User Käyttäjä Salasana  

perjantai 15.5.2026 / 17:59
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > ainakin uusi emo ja prossu vanhaan fs-pakettikoneeseen?
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Ainakin uusi emo ja prossu vanhaan FS-pakettikoneeseen?
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
djpkhzo
Newbie
_
17. syyskuuta 2008 @ 00:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Elikäs olis tarkoitus päivittää koneen kokoonpanoa, nykyset speksit (tämä on fujitsu-siemens pakettikone, yritin päästä aikoinaan halvalla...) Everestin mukaan:

Emolevy Asus P5GD1-FM (FSC OEM)
Suoritinkannat 1 LGA775
Muoto Micro ATX
Piirisarja i915P

Suoritintyyppi Intel Pentium 4 540, 3200 MHz (16 x 200)
Koodinimi Prescott
CPU-askeltaso E0
Käskykanta x86, MMX, SSE, SSE2, SSE3
CPU #1 Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.20GHz, 3192 MHz
CPU #2 Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.20GHz, 3192 MHz

Etsiskelin tietoa googlesta ja ilmeisesti tämä emo on sen verran vanha(/huono?) että uutta prossua ei ilman emon vaihtoa löydy?
Onko kellään heittää mitään hyvää (en tarvii über-tehokasta) yhdistelmää jolla kuitenkin noita tehoja sais nostettua? Prosessori vois mielellään olla 64 bittinen, tuplaydin myöskin..ja entäs millainen jäähdytin?

Toinen juttu olis kunnollinen äänikortti..everestistä löysin seuraavan tiedon:

Äänikortti
Realtek ALC880(D) @ Intel 82801FB ICH6 - High Definition Audio Controller [B-1]

Neuvokaa tyhmempää, mulla on ilm. vaan jokun sortin integroitu äänipiiri eikä "kokonaista" korttia? Mikä olisi hyvä äänikortti, joka tukisi kahta erillistä äänen ulostuloa/musiikin soittoa esim Virtual DJ-ohjelmaa käytettäessä?

Onko 400-500 euron budjetti ihan alakanttiin jos haluaa kunnollista joka ei ihan heti ole antiikkitavaraa? Vai olisiko fiksuin hommata osista kasattu ihan uusi kone? En kuitenkaan tällä pelaa, eli mitään ääretöntä tehomyllyä en tarvitse.
Olen vähän huono näiden kanssa, aikaisemmat tekemäni koneen päivitykset ovat muistin ja dvd-aseman lisäämisen tasoa. Niinpä olisin tosi kiitollinen jos joku viitsisi auttaa. :)
Rukari
Suspended due to non-functional email address
_
17. syyskuuta 2008 @ 03:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ei itsellänikään hirveästi kokemusta, mutta kumminkin tästä päätellen hieman enemmän kuin sinulla, olen yrittänyt joskus noihin paketti koneisiin vaihtaa palaa ynm, periaatteessa pääset helpoimmalla jos hankit vaan osat uuteen kotelo+virtalähde+prosessori+muistit+kovot pystyt kumminkin skalpeeraamaan vanhasta myllystä DVD/CD aseman/asemat ja muuta tilpehööriä, ellet tietysti halua sitä kokonaisuutena, ja siinä oppiipi paljon samalla, ja hintaan vielä sen verran että kaikki riippuu omasta tarpeestasi, ei siitä välttämäti kallis tule, itse en lähde suosittelemaan jotain tiettyjä merkkejä/malleja koska olen itsekkin hieman moisista pihalla.

Ei ole tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä kysyjiä.

|Antec 300|Chieftec 650W Super Series|
|P5N-E Sli|C2D E7300 2.66->3.4GHz|
|4GB G.skill DDR2 800mhz
|EVGA GTX 260 (216) superclocked 626/1053/1350
|Western Digital VelociRaptor 10000RPM 300GB
Junior Member
_
17. syyskuuta 2008 @ 03:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
kyllä me siitä lähetään että kasataan sulle semmonen peruskokoonpano nääks niin voit laittaa tuon toisen sitten vaikka vaikka... roskiin

Sapphire Radeon HD 4670 512 Mt, PCI-E, näytönohjain 70 ?
Intel Core 2 Duo E8400, prosessori 160 ?
2 Gt, 800 MHz DDR2, keskusmuisti 46 ?
Samsung SpinPoint T166 250 Gt kiintolevy 50 ?
Antec Three Hundred ATX-kotelo 60 ?
Abit IP35, emolevy 75 ?

500?... suurinpiirtein maksaa...

Intel Core i5-430M 2.4 GHz,4 GB DDR3-1066,ATI Mobility Radeon HD 5730 1 GB
djpkhzo
Newbie
_
17. syyskuuta 2008 @ 16:17 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Nuggu:

Sapphire Radeon HD 4670 512 Mt, PCI-E, näytönohjain 70 ?
Intel Core 2 Duo E8400, prosessori 160 ?
2 Gt, 800 MHz DDR2, keskusmuisti 46 ?
Samsung SpinPoint T166 250 Gt kiintolevy 50 ?
Antec Three Hundred ATX-kotelo 60 ?
Abit IP35, emolevy 75 ?

500?... suurinpiirtein maksaa...
Kiitos paljon vinkeistä...nyt tässä alkaa nälkä kasvaa syödessä..kuinkas jos tuon emon vaihtaisi Asus P5Q PROhon? Komponentit vissiin kävisivät siihenkin? Vai meneekö hukkaan tuo "paremmuus"? Voisi sitten myöhemmin tarvittaessa päivitellä helpommin? Tähän koteloon ei varmaan saa mahdutettua ATX-mallista emoa kun kerran microATX nyt sisällä ja kotelon leveys ulkopuolelta mitattuna vaan n.18cm...niin ajattelin tästä selviäväni ilman uutta koteloa. :D Vaikka eipä nuo paljon näytä maksavan. Ja ilm. virtalähde pitäisi hommaa..riittääkö 450W vai pitäiskö samantien hommata 500W?

Tästä vanhasta ajattelin kyllä ainakin kovon (180GB) säästää kun kaikki isompi tavara on ulkosilla kovalevyillä. Muistia juuri lisäsin tähän joku aika sitten 2gigaa (yht. 2,5GB) mutta DDR PC3200 taitaa olla jo lähes museokamaa?
Moilane
Junior Member

1 tuotearvio
_
17. syyskuuta 2008 @ 17:16 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti djpkhzo:
Muistia juuri lisäsin tähän joku aika sitten 2gigaa (yht. 2,5GB) mutta DDR PC3200 taitaa olla jo lähes museokamaa?

Niin on. Mulle voisit lahjoittaa ne jonkinlaista korvausta vastaan, kun tässä itse olen etsiskellyt juuri tuollaisia muisteja vanhaan raatokoneeseen. Meinaa hönkä loppua siitä kun perusohjelmat jo syö kaiken muistin.
Mainos
_
__

_
djpkhzo
Newbie
_
17. syyskuuta 2008 @ 23:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Moilane:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti djpkhzo:
Muistia juuri lisäsin tähän joku aika sitten 2gigaa (yht. 2,5GB) mutta DDR PC3200 taitaa olla jo lähes museokamaa?

Niin on. Mulle voisit lahjoittaa ne jonkinlaista korvausta vastaan, kun tässä itse olen etsiskellyt juuri tuollaisia muisteja vanhaan raatokoneeseen. Meinaa hönkä loppua siitä kun perusohjelmat jo syö kaiken muistin.
Kun nyt ensin saisin uuden koneen/kokoonpanon kehiin niin voisinpa vaikka harkitakin.. ;P
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > ainakin uusi emo ja prossu vanhaan fs-pakettikoneeseen?

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2026 AfterDawn Oy