Kone kaatuu, kun tarkistan lämpötiloja
|
|
saamu
Member
1 tuotearvio
|
18. syyskuuta 2008 @ 20:59 |
Linkki tähän viestiin
|
Olen huomannut viime aikoina ihmeellisen ongelman. Kun yritän tarkistaa koneen lämpöjä eri ohjelmilla, kaatu kone ja näytöstä katoaa kuva. Kone pitää käynnistää uudelleen painamalla virtanappia. Olen kokeillut tarkistaa lämpöjä Everestillä ja Speedfanilla.
Käyttis on Windows Xp Professional SP3, lankkuna joku Soltekin vanha emolevy, muistia 756Mb SDRamia, prosessori AMD 2500+ ja näytönohjain Nvidia Geforce 6600 128Mb.
Mikähän ihme tätä konetta nyt riivaa? Osaisikohan joku sanoa, mistä lähteä ratkomaan ongelmaa?
|
_Micah_
Member
4 tuotearviota
|
18. syyskuuta 2008 @ 21:33 |
Linkki tähän viestiin
|
itselläkin välillä mielenkiintoisia kaatumisia jossain vaiheessa ei päässyt oikeastaan mihinkään omat tiedostot kansioon kun kone kaatui, mistä lie johtui ehkä SP3...?
|
zsammy
Suspended permanently
|
18. syyskuuta 2008 @ 21:46 |
Linkki tähän viestiin
|
Vanha lankku ja/tai koneen lämmöt liian korkealla
|
zsammy
Suspended permanently
|
18. syyskuuta 2008 @ 21:49 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti zsammy: Vanha lankku ja/tai koneen lämmöt liian korkealla
Niin ja piti vielä sanoa että tuo SP3 tekee eri koneille hallaa.Itellä oli SP3 pari tuntia ja sai lähtee ja takaisin SP2:seen ja toimii kuin junan vessa,ei enää mitään häikkää.
|
jouni2007
Member
1 tuotearvio
|
20. syyskuuta 2008 @ 22:12 |
Linkki tähän viestiin
|
itekki huomasin tänään että tää mun kone jumittaa välillä keskes nettin selauksen enen sp3 tätä ongelmaa ei ole ollu, mutta en jaksais asentaa xp pro uudestaa että saisin sp2 taas käyttöön
|
_Micah_
Member
4 tuotearviota
|
20. syyskuuta 2008 @ 22:21 |
Linkki tähän viestiin
|
niinpä, sama juttu täälläkin välillä käsittämttömiä "jumituksia" toivotaan että tää sp3 alkaa kohta toimii =)
|
Member
|
20. syyskuuta 2008 @ 23:28 |
Linkki tähän viestiin
|
Eikös tuo SP3 kannata asentaa niin että intergroi sen XP levylle ja sitten asentaa puhtaan asennuksen, tällöin ei pitäis tulla ongelmia..
AMD Phenom 9650 @ 3ghz, M3A78, 3GB Kingston DDR2667, 8800GTX 650\1000, Chieftec 450W
Fujitsu Siemens XA 2528-12P, 8600M GS, 3GB, WinVista ultimate, Turion TL-56 ~ 1.8GHZ
Alienware AREA-51 M17X: 8800GTX X2, 160GB, 2GB DDR2, Core2Extreme X9000 2.8ghz
|
saamu
Member
1 tuotearvio
|
21. syyskuuta 2008 @ 11:59 |
Linkki tähän viestiin
|
Olen pystynyt aikasemmin lämmöt tarkistamaan erilaisilla ohjelmilla, tällä samalla lankulla. Ja olen pystynyt sen tekemään myös SP3:n ollessa asennettuna. Alkaa vähän ihmetyttämään tämä, koska BIOSista voin tarkistaa ainakin CPU:N lämpöjä ja näyttävät olevan aivan normaaleja.
Niin ja SP3 on asennettu integroimalla se Win Xp:n asennuslevyyn.
|
saamu
Member
1 tuotearvio
|
26. syyskuuta 2008 @ 14:13 |
Linkki tähän viestiin
|
Nyt huomasin, että kaatuminen liittyy jotenkin CPU:hun. Kun yritän katella Sisoftin Sandralla koneen CPU:n tietoja kaatuu kone samalla lailla, kuin lämpöjä tarkistaessa. Näytönohjaimen yms. tiedot pystyin tarkistamaan tuolla ohjelmalla. Lisäksi muistin, että tuo ongelma rupesi ilmenemään sen jälkeen, kun vaihdoin uuden siilen prosessorille.
Olisikohan tuossa voinut mennä jokin vikaan, kun sen siilen vaihdoin. Toisaalta prosessori kestää rasitusta ihan normaalisti, koska olen kokeillut sen vakautta Orthos ohjelmalla, joten kuulostaisi oudolta, että jotain olisi mennyt fyysisesti rikki. Lisäksi koneen lämmöt ovat ihan normaalit tuollaisen rasituksen jälkeen, sillä pystyn tarkistamaan ne BIOSista ilman kaatumista.
Lisää ideoita, mikä tässä olisi vikana?
|
saamu
Member
1 tuotearvio
|
27. syyskuuta 2008 @ 12:13 |
Linkki tähän viestiin
|
Ongelma ratkesi. Olin muistamattani nostanut CPU:n jännittetä vähän ylöspäin. Jännitteen laskemisen jälkeen kone on toiminut aivan normaalisti.
|
Mainos
|
  |
|
BforeDusk
AfterDawn Addict
|
27. syyskuuta 2008 @ 12:22 |
Linkki tähän viestiin
|
@ jouni2007 ja _Micah_
Millaisella asennuksella SP3? Netinkautta? Ladattu joku exe? Vai levyimagesta poletetulla cd:llä, se "vain firman järjestelmänvalvojille"?
Lisää/poista sovellus ylhäällä on ruksattavissa 'Näytä päivitykset'.
Asennus cd:hen ympätty SP kait jää tuolta pois. Enkä tiedä tuleeko sen jälkeiset SP:t yhtenä vai litaniana KBnumero pivityksiä/hotfixejä.
tuo on kuitenkin paikka poistaa viallinen päivitys ilman uudelleen asennusta.
Osta paskaa, saat 2kk kaupan päälle.
- Zz Topelius -
|