User Käyttäjä Salasana  

torstai 13.3.2025 / 00:16
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleinen keskustelu > digikamera ja valokuvaus -keskustelualue > järkkärin valinta hintaluokassa 600 ?
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Järkkärin valinta hintaluokassa 600 ?
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Sivu:<1234
Junior Member
_
27. joulukuuta 2008 @ 09:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ninpä niin, kili_7, ei ole ihan helppoa valita itselleen sopivaa kameraa. Itse päädyin Sony A300:aan ja olen ollut siihen erittäin tyytyväinen.

Sinulle Sony kävisi mainiosti jo pelkästään siitä syystä, että voisit mitä ilmeisimmin käyttää siinä Konica Minoltan objektiiveja, joita sinulla jo on. Nimenomaan objektiiveihinhan rahaa saa uppoamaan. Ja Minoltan linssit ovat käsittääkseni laatutavaraa...

Tee sitä, mikä saa sinut heräämään eloon.
hentriz
Account closed as per user's own request
_
27. joulukuuta 2008 @ 10:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Benares:
Ninpä niin, kili_7, ei ole ihan helppoa valita itselleen sopivaa kameraa. Itse päädyin Sony A300:aan ja olen ollut siihen erittäin tyytyväinen.

Sinulle Sony kävisi mainiosti jo pelkästään siitä syystä, että voisit mitä ilmeisimmin käyttää siinä Konica Minoltan objektiiveja, joita sinulla jo on. Nimenomaan objektiiveihinhan rahaa saa uppoamaan. Ja Minoltan linssit ovat käsittääkseni laatutavaraa...

Täysin samaa mieltä. Ne objektiivit käyvät ajan myötä kalliiksi ja kuten jo Benares totesikin, Konican objektiivit ovat pääosin laatutavaraa. Jollei niissä objektiiveissa ole tarkennusmoottoria, onko A300 se? Joku A300 omistaja voisi kertoa .
Muutenkin Sony on ihan pätevä merkki.
mikkju9
Suspended due to non-functional email address
_
29. joulukuuta 2008 @ 22:43 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Hei!

Itsekkin olen jo reilun kuukauden verran suunitellut järkkärin hankkimista ja ketjun hintahaarukka on juuri oikea budjettiini.

Mitä olen erikseen netistä ja tästä ketjusta lukenut, niin Sony A300 vaikuttaa oikein kelvolta peliltä. Pakettien kanssa on tosin vielä vähän epäselvyyksiä, mistä ostaa ja mikä paketti?

700 euroon voin kokonaisuudessaan venyä, ehkä hieman päällekkin.

Haluaisin alkuun tietysti ainakin pari objektia mitkä sopisivat erilaiseen kuvaamiseen. Voisiko joku vielä jelpata minut oikeille raiteille?

Niin ja erittäin asiallinen ja selvä ketju! Näitä on aina ilo lueskella.
Junior Member
_
29. joulukuuta 2008 @ 23:25 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No minä voin vastata Sony a300:n tuoreena omistajana ja suositella sitä lämpimästi sinullekin. Otin siihen kittipaketin, johon kuuluu perusobjektiivi Sonyn SAL 1870 ja teleobjektiivi SAL 55200 sekä Tamronin 17-50 mm:n objektiivi, jota on tosi paljon kehuttu nettiarvosteluissa. Olen erittäin tyytyväinen Tamronin piirtokykyyn ja teleobiskakin vaikuttaa kelpo peliltä (sekin on saanut varsin hyvät arvostelut).

Kääntyvä live view -näyttö on ainakin minulle erinomainen lisämahdollisuus esimerkiksi makrokuvauksessa ja jalustalta kuvattaessa. Käyttöliittymä on hyvin havainnollinen. Kameran rakenne on lujaa tekoa; ei tunnu lelulta.Luepa esimerkiksi dpreviewin arvosteluita; voittaa esimerkiksi Canon 450:n eri ominaisuuksien pisteyttämisessä.

Paljon muutakin kehuttavaa toki olisi, mutta eiköhön tässä ollut jo maistiaisia.

hentriz
Account closed as per user's own request
_
31. joulukuuta 2008 @ 11:43 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tosiaan, Sony A300 on kelpo peli. Toisaalta EOS 450D:kin on kelpo peli ja jos A300 ei oikein miellytä käteen, niin EOS 450D voi olla hyvä vaihtoehto. Samoin Nikon D80, jos liikut tiukalla budjetilla.
Pentaxin leiristä K-M-malli voisi olla vielä yksi vaihtoehto...

Sony A300 tarjoaa monenlaisia ominaisuuksia, vertaisia ei taida samalla hinnalla saada? Toisaalta Sonyn ammattimaisemmat kamerat häviävät Nikonilla ja Canonille, elikkä jos harrastus vielä kehittyy, niin sitten Sony _voi_ jäädä jälkeen.
Rekkarit
Newbie

2 tuotearviota
_
1. tammikuuta 2009 @ 14:13 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Moi.
Itselläni Sony-A300 malli ja ei mitään moittimista itse rungossa. Lcd etsin hyvä kun silmälaseilla kuvaan. Kun ostaa järkkärin niin silloin on usein kuvaamassa aivan eri asenteella kuin pokkarilla ja voin sanoa 3 päiv. kuvaksen jälkeen että kittilinssillä ei saa mitään ihmeitä aikaan.

Niinkuin jo aiemmin mainittiin niin kannattaa sijoittaa optiikkaan se aivan oleellisen tärkeää jos meinaa saada hyviä TERÄVIÄ kuvia eri eteisyyksiltä ei niinkään runko kuvan laadun kannalta. Jos budjetti onkelmia niin ostakaa käytettynä pääsee paljon paremmin heti alkuun kuin uusien kameroiden paketti objektiiveillä. Voin olla kyllä näistä asioista väärässäkin mut tälläisiä ajatuksia heti parina ekana päivänä kun järkkärin omistajana harrastajat korjatkaa.
Moderator

14 tuotearviota
_
1. tammikuuta 2009 @ 14:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
voin sanoa 3 päiv. kuvaksen jälkeen että kittilinssillä ei saa mitään ihmeitä aikaan.
Eli et voi sanoa mitään. Sitten 3 kuukauden päästä voit kertoa mitä sillä kittiputkella oikeasti tekee ;)

Tämä nyt vain siksi, että olen Pentaxin kittiputkiin ollut sen verran tyytyväinen ettei ole tullut edes mieleen että sijoittaisin parempiin saman polttovälin putkiin. Tieten olisi hölmöä väittää ettei paremmalla optiikalla saisi parempaa jälkeä ja enemmän irti rungosta, mutta kyllä niillä kittiputkilla alkuun pääsee ainakin.

Phenom X4 955BE | HD 5770 | 4GB DDR3 || #afterdawn.com @ QuakeNet
Rekkarit
Newbie

2 tuotearviota
_
1. tammikuuta 2009 @ 20:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
jep olet varmaan oikeassa tuosta 3kk. asiasta.
Mutta joutuu lähes joka tapauksessa ostamaan paremmat opiskat kun tieto taito lisääntyy kuvauksesta.

Toisaalta kun ensi alkuun kuvaa jollain huono piirtoisella ja huono valovoimaisella linssillä haamukuvia ja "kieroa" taivaan rantaa suttuisesti niin uuden kakkulan ostaessaan toivottavasti huomaa eron vanhaan ja eipä tarvi olla kameran herkkyydet aina tapissaan. Hintakaan ei enää tunnu niin pahalta ja HAH.

Sonyn pelkän rungon taitaa saada jotain 50-60? halvemmalla kuin tuon kitti paketin niin mistään hirmu "säästöistä" ei tässä tapauksessa puhuta.

''''Tulee välillä hieman hyökättyä näissä jutuissa liikaakin sorry vaan. Kyllä sonyn kittilasilla mielestäni kuitenkin pärjää ihan tyydyttävästi kun kuvaa f 8-12 luvuilla joten alkuun sillä pääsee.

