo yksi vastaavanlainen tapaus vaan eivät osaa päättää korvaako ne mitään.Sieltä myönnettiin että se bioksen päivitys olis niiden vika ja olenhan päivittänyt aikaisemmin päivittänyt tuon bioksen samalta sivulta ja kone toimi päivityksen jälkeen.En ole nähnyt niitä pattereita olen kuitenkin ottanut kovon ja akun pois mut se ei auttanut pitäis päästä siihen emoon käsiksi voisin kai enoltani kysyä kun se on melkein valmis tietotekniikan insinööri vaan en ole viittinyt vaivata mut kai se on pakko kiitos teille kuitenkin elämä jatkuu ja tosiaan ostan uuden koneen en vissiinkään hp konetta mulla on 2002 vuoden pöytäkone joka hyrrää vieläkin olen kyseiseen koneeseen koittanut päivittää biosta vaan ei suostu päivittämään kun tais olla väärä olis hyvä kun kaikissa koneissa olis sellanen ominaisuus että ne ei antais päivittää väärää eikä viallista biosta
wipe2000
AfterDawn Addict

15 tuotearviota
_
22. elokuuta 2008 @ 13:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Onhan tuo teksti hieman sekavaa,mutta kyllä siitä saa selkoa kun lukee ajatuksella.

Saahan siitä, kun tarpeeksi keskittyy, mutta kun kenenkään auttamisesta ei täällä saa korvausta, miksi viitsisi vaivautua sinun takiasi, jos asenne on, että "teidän hommanne on ottaa selvää mun tekstistä"? Helpommallahan tässä pääsee, kun jättää epäselvän kysymyksen lukematta ja vastaamatta. Onneksesi aika moni on kuitenkin vielä tällä kertaa viitsinyt vastailla.

Itse asiaan, HP:n tukisivuilta löytyy lähes kaikista malleista Service Manual, jossa kerrotaan, kuinka kone kuuluu avata.
Tai toimisikohan tämä?
Avaamisen jälkeen olet aika heikoilla takuuasioissa, jos kone ei korjaannukaan, eli en kyllä voi suositella avaamista.

Tuolla on muuten englanniksi aika samankuuloista vikaa ja pitkä keskustelu asiasta.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 22. elokuuta 2008 @ 13:52

anttifast
Member
_
22. elokuuta 2008 @ 14:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tuon ohjeen mukaan näppäimistön alla pitäisi olla bios-patteri.
Nollaamista voipi kokeilla, mutta on epätodennäköistä että se auttaisi.
munat
_
22. elokuuta 2008 @ 18:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ennen kuin luin viimeisimmän vastauksen niin löysin tuon bios patterin voin ottaa sen irti ja puolentunnin viiva tunnin päästä pistää takaisin jospa kone sitten toimisi kaikki virrat musisti kammat ja kovo irti kiitos kun olette viittineet vastata kerron vielä kerran että koneessani ei ole takuuta menny umpeen n.3 kk sitten voin kertoa sitten miten kävi
munat
_
23. elokuuta 2008 @ 18:20 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
ei auttanu toi patterin poisto pöytäkoneessa toi nollaus toimii kokeilin nimittäin sitä aika jännä ettei kannettavassa sama temppu onnistu
AfterDawn Addict

3 tuotearviota
_
23. elokuuta 2008 @ 18:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ei se niin ihmeellistä ole, jos kertta BIOS.n päivitys on "onnistunut". Edit: Periaatteessa muuttaa vaan asetukset vakioks. Joten et välttämättä huomaa eroa, kun kuvaa ei kertta tule.

Onko siinä kannettavassa erilliselle näytölle, liitintä? ...Tuleeko sen kautta kuvaa edes BIOS.sta?

Jollei HP.lta tu vastausta, niin sen kautta voisit koittaa päivittää vanhempaan BIOS-versioon.

Suoritin: i5-4670K @4.2GHz 1.175v. Emolevy: MSI Z87-GD65 Gaming. Muistit: 2x4G G.Skill Sniper DDR3-1866. Näytönohjain: ASUS HD7970.
Tarkemmat tiedot nickiä klikkaamalla.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 23. elokuuta 2008 @ 18:49

Senior Member

3 tuotearviota
_
23. elokuuta 2008 @ 20:15 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tuosta takuun umpeutumisesta; 3 kuukautta sitten? Eikös kuluttajansuoja-laki anna vielä 6 kuukautta lisää takuu-aikaa sen jälkeen, kun valmistajan antama oma takuu on päättynyt? Sitä en kyllä tiedä miten tässä tapauksessa jos kone on avattu omistajan omasta toimesta...

GA B85M D3H | E3-1230V3 | True Spirit 120 M BW Rev.A | Asus R9 270X DCII TOP | SF-600P14XE-PRO | 8GB RAM | PNY 120GB SSD | WDC WD10EZEX | Fractal Define Mini | Win7 64bit Pro |
munat
_
23. elokuuta 2008 @ 20:56 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Mummy:
Ei se niin ihmeellistä ole, jos kertta BIOS.n päivitys on "onnistunut". Edit: Periaatteessa muuttaa vaan asetukset vakioks. Joten et välttämättä huomaa eroa, kun kuvaa ei kertta tule.

Onko siinä kannettavassa erilliselle näytölle, liitintä? ...Tuleeko sen kautta kuvaa edes BIOS.sta?

Jollei HP.lta tu vastausta, niin sen kautta voisit koittaa päivittää vanhempaan BIOS-versioon.
yes Voisihan sitä kysyä jos ne pystyy sen päivityksen tekemään vaikka ne oli paikalliselle huoltolikkeelle sanonut että pitäisi koko emo levy vaihtaa eli ei taida onnistua millään konstilla toi bioksen vaihto vanhaan on mulla siihen mahdollista liittää erillinen näyttö voisin testata sillä
AfterDawn Addict

3 tuotearviota
_
24. elokuuta 2008 @ 19:40 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itte päivitin vähänaika takasin oman emoni BIOS.in, jonka jälkeen kuva puuttui PCI-E korttia käyttäen. No vaihdoin PCI kortiin ja vola kuva tuli. Sitten hain vanhemman BIOS.in emon kotisivuilta ja "päivitin" sen uudelleen. Sitten vain PCI-E kortti paikoilleen ja uudelleen homma rullaamaan.

Myöhemmin sain kyllä kortin toimimaan tuolla "viallisella" päivityksellä, tosin emon kotisivuilla on nyt taas tullut päivitys jonka kerrotaan korjaavan yhteensopivuus ongelman näytönohjainten kanssa joten en mäkään ollut ainoa ;)

On varmaan emosta kiinni, onnistuuko taakseppäin päivitys. Jos kuvakin puuttuu, niin on vielä mahotomampi tehtävä....

Tän emon biossin voi päivittää mm. käyttiksenkautta(emon ohjelmalla) tai vanhanaikaisesti korpulla ja varmaan muiltakin asemilta. joten jollei eka tapa onnaa kannattaa tutkia onko muita tapoja. P.s. Lue ne päivitysohjeet tarkaan ne kun voi muuttua siitä mitä emon/koneen manukassa on aikoinaan lukenut.

Suoritin: i5-4670K @4.2GHz 1.175v. Emolevy: MSI Z87-GD65 Gaming. Muistit: 2x4G G.Skill Sniper DDR3-1866. Näytönohjain: ASUS HD7970.
Tarkemmat tiedot nickiä klikkaamalla.
Mainos
_
__

_
wipe2000
AfterDawn Addict

15 tuotearviota
_
25. elokuuta 2008 @ 13:20 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Tuosta takuun umpeutumisesta; 3 kuukautta sitten? Eikös kuluttajansuoja-laki anna vielä 6 kuukautta lisää takuu-aikaa sen jälkeen, kun valmistajan antama oma takuu on päättynyt?
Ei, vaan laki sanoo, että tuotteen on kestettävä suunnilleen odotusten mukaan, hieman mainosten lupauksista ym. riippuen. Käytännössä kuluttajaviranomaisten näkemys on, että laitteen on kestettävä kolmisen vuotta. Tietysti vain oikein ja ohjeiden mukaisesti käytettynä. Siksi en siis koneen avaamista olisikaan suositellut, vaan oman aktiivisuuden suuntaamista mieluummin myyjän/maahantuojan kanssa käytävään asialliseen keskusteluun.
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > bios päivitys pieleen

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy