User Käyttäjä Salasana  

perjantai 23.1.2026 / 23:55
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > näytönohjain -keskustelu > näytönohjain sammuu tms; kone kaatuu
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Näytönohjain sammuu tms; kone kaatuu
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
weski
Member

7 tuotearviota
_
2. lokakuuta 2008 @ 15:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ku pelailen Call Of Duty 4:ää niin muutaman minuutin pelaamisen jälkeen näyttö pimenee ja yleensä äänet katkee, eli jää sillee raksuttaa "töks töks töks". Kone muuten kyllä on käynnissä vielä mutta nättöön vaan tulee "no signal". Ei auta ku käynnistää kone uudelleen.:( Oon huomannu tän ongelman vaan tuossa COD4:ssä, oon kokeillu myös Half-Life 2, CS:Source ja NFS Carbon, mutta niissä se ei ole vielä ainakaan tollee kaatunut.
Eli osaisko joku neuvoo mikä neuvoks? Oon ostanu jo uuden prossucoolerin ja koittanu vaihtaa BIOS ym asetuksia ku luulin aluks että ongelma on prossussa, mutta lämmöt tällä hetkellä siinä RealTempin mukaan noin 32 C ja Asus AiSuiten mukaan 38 C, näyttiksessä 43 C. Eli en enää jaksa uskoo että ongelma on prossussa. Näyttis on Club 3D malli. Erittäin häiritsevää kyllä kun ei voi pelata mitään vaativampia pelejä kuten COD4 kun kone kaatuu 5 minuutin sisällä.

Antec Sonata III | EarthWatts 500W | Asus P5Q | Intel Core 2 Quad Q9550 | Sapphire Radeon HD4890 Vapor-X 1Gt | WD Caviar 320Gt + Caviar 500Gt | 2x2Gt 800MHz Kingston HyperX | Windows 7 Pro x64
ITZ
Suspended due to non-functional email address
_
2. lokakuuta 2008 @ 16:29 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mulla on ihan samanlainen ongelma, ja on kieltämättä sairaan ärsyttävä. Sentakia lähdin vaihtamaan näytönohjainta kun ajattelin että siinä varmaan vika kun näyttö just sammuu. Mutta en ole viellä saannu uutta näyttistä toimimaan nii tiedä että ratkaiseeko se ongelman.
weski
Member

7 tuotearviota
_
2. lokakuuta 2008 @ 16:32 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Laitoitko takuun piikkiin sen ongelman? Oon ite kans harkinnu jos laittais vaihtoon ja vaikka tehokkaampaan vaihtais jos mahdollista, mutta ei innostais olla ilman näyttistä ja täten myös ilman tietokonetta näyttistä odotellessa. Enkä oo oikeen varma että hyväksyykö ne sen palautusta ku jossain pelissä ei vaan toimi.:(

Antec Sonata III | EarthWatts 500W | Asus P5Q | Intel Core 2 Quad Q9550 | Sapphire Radeon HD4890 Vapor-X 1Gt | WD Caviar 320Gt + Caviar 500Gt | 2x2Gt 800MHz Kingston HyperX | Windows 7 Pro x64
ITZ
Suspended due to non-functional email address
_
2. lokakuuta 2008 @ 21:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
En laittanu, kun tää kortti on tyyliin kolme vuotta vanha jo nii takuu menny umpeen ajat sitten:). Mutta jos olis uus kortti ja se temppuilis samalla tavalla niin ainakin kannattais käydä siellä kaupassa kysymässä että voisko se mennä takuun piikkiin. Jos kaikissa peleissä tekee noin niin mun mielestä se silloin vaikkutais että näyttiksessä jotain häikkää, eteenkin jos olet muita osia vaihdellut ja silti sama ongelma jatkuu.
weski
Member

7 tuotearviota
_
4. lokakuuta 2008 @ 21:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Nyt ku oon pelaillu jonku aikaa eri pelejä, NFS Carbon CS:Source jne.. Niin näyttis on kaatunu kaikissa niissä peleissä, ja oon lämpöjä koittanu kattoo GPU-Z:lla niin on pyöriny siinä 60 C tienoilla maksimissaan rasituksessa (ennen ku on kaatunu) ja sit se mikä mua ihmetyttää on tuo että GPU-Z ainakin väittää että tuolloinkin tuuletin on pyörinyt max 47 % nopeudella.:| Eli siis onko tässä jotain häikkää ja mitä pitäis tehdä asialle? Voiko sitä tuuletinta jotenki säätää vai pitäiskö jotain muuta koittaa keksii? Takuuseen?

Senior Member

17 tuotearviota
_
4. lokakuuta 2008 @ 23:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Pelasin kyseisen pelin läpi vanhalla koneella integroidulla näytönohjaimella eikä pätkinyt yhtään eikä tiltannut.

Uusimmat ajurit hakee netistä näytönohjaimeen niin pitäisi alkaa toimimaan ja ihan virallisilta sivuilta.

Kaverilla oli samanlainen ongelma crysis pelin kanssa et tilttasi 5min jälkeen mut uusien ajureitten jälkeen toimi moitteettomasti.

HAF932, ASUS RampageII Extreme, INTEL i7-960/4Ghz +V8, Ati HD5970, 6GB/1600Mhz DDR3, OCZ RevoDrive X2/SSD, Windows7 Ultimate ynm.
weski
Member

7 tuotearviota
_
5. lokakuuta 2008 @ 08:25 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Olen kyllä mielestäni hakenut uusimmat ajurit netistä, niiden päiväys on jotain 18.9.2008 muistaakseni, mutta pitää silti varmaan uudelleen koittaa. Joo eli olen kaikkia pelejä pelaillut täysillä grafiikoilla suunnilleen, silloin on jonkun ajan päästä kaatunut, COD4:ssä nopeammin, harvemmin CS:S tai NFSC. Eli ei pelit nyi yhtään, tehoja on mutta, kortti tuntuu lämpenevän liikaa tai jotain. Muistelin että hd4850 olisi ollut lämpöjen kanssa ongelmaa ja että tuuletinta olisi voinut säätää itse jostain tiedostosta, mutta en oikein tiedä.:|

Senior Member

17 tuotearviota
_
5. lokakuuta 2008 @ 09:07 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kyllä sen lämmöt pitäisi pysyä kurissa jos kone on ihan avonaisessa tilassa ettei missään tietokonekaapissa.

ATI/AMD Sivuilta olen omat ajurini ladannut ja on toiminut hienosti.
http://ati.amd.com/support/driver.HTML

Mut onkos sulla nyt HD4850 vai Geforce 9600Gt?
Noista Geforce ajureista en tiedä mistä löytyy luotettavat...mut Google:ta niin eiköhän nille joku luotettava oma sivu ole.

HAF932, ASUS RampageII Extreme, INTEL i7-960/4Ghz +V8, Ati HD5970, 6GB/1600Mhz DDR3, OCZ RevoDrive X2/SSD, Windows7 Ultimate ynm.
weski
Member

7 tuotearviota
_
5. lokakuuta 2008 @ 09:16 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Siis mulla on tuo mikä tuossa alhaalla näkyy eli GF 9600GT täältä kyllä latasi ajurit ja mielestäni ne asentuivatkin oikein.:| Tietokone on tuossa kyllä ihan pöydän alla eikä mitenkään tukalasti, ei se kotelo kuumana silleen käy, tai toi Asus AiSuite ilmoittaa "system 35 C" tällä hetkellä. En uskoisi että siitä on kiinni. Ihmetyttää vaan että kun näyttis sillä tavalla kaatuilee eikä kuitenkaan jäähdytä itseään kunnolla vaikka siihenkin potentiaalia pitäisi olla vissii kun käyttää vain max n. 50 % tuuletinnopeudesta.

Mainos
_
__

_
Senior Member

17 tuotearviota
_
5. lokakuuta 2008 @ 10:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kyllä ne ajurit pitäisi olla kunnossa ja tuolla kokoonpanolla ei pitäisi kyllä kaatuilla.

Kortti vois kyllä olla viallinen jos lämmöt ok.Mut nämä tietokone asiathan on henkimailman hommia...

Itselläni on lämmöt siinä 50C kun pelaan ja hyvin toimii kaikki.

afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > näytönohjain -keskustelu > näytönohjain sammuu tms; kone kaatuu

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2026 AfterDawn Oy