User Käyttäjä Salasana  

sunnuntai 3.8.2025 / 08:12
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleinen keskustelu > kaikki muut keskusteluaiheet > ip vaihto ongelma.
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
IP vaihto ongelma.
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
TskMatti
Suspended due to non-functional email address
_
19. syyskuuta 2008 @ 17:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo eli on ollu jo jonki aikaa ongelmia ip:n vaihossa, onko mitään apuja miten sais vaihettuu. Eli siis oon yrittäny vaihtaa ihan normaalisti:

1. cmd
2. ipconfig /release
3. Local area connection ---> properties
4. Internet Protocol [TCP/IP] ---> properties
5. (General) ---> Use the following ip address: " 123.123.123.123 "
6. TAB ---> subnet mask 255.255.255.0

8. ok ---> ok
-------------------------------------------------------------------
1. Internet Protocol [TCP/IP] ---> properties ---> obtain an ip address automaticlly

2. ok ---> ok

* Huom nyt pitäis olla uus ip osoite! mutta silti pysyy samana... ennen onnistu ongelmitta, mutta nyt...
AfterDawn Addict

3 tuotearviota
_
25. syyskuuta 2008 @ 15:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mistä osoite tulee? modeemilta vai palveluntarjoajalta?
Jos se tulee modeemilta niin vaihtamisesta ei ole mitään apua, koska modeemissa se pysyy samana. Jos se tulee palveluntarjoajalta niin se tulee olemaan todennäköisesti aina sama, koska se linkitetään korttisi MAC osoitteeseen.

Give a man a fish and you feed him for a day.
Teach a man to fish and you feed him for a lifetime.
TskMatti
_
28. syyskuuta 2008 @ 13:22 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Uskoisin että tulee palveluntarjoajalta... Tuskin pysyy aina samana koska mulla on joskus vaihtunu IP osoite itekseenki, olen vaihtanu ongelmittakin sen :S hmmm...
Senior Member

2 tuotearviota
_
28. syyskuuta 2008 @ 13:34 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itsellä on ainakin modeemissa komennot release ja renew, joiden avulla itse pystyn vaihtamaan ip:tä.

Voit yrittää vaihtaa ip:tä sammuttamalla modeemin yöksi, ja vilkasta aamulla että onko vaihtunut.
TskMatti
_
29. syyskuuta 2008 @ 23:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
oon kokoeillu sitä ipconfig /release ja ipconfig /renew mutta ei oo auttanu, tuo modeemin sammutus yöks vois kokoeilla jos toimis...
Senior Member

2 tuotearviota
_
29. syyskuuta 2008 @ 23:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti TskMatti:
oon kokoeillu sitä ipconfig /release ja ipconfig /renew mutta ei oo auttanu, tuo modeemin sammutus yöks vois kokoeilla jos toimis...
Lue tarkemmin mitä kirjoitin. Sanoin että modeemissa tuo ominaisuus suoraan. ; )
TskMatti
_
1. lokakuuta 2008 @ 08:42 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
hups hehe... No miten mä saan ne komennot suoritettua modemissa vai, tarkotatko sitä restart nappulaa siellä modeemin takana? ;)
Senior Member

2 tuotearviota
_
1. lokakuuta 2008 @ 11:00 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itselläni modeemina a-linkin rr24ap, jossa tuo kohta löytyy tästä kuvasta.

Joko kokeilit sammuttaa modeemin yöksi?

Moderator

1 tuotearvio
_
1. lokakuuta 2008 @ 12:16 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jos adsl on käytössä, ip:n vaihtumiseen vaikuttaa lähinnä operaattorin muiden asiakkaiden määrä alueella, eli ip ei yleensä vaihdu jos sille ei ole tarvetta. Kikkakolmonen on vaihtaa modeemin (reitittävä malli) tai verkkokortin (siltaava) mac- osoite. Tällöin operaattorin dhcp- palvelin huomaa uuden laitteen verkossa ja jakelee sille uuden osoitteen.
TskMatti
_
1. lokakuuta 2008 @ 21:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti rmCowboy:

Mulla on Thomsonin modeemin mutta ei kai pääse noihin asetuksiin käsiks kai? miten se onnistuu?
TskMatti
_
1. lokakuuta 2008 @ 21:14 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti TskMatti:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti rmCowboy:

Mulla on Thomsonin modeemin mutta ei kai pääse noihin asetuksiin käsiks kai? miten se onnistuu?

Eli sammutin modeemin yöks mutta ei vaihtunu, vaikka kuinka yritin :S
TskMatti
_
1. lokakuuta 2008 @ 21:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti lettas:
Jos adsl on käytössä, ip:n vaihtumiseen vaikuttaa lähinnä operaattorin muiden asiakkaiden määrä alueella, eli ip ei yleensä vaihdu jos sille ei ole tarvetta. Kikkakolmonen on vaihtaa modeemin (reitittävä malli) tai verkkokortin (siltaava) mac- osoite. Tällöin operaattorin dhcp- palvelin huomaa uuden laitteen verkossa ja jakelee sille uuden osoitteen.

Mulla on kaapeli :S joten onnistuuko mac osoitteen vaihto? ja miten se onnistuu? :S
Moderator

1 tuotearvio
_
1. lokakuuta 2008 @ 21:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/579742

Onko sama modeemi? Vaihdat asetuksista siltaavan tilan päälle, kannattaa vaan varmistaa että liitettävissä koneissa on kunnon softamuurit.
TskMatti
_
4. lokakuuta 2008 @ 20:23 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti lettas:
http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/579742

Onko sama modeemi? Vaihdat asetuksista siltaavan tilan päälle, kannattaa vaan varmistaa että liitettävissä koneissa on kunnon softamuurit.
kyllä taitaa olla... pitääpäs tutkia tarkemmin linkkiä :S
Mainos
_
__

_
TskMatti
_
14. lokakuuta 2008 @ 20:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kasasin uudelleen koneen ja kokeilin vaan vaihtaa huvikseen uutta ip osotetta (JA SEHÄN AUTTO!) JES!!!
afterdawn.com > keskustelu > yleinen keskustelu > kaikki muut keskusteluaiheet > ip vaihto ongelma.

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy