User Käyttäjä Salasana  

tiistai 30.9.2025 / 13:51
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > ajuri- ja softaongelmat > pikakuvakkeet ja käynnistyspalkki poissa
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Pikakuvakkeet ja käynnistyspalkki poissa
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
esapirjo
Junior Member
_
21. syyskuuta 2008 @ 18:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Juu elikkä olin vaihtamassa uutta teema ja asensin jonkin ohjelman millä se teema piti asentaa. No siinä sitten piti käynnistää kone uusiksi ja kun kirjauduin sisään, olivat käynnistyspalkki ja pikakuvakkeet poissa. Koitin windows + R mutta ei toimi... Eli mitä pitäisi tehdä ? Alt Gr + Ctrl + Delete kyllä toimii, sitä kautta sain netin päälle.
PastoriX
Newbie
_
21. syyskuuta 2008 @ 20:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kuulostaaa tutulta yritin myös itse näitä vahdella jokunen aika sitten vistaani ja joudun palauttamaan vistani ohjelmaa ennen asentamaani tilaan, en kuitenkaan sano että se on ainut ratkaisu mutta tomi minulla.
(jos käytössäsi on windows vista)
esapirjo
Junior Member
_
21. syyskuuta 2008 @ 21:03 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Käytössäni on XP home edition
PastoriX
Newbie
_
21. syyskuuta 2008 @ 23:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Valitettavasti minä en osaa auttaa enempää voin kumminkin antaa tipin että oman avun löysin googlettamalla, mitä niistä sitten uskaltaa kokeilla ja toimiiko se on hankala sanoa.

Itse en juurikaan tajua tietokoneista paljoakaan toivottavasti saat koneesi kuntoon.
m0zarel
Suspended due to non-functional email address
_
23. syyskuuta 2008 @ 00:39 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tullut todennäköisesti jokin virhe asennuksessa ja tarvittavat ajurit tms. eivät ole asentuneet.

Koita hakea jokin teema-ohjelma ja sillä vaihtaa teemaa. esim:

Windowblinds: http://www.stardock.com/products/windowblinds/
StyleXP: http://www.tgtsoft.com/

Suosittelen ensimmäistä.
esapirjo
Junior Member
_
24. syyskuuta 2008 @ 16:32 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eli taitaa tuo explorer.exe olla kaatunut, ei ainakaan tehtävienhallinnassa näy. Olen koittanut tehtävienhallinnasta "uusi tehtävä" ja laittanu siihe explorer.exe, mutta ei toimi. Joten miten voin saada tuon explorer.exen taas päälle ?
m0zarel
_
24. syyskuuta 2008 @ 18:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Viitaten ensimmäiseen vastaajaan, kyseinen "system restore" -toiminto löytyy myös XP:stä.

Oletko koittanut käynnistää XP:n vikasietotilassa? Jos et, niin koitapa sitä kautta palauttaa järjestelmä ohjelman asentamista edeltävään tilaan.
esapirjo
Junior Member
_
24. syyskuuta 2008 @ 20:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Olen koittanut palauttaa järjestelmän, mutta ei auta. Ja ei sitä tarvitse palauttaa vikasietotilassa, tehtävienhallinnasta sain myös palautettua. :S
m0zarel
_
24. syyskuuta 2008 @ 21:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Entäs command promptissa "sfc /scannow" joka tarkastaa windows systeemi-tiedostot ja korvaa "vahingoittuneet". Päivitykset kyllä häippäsee, mutta äkkiäkös ne uudestaan hakee..

Entäs Windowsin korjaustoiminto cd:ltä?

Nämä siis tietenkin olettaen että sinulla on xp:n cd.
esapirjo
Junior Member
_
27. syyskuuta 2008 @ 16:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Scannow ei auttanut mitään ja levyllä ei edes ollu korjaus mahdollisuutta. Onnistuisiko jos kopioisin explorer.exen toiselta koneelta missä on XP ? Ja mihin kansioon se pitää laittaa?
AfterDawn Addict

5 tuotearviota
_
27. syyskuuta 2008 @ 17:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti esapirjo:
Olen koittanut palauttaa järjestelmän, mutta ei auta. Ja ei sitä tarvitse palauttaa vikasietotilassa, tehtävienhallinnasta sain myös palautettua. :S
Joskus palautus ei onnistu, ellei palautusta käynnistetä vikasietotilassa. Usein on tullut vastaan tätä, niin XP:ssä kuin Vistassa. Siksi neuvo aloittaa palautus vikasietotilassa joskus kokeiltavan arvoinen.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 27. syyskuuta 2008 @ 17:25

esapirjo
Junior Member
_
27. syyskuuta 2008 @ 17:56 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti yamaneko:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti esapirjo:
Joskus palautus ei onnistu, ellei palautusta käynnistetä vikasietotilassa. Usein on tullut vastaan tätä, niin XP:ssä kuin Vistassa. Siksi neuvo aloittaa palautus vikasietotilassa joskus kokeiltavan arvoinen.
Ei auttanut sekään... Mutta mites tuo explorerin kopsaaminen toiselta koneelta ?
m0zarel
_
27. syyskuuta 2008 @ 18:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tuo voisi kanssa olla kokeilemisen arvosta. Varmista vaan että on samat päivitykset koneessa josta sen kopiot. Tai varmaankin riittää kun service pack on sama. (?)
Mainos
_
__

_
esapirjo
Junior Member
_
28. syyskuuta 2008 @ 18:28 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tuossa toisessa koneessa on useampi explorer.exe tiedosto/kansio, ni mikä niistä pitää ottaa ? Jotkut vie resurssienhallintaan ja sit siel on myös pf- tiedosto. eli ?
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > ajuri- ja softaongelmat > pikakuvakkeet ja käynnistyspalkki poissa

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy