Avira antivir...
|
|
Senior Member
3 tuotearviota
|
29. elokuuta 2008 @ 16:04 |
Linkki tähän viestiin
|
Eli kun mulla oli tämä virustorjunta koneella(ilmaisversio). En tiedä oliko huonoa tuuria vain. Eli kun käynnistin koneen uudelleen, se ei käynnistynyt, vaan näyttö ja mustaksi ja kone hyrräsi päällä. Tein sitten pakkosammutuksen. Sitten vaihoin aviran avast!:n ja ei ole esiintynyt ongelmia. Tosin mua harmittaa toi avast!:n raskaus. Kesäkuussa mulla oli toi aviran ilmaisversio koneella. Sillon ei esiintynyt minkäänsortin ongelmia. Eli mistähän tuo johtuu?
|
AfterDawn Addict
|
29. elokuuta 2008 @ 19:23 |
Linkki tähän viestiin
|
Luultavasti ladattaessa tiedosto vioittui tai asennuksessa meni jotain pieleen, lataa ja asenna uudestaan niin luultavasti toimii ok.
|
Senior Member
3 tuotearviota
|
29. elokuuta 2008 @ 19:45 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti karhi: Luultavasti ladattaessa tiedosto vioittui tai asennuksessa meni jotain pieleen, lataa ja asenna uudestaan niin luultavasti toimii ok.
No kysympähän vielä. Kumpaa kannattaa käyttää:D?
|
AfterDawn Addict
|
29. elokuuta 2008 @ 19:50 |
Linkki tähän viestiin
|
Avastilla on laajempi suoja ja itse käytän avastia eikä tuntuvasti konetta hidasta.
|
Senior Member
3 tuotearviota
|
29. elokuuta 2008 @ 20:01 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti karhi: Avastilla on laajempi suoja ja itse käytän avastia eikä tuntuvasti konetta hidasta.
Okei, kiitos!
|
AfterDawn Addict
|
29. elokuuta 2008 @ 20:05 |
Linkki tähän viestiin
|
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 29. elokuuta 2008 @ 20:06
|
Senior Member
3 tuotearviota
|
30. elokuuta 2008 @ 13:46 |
Linkki tähän viestiin
|
mä oon lukenu hjt foorumeilta, että monella jolla on saastunut kone, heillä on avast!. Ja harvalla on ollut avira saastuneessa koneessa. Eli käyttääkö melkeen kukaan aviraa vai onko avira niin hyvä, ettei mitkään virukset pääse koneelle?
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 30. elokuuta 2008 @ 14:06
|
blindpeer
Member
2 tuotearviota
|
30. elokuuta 2008 @ 14:35 |
Linkki tähän viestiin
|
Avast! on suositumpi ja tämä selittää sen yleisyyden saastuneissa koneissa. Tosiasiahan on, että saastuminen on koneenkäyttäjän oma vika lähes 99% saastumistapauksissa. Eli kun jättää ne epämääräiset *.exe tiedostot ja linkit avaamatta niin säästyy työläältä puhdistukselta.

blind_peer
|
AfterDawn Addict
|
30. elokuuta 2008 @ 18:05 |
Linkki tähän viestiin
|
Aviraa käytetään vähemmän, mikään virustorjunta ei ole aukoton. Sen takia kannattaa välillä skannata muulla ohjelmalla ja online skannereilla. Mitä minä olen katsellut, on maksullisia ohjelmia käyttävillä vähintäänkin yhtä paljon ongelmia kuin ilmaisia käyttävillä. Paras virusturva on istuimen ja näppiksen välissä.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 30. elokuuta 2008 @ 18:06
|
Senior Member
3 tuotearviota
|
30. elokuuta 2008 @ 21:40 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti karhi: Aviraa käytetään vähemmän, mikään virustorjunta ei ole aukoton. Sen takia kannattaa välillä skannata muulla ohjelmalla ja online skannereilla. Mitä minä olen katsellut, on maksullisia ohjelmia käyttävillä vähintäänkin yhtä paljon ongelmia kuin ilmaisia käyttävillä. Paras virusturva on istuimen ja näppiksen välissä.
Okei... En osaa päättää käytänkö avast!:a vai aviraa. Aviraan saa autom. skannausksen. Avast! on monipuolisempi ja sisältää vakoiluohjelmiensuojauksen......... Vaikeaa on:P.
|
AfterDawn Addict
|
30. elokuuta 2008 @ 22:03 |
Linkki tähän viestiin
|
No, yksi tykkää äitistä toinen tyttärestä :D
Taitaa olla vähän makuasia, avastiinkin saa ajoitetun skannauksen.
|
Senior Member
3 tuotearviota
|
30. elokuuta 2008 @ 22:05 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti karhi: No, yksi tykkää äitistä toinen tyttärestä :D
Taitaa olla vähän makuasia, avastiinkin saa ajoitetun skannauksen.
Saako, mistä? En ole ainakaan löytänyt..:o
|
AfterDawn Addict
|
30. elokuuta 2008 @ 22:24 |
Linkki tähän viestiin
|
Vasemmasta yläreunasta avaat valikon ja sieltä ajoita käynnistystarkastus.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 30. elokuuta 2008 @ 22:25
|
Moderator
1 tuotearvio
|
31. elokuuta 2008 @ 00:11 |
Linkki tähän viestiin
|
Molemmista muutaman vuoden käyttökokemus. Antivir rasittaa konetta vähemmän ja on koneella viihtynyt pari viimeisintä vuotta. Nolla havaittua tartuntaa. Selain-skannereilla on toki aina joskus hyvä tarkastaa tilanne.
|
pclekuri
Member
2 tuotearviota
|
31. elokuuta 2008 @ 00:36 |
Linkki tähän viestiin
|
Ei mitään aviroita ESET NOD koneeseen niin ei ole viruksista tietoakaan
|
Mainos
|
  |
|
Senior Member
3 tuotearviota
|
31. elokuuta 2008 @ 09:29 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti pclekuri: Ei mitään aviroita ESET NOD koneeseen niin ei ole viruksista tietoakaan
No tuo on nyt erittäin huono kommentti!
Aattelin kyl testata aviraa, koska luin tietokone.fi uutissivulta, että avast! rasittaa vistakonetta enemmän kun mm. f-secure... F-secure oli jotain 7% ja avast! yli 10%:O
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 31. elokuuta 2008 @ 09:45
|