|
Moi.
Asensin xp home edition nyt kuukausi sitten. Asennuksen yhteydessä tuli semmonen ongelma, että en löytänyt sitä product keytä. Sitä tarraa ei ollut kiinni koneessa, siinä pussissa missä tuli se levy ja ohjekirja, ei siinä ohjevihossa eikä levyssä kiinni. No, käytin vanhassa koneessa olevan xp:n product keytä ja kappas, sen se hyväksy. No sitten kun olin kaiken asennellu koitin aktivoida xp:n sillä product keyllä, millä sain asennuksen etenemään.Ei toiminut. En löytänyt sitä product keytä mistään, jonka olis pitänyt tulla xp:n mukanana. No, olihan siinä 30pv aikaa rekisteröidä, joten jätin asian vähän syrjään ja aina välillä koitin jotakin mutta ei toiminut. Eilen, kun oli viiminen päivä ennen kun kone lukkiutuu, niin kaverin kans koitettiin jotain ohjelmaa, jotain laitonta, jonka pitäisi poistaa kokonaan toi aktivointijuttu. No, se poistikin sen hetkeks, mut vähämpääst ilmesty taas se ilmoitus tonne alas, että "windows on aktivoitava 1 päivän kuluessa".
No nyt sekin aika on umpeutunut ja aamulla kun käynnistin koneen uudelleen ja koitin kirjautua sisään, niin se valitti että windows xp on aktivoitava ennen kun konetta voi käyttää. Valitsin, että haluan aktivoida sen nyt, mut sitten kun siihen aukes se aktivointi-ikkuna, niin siihe tuli jotai et "generating new install ID..." ja sitten se itselläs vei sen aktivoinnin loppuun, ilman että mul olis ollu mitään mahiksia koittaa jotain product keytä siihen. Tämä siis sen mun ohjelman takia, mil koitin poistaa ton aktivoinnin. Eli jos en olis asentanu sitä ohjelmaa, niin todennäkäköisesti voisin nyt koittaa syöttää siihen jotain product keytä...
Vikasietotilassa pääsen kyl säätämään konetta, ilman et se valittaa aktivoinnista. koitin poistaa sen ohjelman mutta ei auttanut. Mikä avuks vai täytyykö formatoida?
EDIT. Olen ollut kyllä sähköpostiyhteydes liikkeeseen, josta ton xp:n tilasin, mut sieltä vastattiin, et se product key on mun vastuulla ja jos mä oon sen hukannut niin voi voi.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 24. elokuuta 2008 @ 09:37
|