User Käyttäjä Salasana  

keskiviikko 20.8.2025 / 14:45
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > outo ongelma!
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Outo ongelma!
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Junior Member
_
24. lokakuuta 2008 @ 19:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
mikähän mättää kun dvd-asema lakkas lukemasta levyjä ? ei toimi cd,eikä dvd levyt. asema on samsung Sh-S223Q sata-väylänen..on päivitetty uusin firmware et ei oo ainakaan siitä kiinni ja Biossikin tunnistaa levyn ihan oikein. laitehallinnassa ei ole huutomerkkejä ko.aseman kohdalla eikä muuallakaan. ohjain on poistettu useasti ei vaikutusta...piuhat on irrotettu ja bootattu ei vaikutusta. paikkaa on vaihdettu emossa ei vaikutusta..prkl rupee usko loppuun heh. asema on viikon vanha. nyt kun pistää levyn sisään niin valo vilkkuu ja kuuluu semmonen ääni et ihan kun se yrittäs lukea levyä..sit raksutus loppuu ja kun menee omatietokone ja sieltä dvd-asema niin näyttää että levy olisi tyhjä vaikka sisällä on esim. battlefieldin levy. luin tossa eri keskustelupalstoilta ett muillakin ollu ihan samoja ongelmia samsungin ja asuksen kokoonpanolla. yhdellä kaverilla oli ihan sama asema kun mulla...toimi kans hetken ja sit sano sopimuksen irti...oli vaihtanu uuteen samsungiin eri malliin taas toimi hetken ja sama homma...aika outoo. kuka keksis ratkaisun ko.ongelmaan. se että asema ois rikki on kyllä yks mahdollisuus mutta noitten nettijuttujen perusteella vika on jossain muualla niin poaljon siellä oli tarinoita samasta ongelmasta.

Prossu: Intel® Pentium® D Processor 915
emolevy: Asus P5B
näyttis: Asus Gforce EN9800GTX 512MB DDR3
Muistit: 4GB Kingston 800mhz DDR2
Dvd: Samsung SH-S223Q(entinen)
Member

1 tuotearvio
_
24. lokakuuta 2008 @ 22:32 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itsellä oli myös sampan kanssa ongelma, toimi kutakuinki ok (hiukan hidas) mutta kun yritin Armed Assaulttia asentaa niin installerin musiikit soi mutta homma tyssäs melkein heti alkuunsa. Vaihdoin sata-piuhan paikkaa Gigabyten sata-väylästä southbridgen omaan väylään ja alko pelittää. Minun mielestä tuo Samsung SH-223F ei kyllä ole mitenkään parhaasta päästä. Hurisee turhaan ja etsiskelee levyjä kauan. Liekö tuo firmware mitään auttaa?

Jos joskus jostain jotain mutta kun ei koskaan mistään mitään.
Junior Member
_
24. lokakuuta 2008 @ 22:40 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
netistä kun luin noita juttuja niin tolla kaverilla millä oli menny toi sama asema pimeeks kun mulla niin oli vaihtanu just tohon asemaan mikä sulla on ja hetken se oli kestäny ja sit taas sama homma...joo toi munkin SH-S223Q on ihme hurisija ja raksuttaja..mulla oli entinen asema TDK..mallia en muista mutta se toimi 6 vuotta mukisematta. taitaa olla koko samsungin suku syvältä. no pitää viedä toi asema takas liikkeeseen ja ottaa sieltä joku muun merkkinen asema ja koittaa sitä.
Junior Member
_
24. lokakuuta 2008 @ 22:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
mulla löytyy 4 noita sata-paikkoja mut ei sano mitään vaikka vaihtaa paikkaa. Ide-asema ei toiminu sitäkään vertaa. Outoja vehkeitä. Entisellä emolla ei ollu mitään vaikeuksia saada toimimaan ide-väylästä asemaa...siihen ois saanu sata-asemankin muistaakseni mutta piti se emo vaihtaa ton näyttiksen takia. entinen oli asus P5P800 VM
Junior Member

2 tuotearviota
_
24. lokakuuta 2008 @ 22:56 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mulla hajos Toshiban pyörittäjä samallalailla enkä saanu sitä enään herätettyä henkiin. Ei välttämättä tarkoita tietenkään et kannattais luovuttaa.
Junior Member
_
24. lokakuuta 2008 @ 23:03 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
ok..no mä vien ton takas liikkeeseen ja otan sieltä jonkun muun merkkisen aseman ja koitan sillä mitä sanoo. mulla on tossa vielä se vanha TDK jos jaksais koittaa sitä tohon IDE-väylään vielä viikonlopun aikana.. se ei kyllä polta enää mitään mutta ainakin se tunnisti levyt..ihan mielenkiinnosta pitää testaa sitä.mulla oli tos välissä ihan uus Samsungin IDE-väylänen asema mutta se ei toiminu tällä emolla.
Member

1 tuotearvio
_
24. lokakuuta 2008 @ 23:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Oliko IDE-väylälle varmasti biosissa asetukset oikein?

Jos joskus jostain jotain mutta kun ei koskaan mistään mitään.
Junior Member
_
24. lokakuuta 2008 @ 23:15 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
uskoisin että oli..no pitää niitä käydä läpi jos koitan vielä tota TDk.oon asemaa.
Junior Member
_
26. lokakuuta 2008 @ 17:05 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Laitoin ton TDK.oon aseman kiinni tonne IDE-väylään ja nyt se ainakin näyttäs toimivan.
natsa
Newbie
_
26. lokakuuta 2008 @ 22:16 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Moi!

Mulla ois sellainen ongelma tämän pöytäkoneen kanssa että tämä tahtoo sammua millo vaan huvittaa, enkä kyllä ymmärrä mikä mättää...no sitte kun tämä sammuu itestään ja painat virtanapista koneen päälle niin se kyllä käynnistyy mutta näyttöö ei tule mtn, sitten se pitää sammuttaa silleen että painaa virtanappia pitkään pohjassa ja antaa sen olla sitten kaikessa rauhassa jonku 10minuuttia, niin sitten se kyllä käynnistyy, mutta sitten on kyllä sama homma että kun haluat käynnistää koneen uudestaan windowsissa niin se kyllä sammuttaa koneen mutta ei käynnistä, jää vain hurisemaan itsekseen ja näyttö pysyy pimeänä.. Elikkäs mikä tätä minun rakasta sotaratsua vaivaa, onko emolevyssä jtn vikaa?? vai missä sitten? ite olen nimittäin täys uuno näissä tietokoneen korjaus hommissa

Pääjohtaja
Mainos
_
__

_
Junior Member
_
27. lokakuuta 2008 @ 17:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
noin äkkiseltään kun miettii tota hommaa niin vois olla vaikka kuumenemisesta kyse..voin olla väärässäkin mutta kannattas tarkistaa koneen lämmöt.
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > outo ongelma!

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy