User Käyttäjä Salasana  

lauantai 23.8.2025 / 17:53
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > toimii vain vga-tilassa, missä vika
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Toimii vain vga-tilassa, missä vika
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Konna_
Newbie
_
23. syyskuuta 2008 @ 18:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eli nyt alkaa jo itseltä ideat loppua koneen kanssa että missä voisi olla vika. Windowsin (xp sp3) kun käynnistää niin työpöydällä kone toimii ja kello etenee, mutta jos alan tekemään jotain muuta kuin pasianssin peluuta, esim.avaan nettiselaimen tai jonkun ohjelman, vaikkapa joku soitin, niin kone jumiutuu totaalisesti, eli kuva vain pysähtyy. VGA ja vikasietotilassa kone toimii normaalisti.

Olen jo asentanut windowsin uudelleen (eri versio xp:stä) ja hakenut uudet ajurit. Ehdin myös hankkia uuden näytönohjaimen vian ilmenemisen jälkeen, koska oletin ensimmäisenä että tässä olisi vika (ei auttanut), myös emolevy on noin kuukauden verran vanha (ehti toimimaan noin viikon ennen kuin vika ilmeni). Olen ajanut myös levyn eheytykset ja avastin ja f securen tarkistukset ja pc-check:in bootti-levyn ja mitään konkreettista ei löytynyt.
Myöskään mitään virheitä ei järjestelmälokiin enää tule.

Missä voi olla vielä vika? Kone jumiutuu...

Gforce 8600gt
AMD sempron 3000+
Asus k8v-xe
Konna_
Newbie
_
23. syyskuuta 2008 @ 18:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Myös memtest86 ajettu eikä löytänyt mitään vikaa.
Konna_
Newbie
_
24. syyskuuta 2008 @ 00:32 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Vastaanpa taas itselleni :D Eli virhetiedostona näyttäisi olevan nv4_disp, joka on Gforcen nvidia-ajureita tai niin väittää ainakin sininen virheruutu. Olen kokeillut uusia ajureita,(omega_drivers, nvidia) niilläkään ei toimi. Lisäksi olen yrittänyt poistaa nv4_disp:iä kokonaan, mutta vaikka tiedoston poistaa manuaalisesti tai drivercleanerilla niin aina se on silti koneella ja pysyy.
Mikä tähän avuksi??
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > toimii vain vga-tilassa, missä vika

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy