User Käyttäjä Salasana  

maanantai 17.11.2025 / 17:10
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > xp product key ongelma
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
XP Product Key Ongelma
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Senior Member

23 tuotearviota
_
21. elokuuta 2008 @ 17:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Nonniin.
Ihan aluksi pyytelen anteeksi etten jaksanut (hitaan GPRS yhteyden takia) selata kaikkia threadeja.
Ongelmani on seuraavan lainen.
Asentelin tässä uudehkon SATAII levyn onnistuneesti koneelleni johon sitten asensin Windowsin uusiksi (XP). No, ongelma on seuraavan lainen:
tuote avain on jo käytössä (johtuen edellisistä asennuksista).
XP on Home Edition, ja ihan pitäisis laillinen olla. Tosin tuote avain on siis jo käytössä ja windows ilmoittelee säännöllisesti rekiströinnistä. Ja koska CD Key on käytössä, ei se siis kelpaa Mikkisoftalle. Mitenkäs minun pitäisi toimia? Hätäpäissäni latailin hitaalla yhteydelläni kaiken karvaisia Keymaker ohjelmia, mutta ei niistä oikein ole apua. Jos jokin ohjelma jolla saisin muutettua tuota Product Key:tä siten että mikkisofta sen vaikka hyväksyisi olisin ihan kiitollinen. Tietääkseni en harjoita tällä rikollista toimintaa, koska olen maksanut koneen yhteydessä ohjelmistostani. Olen kyllä kuullut että Windowsin voi asentaa vain muutaman kerran. Mutta sehän nyt on aivan typerää, koska kuitenkin usein tulee eteen esim uuden koneen kasaaminen, tai muuten vain tarvitsisi asennella (esim kaatuilun tai viruksen jne vastaavan ongelman takia) tuo Windows uusiksi.
Vaihto ehtosena käyttiksenä mulla olisi tuossa myös Ubuntu. Mutta en sitten tiedä että mitenkä tuo mun matkailupuhelimeni osaa kommunikoida sen kanssa (tällä hetkellä ainoa tapa päästä nettiin on siis käyttää puhelinta modeemina [Sony Ericsson K550i&GPRS] , mitä en voi suositella kenellekään mitään isoa lataavalle). Mutta juu, jos joku viisas ihminen voisi minua avittaa tämän ongelmani kanssa olisin oikein iloinen. Eli miten saan vaihdettua tuota Product Key:tä siten että Mikkisofta sen hyväksyy? Ja siis täähän nyt on XP Home Edition OEM SP2, ja ihan rehellisillä euroilla ostettu.

Fractal Design Arc Midi + 4x140mm + 1x120mm Arctic Cooling, ASRock Extreme4 970, Phenom II X6 1090T @ 3.8GHz + Phanteks PH-TC14PE, 8GB DDR III @ 1600MHz, Palit GTX 570, Seagate 500GB + 1TB HDD, Samsung DVD-RW, Corsair HX620W.
Netti: DNA 4G @ Sierra Wireless
tukis
Suspended due to non-functional email address
_
21. elokuuta 2008 @ 18:05 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Silloin, kun aktivointi ei onnistu internetin kautta, niin joutuu soittamaan puhelimella ja ainakin saadessaan ihmisen langan päähän onnistuu aktivointi.
BforeDusk
AfterDawn Addict
_
22. elokuuta 2008 @ 15:56 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Klikkaat sieltä aktivoinnista sen puhelinaktivointi vaihtoehdon. (Sori on vaikea muistaa mitä siellä näkyy, kun aktivoinnin jälkeen niitä ei enään nää.)

Kirjoitat ylös sen jotain lähes 100 numeroa koodia. Sitten soitat siihen 0800 numeroon ja valitset sen automaatin ensin. Sinne näppäilet ne numerot ja se antaa sulle aktivointikoodin, jonka syötät sinne aktivointi-ikkunaan.

Jos se automaatti ei pelitä jostain syystä, niin valitset sieltä ihmisen langan päähän ja kerrot tilanteen. Se antaa sulle uuden Keyn joka siellä aktivointi-ikkunassa vaihdat toisesta namiskasta.

Osta paskaa, saat 2kk kaupan päälle.
- Zz Topelius -
MikroMake
AfterDawn Addict
_
22. elokuuta 2008 @ 19:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

Intel Haswell i7-4770K & Noctua NH-U14S
Asus Z87-A & Asus Strix GTX 970
Fractal Design Define R4 & Seasonic 660W P-660 (XP²)
Samsung 256GB 840 Pro SSD & Western Digital 1TB Caviar Black
Senior Member

5 tuotearviota
_
23. elokuuta 2008 @ 12:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tuo on mielestäni hiukan outoa, koska itselläni on myös käytössä XP ja olen asentanut sen talon kaikkiin kolmeen koneeseen samalla koodilla, eikä ole koskaan valittanut yhtään mitään, kun olen aktivoinnin tehnyt...

AfterDawn Addict
_
23. elokuuta 2008 @ 12:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti stargiver:
Tuo on mielestäni hiukan outoa, koska itselläni on myös käytössä XP ja olen asentanut sen talon kaikkiin kolmeen koneeseen samalla koodilla, eikä ole koskaan valittanut yhtään mitään, kun olen aktivoinnin tehnyt...
Se muistaakseni antaa asentaa kolmesti kuukauden sisään ilman nikottelua, neljännellä pitää ruveta soittelemaan.
Mainos
_
__

_
BforeDusk
AfterDawn Addict
_
23. elokuuta 2008 @ 14:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
En ihan tarkkan osaa sanoa monesko kerta oli asennuksia, mutta tuli viesti OEM versiosta 'aktivointi kertojen lukumäärä on tullut täyteen'
Puhelimella siihen automaattinn soittaen se koodin antoi ja aktivoitui.

Osta paskaa, saat 2kk kaupan päälle.
- Zz Topelius -
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > xp product key ongelma

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy