User Käyttäjä Salasana  

tiistai 30.9.2025 / 15:27
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > ajuri- ja softaongelmat > riittääkö se windowsin palomuuri sittenkin?
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Riittääkö se windowsin palomuuri sittenkin?
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Member

3 tuotearviota
_
31. elokuuta 2008 @ 12:00 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itse en ole windowsin palomuuria käyttänyt yleensä kymmentä minuuttia kauempaa, mutta nyt tarvis teidän mielipiteitä tuosta microsoftin ylpeydestä.

Nyt on käytössä ZA Pro josta lisenssi raukeaa kohtapuoleen enkä ajatellu sitä uusia, kun kyseinen ohjelma on ollut pieni "ongelmalapsi" tän Vistan kanssa. Comodoa koitin, mutta se tuntui olevan jotenkin sekava enkä sitten tykänny siitä.

Riittääkö se, että on pelkästään vistan muuri ja defenderi päällä?

Tätä konetta ei käytä muut / sellaiset henkilöt jotka lataa vähän mitä sattuu netistä.

Pyydetään siis kokemuksia niiltä jotka ovat käyttäneet pidemmän aikaa windowsin muuria.

Käyttiksenä on vista ultimate.

AfterDawn Addict

5 tuotearviota
_
31. elokuuta 2008 @ 18:34 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Riittää, varsinkin kun otat ilmaisen Vista Firewall Controlin helpottamaan ulospäin menevän liikenteen kontrollointia.

Senior Member

5 tuotearviota
_
4. syyskuuta 2008 @ 13:01 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No minulla ei ole muuta ku vistan oma palomuuri ja reitittimessä rautamuuri. Hyvin on riittänyt. Kerran paris kuukaudes tsekkaan josko olis jotain epäilyttävää koneella ja hyvältä näyttää.

Joku voi sanoa tähän fiksumpana jotain tyyliin: "älä nyt tyhmä ole" ;)
mut sit perusteluja kans thx plz.

Mainos
_
__

_
Senior Member

3 tuotearviota
_
4. syyskuuta 2008 @ 14:42 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No omasta mielestäni hyvä ratkaisu tuokin, netin turvallisen selaamisen taitavat ja virustartunnoista jotain tietävät eivät välttämättä tuota sovellusten hallintaa tarvitse. Itselläni myös modeemissa seinä päällä ja tietenkin myös reitittävänä, rautamuurista on kyllä aika paljon etua. Kokeilin modeemia joskus huvikseni siltaavana ja ilman rautamuuria, ja voi kiesus kun rupesi F-Secure huutamaan :)

Tuo ulospäin lähtevien yhteyksien hallinta osoittaa tarpeellisuutensa etenkin silloin, kun kone saa flunssan. Itse ainakin pidän F-S:n asetuksista sovellusten hallinnan päällä, koska haluan olla jollain tapaa tietoinen ohjelmien toimista. Lähes kaikista ohjelmista olen ottanut automaattiset päivitykset pois käytöstä ja tarkistan itse päivitykset kerran kuussa, joten jos joku näistä ohjelmista nettiin haluaa silloin, kun sitä en käytä millään tavalla herää ainakin siinä vaiheessa omat epäilykseni ja suoritan tuon jälkeen virustilanteen pikaskannauksen, onneksi kuitenkin olen pysynyt puhtaana noin 9 kuukautta :)

Tietokoneen kaappauksista hakkerien toimesta en sitten juuri mitään tiedä kun en ole asiaan perehtynyt, joten palomuurin toimimistapa kaappaustapauksissa on osaltani vähän "en tiedä"...

Ps.
Saattaa olla muuten vähän sekavaa tekstiä huonosti nukutun yön jäljiltä, naapuri piti tuparit :)

GA B85M D3H | E3-1230V3 | True Spirit 120 M BW Rev.A | Asus R9 270X DCII TOP | SF-600P14XE-PRO | 8GB RAM | PNY 120GB SSD | WDC WD10EZEX | Fractal Define Mini | Win7 64bit Pro |
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > ajuri- ja softaongelmat > riittääkö se windowsin palomuuri sittenkin?

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy