User Käyttäjä Salasana  

torstai 13.3.2025 / 14:12
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleinen keskustelu > digikamera ja valokuvaus -keskustelualue > tarvitsenko uv-vastavalosuojaa?
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Tarvitsenko UV-vastavalosuojaa?
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
lateksi1
Member

6 tuotearviota
_
19. syyskuuta 2008 @ 18:15 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eli olen menossa ostamaan canon EOS450D-järjestelmäkameraa, tarvitsenko jotain vastavalosuojia tai vastaavia? Riittääkö pelkkä kitti+Laukku+muistikortti?

amd athlon 64x2 6000+ @3,0ghz | Geforce 8600GS 512mb |3gb ddr2 667mhz ram|Windows Vista 32bit| Samsung syncmaster 2032BW| Nokia 6670 symbian 2nd edition|Canon EOS 450D
Moderator

14 tuotearviota
_
20. syyskuuta 2008 @ 03:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Uv-suodin on tuon lisäksi järkevä hommata. Vastavalosuojat tulee objektiivien mukana.

Phenom X4 955BE | HD 5770 | 4GB DDR3 || #afterdawn.com @ QuakeNet
lateksi1
Member

6 tuotearviota
_
20. syyskuuta 2008 @ 09:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
vastavalosuoja ei kyllä tullut objektiivin mukana, verkkokaupan myyjä ei kuitenkaan pitänyt sitä tarpeellisen lisävarusteena noin lyhyelle putkelle.

amd athlon 64x2 6000+ @3,0ghz | Geforce 8600GS 512mb |3gb ddr2 667mhz ram|Windows Vista 32bit| Samsung syncmaster 2032BW| Nokia 6670 symbian 2nd edition|Canon EOS 450D
Moderator

14 tuotearviota
_
20. syyskuuta 2008 @ 14:17 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Outoa :S Canon ei näköjään jaa noita suojia noiden 'halvimpien' putkien kanssa.
Lainaus:

verkkokaupan myyjä ei kuitenkaan pitänyt sitä tarpeellisen lisävarusteena noin lyhyelle putkelle.
En nyt itse heti ymmärrä, mitä merkitystä on putken pituudella aurinkoa vasten kuvatessa.

hentriz
Account closed as per user's own request
_
20. syyskuuta 2008 @ 15:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Yksi kysymys vielä, kannattaako se vastavalosuoja pitää siinä kokoajan, eikö ole turha aina vähän välillä ottaa pois :-)
Moderator

14 tuotearviota
_
20. syyskuuta 2008 @ 17:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No voihan sitä kokoajankin siinä pitää, mutta joskus siitä saattaa olla harmia salamaa käytettäessä (vastavalosuojan varjo kuvan alaosassa). Itse saan pidettyä kuljetuksen aikanakin suojaa vain isommassa kamerarepussa, pienemmässä laukussa se sopii kameraan vain toisinpäin. Sen veivaamisesta pois ja paikalleen on myös harmia, itse olen saanut vuoden käytön jälkeen vastavalosuojasta niin löysän että odotan kokoajan päivää jolloin se tippuu pois ja pitää alkaa kehitellä virityksiä sen "tiukentamiseksi" :P

hentriz
Account closed as per user's own request
_
21. syyskuuta 2008 @ 12:17 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Quiote:
Itse saan pidettyä kuljetuksen aikanakin suojaa vain isommassa kamerarepussa, pienemmässä laukussa se sopii kameraan vain toisinpäin.P

Niin, tosiaan varmaan sitä pitäisi ottaa pois kuljetuksen ajaksi... Hakusessa ei ole mitään iso reppua :-)
Tosiaan, jos (ulkoisella) salamalla heijastaa valon katon kautta, tuleeko silti varjo?
Mainos
_
__

_
Moderator

14 tuotearviota
_
21. syyskuuta 2008 @ 13:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itse olen törmännyt tuohon vain rungon omaa salamaa käytettäessä. Sitä kun käyttää salamana niin suojan yläosa on suoraan salamavalon tiellä.

afterdawn.com > keskustelu > yleinen keskustelu > digikamera ja valokuvaus -keskustelualue > tarvitsenko uv-vastavalosuojaa?

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy