Jos siirrät paljon tiedostoja kerralla, on mahdollista että jokin niistä tiedostoista on jonkin ohjelman käytössä.
Tiedostojen siirto leikkaa-liitä-tavalla tarkoittaa käytännössä sitä, että tiedosto kopioidaan uuteen sijaintiinsa, ja sen jälkeen alkuperäinen tiedosto poistetaan. Jos jokin tiedostoista on käytössä eli "lukittu", sitä ei voida poistaa, jolloin koko siirto yleensä keskeytyy. Tällöin voi helposti käydä siten, että sinulla on sekä C- että D-asemalla saman nimiset kansiot, joissa molemmissa on parikymmentä samaa kansiota, mutta niiden sisällöt eivät ole ihan identtiset. On aivan älytön vaiva alkaa sen jälkeen setviä, mikä tiedosto jäi siirtymättä ja mihin sen pitäisi mennä :D
Itse siksi suosin kopiointia, jonka jälkeen itse poistan ne alkuperäiset. Tällä tavoin kaikki varmasti siirtyy.
Eli kuten Anthonis neuvoi, mutta "leikkaa" sijasta "kopioi", ja sitten kun koko homma on valmis, poistat ne alkuperäiset sieltä C:ltä.
Toinen mahdollinen ongelma on, että yksi tai useampi siirrettävistä tiedostoista on jonkin ohjelman käytössä, jolloin niitä ei voi siirtää. Siirtämistoiminto on periaatteessa tiedoston kopionti ja alkuperäisen poisto, ja jos tiedosto on käytössä, poistaminen ei onnistu. Tähän erroriin törmääminen keskeyttää koko siirron, jolloin voi käydä niin että sinulla on
Yleensä mitään ongelmia ei varmasti tule, mutta olen omien valokuvieni ja työjuttujeni suhteen sen verran tarkka että haluan pelata aina varman päälle.
Kopiointi on siis paranoidimaisen varma tapa, eli samalla tavalla kuin Anthonis neuvoi, mutta oikean napin painamisen jälkeen "kopioi" eikä "leikkaa". Sitten kun olet kopioinut kaiken, voit poistaa alkuperäiset C-asemalta.
EDIT: Aika taktinen veto tuo viimeinen rivisi btw :D
Intel X3220 & Apogee GTZ | Asus P5E X38 | 4GB DDR2 HyperX | Sapphire HD4850x2 & XSPC | 2.9TB HDDs | Zalman ZM-600HP | Lian Li PC-A10 | 2x Thermochill PA120.3 | 2x HP ZR2740w | Kensington Expert Mouse | Topre Realforce 105UFB
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 14. marraskuuta 2008 @ 01:15
|