User Käyttäjä Salasana  

lauantai 23.8.2025 / 17:58
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > asensin lisää muistia, kone ei huomannut sitä?
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Asensin lisää muistia, kone ei huomannut sitä?
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
botseri
Junior Member
_
25. syyskuuta 2008 @ 07:16 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Moikka

Mulla on vista ja muisti oli vähissä, asensin 2gigaa muistia lisää, mutta kone ei ymmärrä sitä vaan huutaa että muisti vähissä poista ohjelmia, kuitenkin ohjauspaneelin kautta kun menee katsomaan järjestelmän suoritin nopeutta ja ram muistin määrää niin se näyttää että 3 gigaa ??

jos menee käynnistä valikosta suoraan tietokoneeseen se vilkuttaa c asemaa punaisena eikä näytä sitä lisämuistia?
AfterDawn Addict
_
25. syyskuuta 2008 @ 07:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jos se tuollaista huutaa, on kovo tila vähissä. Jos laitoit muistia lisää 32bit vistaan niin ei näykkään, koska tukee maksimissaan 4 gigaa ja siitäkin näkyy 3. Yksi vaihtoehto on jos muuten tukee enempää muistia on ettei uusi muisti ole yhteen sopivaa entisten muistien tai emon kanssa.
Fading80
Member

1 tuotearvio
_
25. syyskuuta 2008 @ 07:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
hmmm... mitenhän tän nyt kauniisti sanoisi. Kannattaisi varmasti tutustua ihan tietotekniikan perusteisiin ennen kun rupee lisäilemään muisteja.
botseri
Junior Member
_
25. syyskuuta 2008 @ 07:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
mies siellä liikkeessä katsoi että miten paljon ja millasta muistia tähän voi laittaa ja sanoi että 2 gigaa mahtuu vielä. en nyt muista minkä niminen muistihässäkkä se oli, mutta kai se myyjä siellä liikkeessä tiesi..?

MItä mä nyt voin siis tehdä? en voi ainakaan poistaa mitään, oon jo kaikki mahdolliset eheytykset ja järjestämiset tehnyt...
botseri
Junior Member
_
25. syyskuuta 2008 @ 07:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Fading80: no en mä sitä itse sinne lisännyt ;)
AfterDawn Addict
_
25. syyskuuta 2008 @ 08:01 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Annappa palautetta sinne liikkeeseen. Ei ne liikkeiden sällit kaikkea osaa eikä tiedä vaikka alalla ovatkin. Yleensä emoihin menee 2, 4, 8, 16 gigaa sitä muistia ja käyttikset tukee 32bit maksimissaan 4gigaa ja 64bit niin paljon kuin emo hyväksyy.
botseri
Junior Member
_
25. syyskuuta 2008 @ 08:03 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
ok

tässä ois nyt yhteensä se neljä, kolme pitäis olla ceellä ja yks deellä..
Fading80
Member

1 tuotearvio
_
25. syyskuuta 2008 @ 08:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti botseri:
Moikka

Mulla on vista ja muisti oli vähissä, asensin 2gigaa muistia lisää
Tästä sai sellaisen kuvan että olet itse asentanut. No joka tapauksessa sitten jos olet liikkeessä käyttänyt ja sanonut että muisti on loppu niin ne ei ole asiaa tarkemmin tutkineet vaan ovat myyneet ja asentaneet sulle lisää muistia. Tosin paskaa toimintaa jos ne ei oo testannu et kone toimii koska ne olisi varmaan huomanneet et kovalevy on täynnä ja ongelma johtuu siitä. Eli siis Muisti ja Kovalevytila ei ole sama asia.
botseri
Junior Member
_
25. syyskuuta 2008 @ 08:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
ahaa :)

No voikohan sitä kovalevytilaa jotenkin kasvattaa??
Fading80
Member

1 tuotearvio
_
25. syyskuuta 2008 @ 08:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ostaa toinen kovalevy. Vaikka ulkoinen jonka liität vain usb-liittimeen niin ei sitten tarvi viedä konetta liikkeeseen takaisin ja jos nyt vaikka aluksi poistelisit kaikki turhat roinat sieltä c: asemasta niin saattais auttaa paljon...
botseri
Junior Member
_
25. syyskuuta 2008 @ 08:22 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
mä oon kyllä poistanut mielestäni kaiken ylimääräsen ja yks kaverikin katsoi että ei ole muuta poistettavaa *raapii päätään*
Fading80
Member

1 tuotearvio
_
25. syyskuuta 2008 @ 08:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No siis meneppä nyt sinne oma tietokoneeseen ja klikkaat oikalla hiiren näppäimellä sitä c: asemaa ja valkkaat ominaisuudet. mitäs se sanoo sen aseman tilasta? paljon muistitilasta on käytössä paljon vapaana?
botseri
Junior Member
_
25. syyskuuta 2008 @ 08:32 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
käytetty 98,0 Gt

vapaana 15,6Gt
AfterDawn Addict
_
25. syyskuuta 2008 @ 09:07 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Yks mahdollisuus on et valitti välimuistista ja pyys kasvattamaan sitä. Se onnistuu ohjauspaneelin kautta.
Fading80
Member

1 tuotearvio
_
25. syyskuuta 2008 @ 09:07 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Juu eli sulla on kovalevy aikas täynnä,14% vapaa tila kovalevyllä alkaa olemaan aika vähän, joten ei muuta kun käyt hankkimassa sen ulkosen kovalevyn ja siirtelet sinne kaikki mahdolliset roinat joiden ei tarvi olla c: asemassa. Sen jälkeen eheytät kovalevyn niin eiköhän ala kone pelittämään ihan eri tavalla.
botseri
Junior Member
_
25. syyskuuta 2008 @ 09:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
voinko mä laittaa ne asemalle d?
Fading80
Member

1 tuotearvio
_
25. syyskuuta 2008 @ 09:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No totta hemmetissä voit. Jos siellä vaan on tilaa...
botseri
Junior Member
_
25. syyskuuta 2008 @ 09:41 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
ok, on siellä vähän tilaa.. mitään ohjelmia ei varmaan voi siirtää?? kuvat ja sellaset vaan vai?
Fading80
Member

1 tuotearvio
_
25. syyskuuta 2008 @ 11:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jep näin on.
botseri
Junior Member
_
25. syyskuuta 2008 @ 12:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
ok, mä siirsin nyt kaiken minkä voin ja nyt on vapaana 24Gigaa
luulen että pitää sit hankkia isompi se levy varmaan, muuten toi tila on ihan kohta taas täynnä :(
Fading80
Member

1 tuotearvio
_
25. syyskuuta 2008 @ 12:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Voihan se olla näinkin, ihmetyttää vaan et jos tosta reilusta 100Gb:stä 80Gb on ohjelmia niin et mitä ihmeen ohjelmia sulla koneella on? Varmaan kannattais niistäkin turhimpia raakata huitsiin ja sit voisit ajaa esim.CCleanerin joka vois kans putsailla vähän turhia tiedostoja poies...

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 25. syyskuuta 2008 @ 12:47

botseri
Junior Member
_
25. syyskuuta 2008 @ 12:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No mä oon ajanut senkin jo :( en mä oikein tiedä mitä mulla on, adobe master collection ja dc ja vista ja f secure, messenger picasa ym..
Fading80
Member

1 tuotearvio
_
25. syyskuuta 2008 @ 14:07 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No vaikee tosiaan sit näkemättä sanoo et mikä siellä tilaa vie mut kannattaa tehdä esim. picasan ja DC++ kanssa niin et valmistuneet tiedostot menee sinne D: asemaan suoraan niin ei sit turhaan täytä sitä C:tä
Mainos
_
__

_
botseri
Junior Member
_
25. syyskuuta 2008 @ 14:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
ok, mä koitan laittaa ne menemään sinne..

kiitti tiedoista :)
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > asensin lisää muistia, kone ei huomannut sitä?

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy