kyselisin tietäälö kukaan kuinka saan näytön asetukset toimimaan windows xp:ssä
eli kun klikkaa oikeata nappia työpöydän päällä ja valitsee ominaisuudet niin ei tapahdu mitään. Samajuttu ohjauspaneelin kautta ja näytönohjaimen ajureiden säätöjen kautta. sieltä olen kuitenkin pystynyt säätämään värit ja resoluution.
Haluaisin vielä oikean teeman xp käyttiseen nyt käytössä ainoastaan tämä windows 2000 teema eli harmaan kalsea ulkoasu. ei onnistu teeman vaihto käynnistä valikon asetusten kautta.
Minulla on toinen kone josta voin siirtää tärvittaessa tietoja läppäriini jossa vika on ja joka on 2002 vuonna rakennettu.
.vbs-tiedostot jotain winukka skriptiä ja se muokkaa (tuplaklikkuksella kait) Järjestelmärekisteriä . Jota voi regedit ohjelmalla käsin myös muokata.
.reg tiedostot taas kirjoittaa rekisteriin siellä olevat arvot. Tuplaklikkauksella talletettua regiä.
Kumpaisenkin voi avata muistiolla, notepad, ja katso mitä sisältää. .reg tosin aukeaa selaimen ikkunaankin.
16. Active Desktop - Enable or Disable
Sisältöä kun katsoo, niin
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer\NoActiveDesktop
haarassa rekisterissä tuo avain arvolla 0 "Active Desktop is now ENABLED" ja arvolla 1 Aktiivi työpöytä ei toimi, koska avain on NoAcitive...
0=pois, 1=päälle rekisterissä, mutta tuo NoNimi kääntää siis toiminnan tuossa.
Suorita... kenttään kirjoita regedit, niin käynnistät editorin. Sitten katsot seuraavien tweakien mukaisia haaroja. Onko sulla siellä avaimen arvoja estämässä noita Työpöydän muutoksia.
Sori etten tarkkaan kykene sanomaan millä tweakillä tuo korjaantuisi. Ehkä. Koska avaimien nimet ei paljasta kaikki mulle mitä ne on.
Joudut vaan ehkä kokeilemaan arvon vaihtoa. Jos ei auta vaihda takaisin. Jos avainta ei ole ko. asiaa ei tehdä, vastaa että arvo on 0.
128 Restore Desktop and Screensaver Tabs Tuo laittaa esim. avaimen "NoActiveDesktopChanges"=hex:00,00,00,00
Arvolla 1 se estäisi Työpöydän muutokset.
261 Restrict Desktop Theme Controls Tämä rajoittaa nuo toiminnat koska arvona on 1. Muuttamalla 0:ksi ei rajoita.
295. Lift Active Desktop Restrictions Poistaa rajoituksia.
16. Active Desktop - Enable or Disable Tämä tuossa jo tuli kuvailtua, eikä sisällä kuin tuon yhden avaimen muutoksen. Tämä kait niks-naks vaihtaa tuota asia tilasta toiseen.
27. Secure Desktop - Undo Tämä ei täysin avaudu. Mikä on Secure Desktop? Suojattu, turvattu, lukittu työpöytä? Ja undo tuossa nimessä eli peruuta, mutta ilman No-alkua avaimen arvo on 1.
Katso kuitenkin onko sulla tuommoinen avain rekisterissä. Tässä koneessa meinaan ei ole. Mutta työpöytäkin toimii normaalisti.
Voit itse tutkia lisää jos joku muu tweak vielä sopisi ongelmaasi.