User Käyttäjä Salasana  

perjantai 23.1.2026 / 23:55
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > näytönohjain -keskustelu > 3870 crossfire kysymys
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
3870 Crossfire kysymys
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
juhtap
Newbie
_
30. syyskuuta 2008 @ 21:22 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Moikka kaikille tietäjille.

En ole aiemmin tänne kysymystä laittanut, mutta nyt tarvitsen apua itseäni viisaimmilta.
Eli olen ajatellut laittaa vanhan 3870 kortin rinnalle toisen samanlaisen crosfireen.
Minulla on Asuksen P5K emo jossa on tämä P35 piirisarja.
Jostain luin, että niin kauan kuin PCI väylässä on vain näyttikset kiinni niin eka korttipaikka toimii 16x ja toinen 4x. Mutta jos PCI väylässä on näyttisten lisäksi mikä tahansa muu PCI kortti (esim äänikortti kuten minulla) niin toinen PCIe paikka toimii vain 1x nopeudella.
Onko tässä mitään perää?
Ja siksi toiseksi, kannattaako tällaiseen emoon laittaa kahta korttia crossfireen kun ovat 16x/4x ?.

Saisin kortin aikast edullisesti ja siksi kiinnostuin aiheesta.
Toivottavasti joku osaisi minua auttaa.
Kiitos jo nyt.
Petrif91
Suspended due to non-functional email address
_
2. lokakuuta 2008 @ 23:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tuosta emosta en tiedä mitään niin luotan siihen että tiedät jos nopeudet on tuollaiset niin ei siitä kyllä hyötyä ole koska jos toinen toimii hitaammin niin ei se toinen mukanakaan pysy. Crossfire ja Sli parhaimmillaan tuovat 30-40% tehoa lisää joten riippuen tilanteesta kannattaa harkita että ostaako yhden tehokkaan vai kaksi vähemmän tehokasta virtaahan voi mennä vaikka enemmän kahden heikkotehoisemman kuin yhden tehokkaan kanssa.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 2. lokakuuta 2008 @ 23:30

afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > näytönohjain -keskustelu > 3870 crossfire kysymys

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2026 AfterDawn Oy