Kone särisee
|
|
EraJorma
Member
|
2. lokakuuta 2008 @ 22:14 |
Linkki tähän viestiin
|
Olen jo yli kuukauden ajan saanut kuulla, kuinka koneen sisältä kumpuaa ärsyttävää särinää, joka yltyy huippuunsa kun esim. avaan minkä tahansa ohjelman tai scrollaan nettisivuja ylös/alas. Kun avasin koneen sen ollessa käynnissä, varmistuin 99 prosenttisesti, että vika on virtalähteessä. Nyt se särinä on taas vähän laantunut, mutta tahdon silti päästä siitä eroon. Nyt siis kysyisin: voiko virtalähde päästää tällaista ikävää ääntä?
I hope you are happy now
|
Senior Member
2 tuotearviota
|
2. lokakuuta 2008 @ 22:31 |
Linkki tähän viestiin
|
Voi virtalähde pitää kaikenlaisia ääniä ja yleensä se tietää sitä, että ei mene kauaa kun powerisi sanoo irti yhteistyösopimuksensa. Yleisimpiä ääniä ovat vinkuminen ja siritys, jotka ennakoivat poksahdusta.
|
EraJorma
Member
|
3. lokakuuta 2008 @ 10:33 |
Linkki tähän viestiin
|
Noh, se tarkoittanee sitä, että virtalähde vaihtoon? Eikös se niin yksinkertaisesti ole homma selvä?
I hope you are happy now
|
Digiface
Senior Member
|
3. lokakuuta 2008 @ 16:29 |
Linkki tähän viestiin
|
Minullakin oli taannoin ongelma särinän kanssa. Itsekin aluksi ajattelin että se on poweri, mutta se olikin näytönohjaimen vakiotuuletin. Ne hajoilevat usein.
|
WezqApe
Member
6 tuotearviota
|
3. lokakuuta 2008 @ 16:34 |
Linkki tähän viestiin
|
Mulla sirisi edellinen kone 2 vuotta minkään hajoamatta. Ei oo välttämättä vaarallista, ärsyttävää kylläkin.
Asus M4A77 | AMD Phenom II 965BE | Asus HD4870 512MB | 4Gb DDR2 800Mhz | Seagate Barracuda 160Gb SATAII | Corsair VX550W
|
Digiface
Senior Member
|
3. lokakuuta 2008 @ 16:44 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti WezqApe: Mulla sirisi edellinen kone 2 vuotta minkään hajoamatta. Ei oo välttämättä vaarallista, ärsyttävää kylläkin.
Eli ei ollut siis mikään tuuletin tai muu rikki? Saattoi olla sitten pelkkää resonointia. Kenties aiheutuen jostain (löysästä) ruuvista tai muusta. Pieneen resoon yleensä auttaa koneen koputtelu ja/tai pieni liikuttelu.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 3. lokakuuta 2008 @ 16:45
|
Mainos
|
  |
|
Senior Member
4 tuotearviota
|
4. lokakuuta 2008 @ 13:13 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus: Yleisimpiä ääniä ovat vinkuminen ja siritys, jotka ennakoivat poksahdusta.
niin no siis jos nyt ajatellaan, että virtalähteen tuuletin pitää tuollaista ääntä, niin on aika selvä, ettei se ikuisesti kestä. Kun se menee rikki niin virtalähde on jonkin asteen riski osille ja yleensä turvallisuudelle.
Itse tarkastaisin kaikki ruuvit ym. ettei mikään missään vain tärise tai vastaavaa. Kun olisin varmistunut virtalähteen viallisuudesta, koittaisin lähettää liikkeeseen rma:ta ja jos ei millään otettaisi vastaan, niin ostaisin vain uuden. Itse olen sen verran paranoidi, etten uskaltaisi tuollaista poweria pitää käytössä.
-e8400 @3,8 GHz | Radeon HD 5770 | 4gt GSkilliä | NeoHE 430W | WD aaks5000, Spinpoint F3 1Tb | Nexus Clodius | Ubuntu Linux & Vista
-M-Audio Revo 7.1 | Rokit RP6-monitorit | Alessandro MS1i- ja AKG k-601-luurit, Musical Fidelity X-Cans
8800GT ja M-Audio Revolution 7.1, kyselehän!
|