User Käyttäjä Salasana  

tiistai 30.9.2025 / 15:12
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > ajuri- ja softaongelmat > tällainen nolo juttu...lisää tehoa koneeseen.
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Tällainen nolo juttu...lisää tehoa koneeseen.
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
mansu80
Suspended due to non-functional email address
_
8. syyskuuta 2008 @ 18:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tiestä on niin paljon apua tämmöiselle höppänälle immeiselle niin uskallan kysyä teiltä yhtä juttua...ehkä hieman noloa, muttah...

Tykkään pelata sellaista peliä kuin Sims2 (joidenkin mielestä varmaan maailman turhin peli). Olen lataillut netistä sinne kaikkea tavaraa...siis honekaluja, vaatteita sun muuta. Nyt alkaa Simssi vähän bykimään. Pelissä ilmenee sellaisia punaisena vilkkuvia alueita. Talojen kohdalla siis. Peli on muutebnkin käynyt hitaaksi, joten itse olen päätellyt, että muistissa voisi olla vikaa.

Mitä kaverini on kertonut, että koneeni on 1.3 kone ja muistia on muitsaakseni kaksi kappaletta 256 muistitikkua. En ihan tarkkaan muista, mutta hän sanoi, että koneeseeni mahtisi vielä yksi 512 muistitikku. Mulla on paikkoja muistikammoille kolme vai oliko niitä jopa neljä.

Mitä te olette mieltä :)
Senior Member

7 tuotearviota
_
8. syyskuuta 2008 @ 19:30 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kyllä yleensä emolevyillä on vähintään kolme muistipaikkaa, mutta otappa töpseli seinästä, avaa koneen kotelo, etsi emolevyltä muistikammat ja katso onko niiden vieressä vapaita paikkoja. Jos on vaikeuksia tunnistaa muistit yms. komponentit niin googlettamalla löytyy varmasti asiaa selventäviä kuvia. Jos vapaa/vapaita paikkoja on niin muistin tyyppi pitäisi saada seuraavaksi selville (esim. everest niminen ohjelma auttaa tässä) jotta voit ostaa uuden muistikamman koneeseesi.
AfterDawn Addict

4 tuotearviota
_
12. syyskuuta 2008 @ 19:13 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Pelissä ilmenee sellaisia punaisena vilkkuvia alueita. Talojen kohdalla siis. Peli on muutebnkin käynyt hitaaksi, joten itse olen päätellyt, että muistissa voisi olla vikaa

Grafiikka virhe voi aiheutua viallisesta muistista tai näytönohjaimesta sekä liiasta lämmöstä.
Samalla kun avaat koneen puhdista prosessorin ja näytönohjaimen siilet.
Mikäli grafiikka virhettä tulee tämänkin jälkeen testaa muisti vaikka laittamalla vain se uusi muisti tai tällä ohjelmalla: http://www.memtest.org/

Edit: kaikkea nykimistä ei välttämättä saa pois lisämuistilla vaikka minimi vaatimus sims2:een on:
800 MHz processor or better
256 MB RAM if Windows Vista, XP, Windows ME, Windows 98 or Windows 2000
At least 3.5 GB of hard drive space

Share, Share and Share..

http://portal.tuffnet.org/ <-Tuffs Forum

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 12. syyskuuta 2008 @ 19:16

afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > ajuri- ja softaongelmat > tällainen nolo juttu...lisää tehoa koneeseen.

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy