Tässä nyt pari kuukautta ollut tää kone pörisemässä, ja oon vähän ruvennut miettiin jos näyttiksen (Club 3D HD4850) ja prossun (E7200) vakiocoolerit vaihtaisi vähän hiljaisempiin. Tuohon näyttikseen olen ajatellut Arctic Coolingin S1 Acceleroa, joka houkuttelisi äänettömyytensä puolesta, ja olisi vieläpä melko edullinen. Kokemuksia? Prossuun taas en löytänyt selkeää hinta/laatusuhteeltaan parasta cooleria, joten pitää kysyä viisaammiltaan :p Vaatimuksina siis hiljaisuus ja mahd. halpa hinta. Suorituskyvyllä ei niin väliä, kunhan nyt pitäisi lämmöt edes samalla tasolla tuon boxed-coolerin kanssa (nyt sellaista 40-50 astetta), ylikellotusta kun en ihmeemmin harrasta.
prosessorille xigmatek HDT-S1283 ihan hiljainen ja pitää lämmöt samalla kurissa. maksaa jtn pikkusen alle 50e.
tai toinen vaihtoehto on ocz vendetta 2 mut saatavuus taitaa olla huono.
tolle näyttikselle en osaa sanoa mitään hyvää. mut jos hiljaista haluaa niin laita kotelon sisään vaahtomuovia. saat sitä tavallisesta rauta kaupasta vähenee resenointi ja kone hiljenee mukavasti en suosittele mitään oikeita koneen hiljennys mattoa se on vaan rahastusta.. myös tossa sonata 3 takana olevan sormisuojan takia tulee inhottavaa suhinaa jos on innokas modaamaan tai on mahdollisuus siihen niin leikkaa se alkuperäinen sormi suoja irti. ja osta siihen joku toisenlainen sormisuoja mis ei ole noin paljon teräviä kulmia ja reikiä.
tommosilla jutskilla tulee mukavan hiljainen pc=P
Toi näytönohjain ei pidä idlessä kovaa meteliä mut pelatessa mut helpoimmalla pääsee kun kääntää volumee kovemmalle kuulokkeista :)
Lainaus:Tuo matto höyhötys on minun mielestä turhaa.. Joo resenointia estää, mutta en itse alkaisi mitään levyjä seiniin laittamaan, koska ne kerää pölyä.
Juu matoilla saatava ero on melko pientä, itsellä tippui tosin DVD-aseman ääni reilusti alle puoleen, kun laitoin etupaneelin täyteen mitälie-pakkausmuovia, niin että se vielä painaa asemaa joistain kohdista. Kuitenkin taita yleensä olla niin, että kovemmat lämmöt vaan tulee noilla matoilla ja erot on pienehköjä.