Voisiko olla mahdollista että saataisiin tonne laitevertailuihin linkki täältä "osastolta" josta löytyisi selkeästi merkeittäin / malleittain nämä suosituimmat järkkäri kamerat. Niihin sitten jokainen voisi käydä avautumassa tunteen mukaan. Eikö tarkoitus ole kuitenkin pitää monipuolista palstaa ja kehittää sitä'''''

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 6. tammikuuta 2009 @ 22:37

jupasie
_
11. tammikuuta 2009 @ 08:34 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
http://www.digicamera.net/linkit/index.htm

Jos haluat mennä vielä enemmän sekaisin päätöksen kanssa, selaa nuo linkit. Ainakin Rajala ja TopShot kilpailee hyvien tarjousten kanssa. Itse ostin Rajalasta Nikonin D60 18-55 kittilasilla, ja SB400 salamalla 399? ! Myin lasin pois ja ostin tilalle Nikkorin 18-200 VR. Hyvä lasi, ja asiallinen paketti muutenkin. Sitten kun homma karkaa täysin käsistä, löytyy kalustoa kotoa, ja lompakko on aina tyhjä.

Se mitä voi hakata on laitteisto, se mitä voi kirota on ohjelmisto...
bastor
Newbie
_
13. tammikuuta 2009 @ 13:15 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Pistetään nyt yksi näkökanta tähänkin ketjuun.
Itse ettiskelin digijärkkäriä, ja hintoja seuratessa totesin että käytetyllä pääsee halvemmalla + saa paremmat lelut.
Käytettynä ostin Canon 350D:n hintaan 170? ja sille yleisputkeksi Sigma 28-200 f:3.5-5.6 Macro Asp. IF hintaan 100?, eli yht 270?
Viikon ulkomaanmatkalla räpsin n.950 kuvaa ja täytyy sanoa että molemmat hoitivat asiansa hyvin.
Uusia jos ostan, niin ulkomailta aion hankkia, kuten olen vuosien aikana tehnyt paljonkin.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 13. tammikuuta 2009 @ 16:04

SigfridK
Newbie
_
20. tammikuuta 2009 @ 01:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jos laatua haluat vertailla, yksi mahdollissus on:http://www.photozone.de/Reviews/overview. Älä kuitenkaan ota testejä kuolemanvakavasti.
jupasie
_
28. helmikuuta 2009 @ 14:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ei millään kameralla saa hyviä kuvia aikaiseksi. Saat huonoja kuvia vaikka 10000?:n kameralla. Valokuvaus on valon kuvausta. Oikeaan aikaan oikeassa paikassa antaa hyvän lopputuloksen. Hyvissä olosuhteissa, kirkkaassa päivänvalossa jalustalla saat hyviä kuvia vaikka pokkarilla. Huonommissa olosuhteissa kuvien laatuun vaikuttaa pääasiallisesti optiikan herkkyys. Harjoitus tekee mestarin myös valokuvauksessa. Itselläni on laskujeni mukaan 7 kameraa, joista 2 filmirunkoa. Jokaisella olen saanut hyviä, sekä huonoja kuvia. Joitakin "vahinko" otoksia on ollut jopa näyttelyissä. Esim. Aukea.net:in sivuilta voi katsella muiden tyylejä ja tapoja kuvata. Valokuvaus on mukava, palkitseva harrastus joka vie mennessään...

Junior Member
_
2. maaliskuuta 2009 @ 21:17 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mitä sinä, Jupasie, tuollaisella määrällä kameroita teet?

Eipä sillä itsekin olen hankkinut parissa kuukaudessa kameran, laukun, repun, viisi objektiivia, jalustan ja erinäisen määrän suotimia ynnä muuta sälää melkoisesti. Vielä tekisi mieli peiliteleä (esim. 500/8) ja ulkoista salamaa.

Jospa sitten jo alkaisi varustelukierre hellittämään...

jupasie
_
2. maaliskuuta 2009 @ 21:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mitä sinä, Jupasie, tuollaisella määrällä kameroita teet?

Kyllä kaikilla on käyttöä. On niitä ollut enemmänkin...

Jospa sitten jo alkaisi varustelukierre hellittämään...

Ei varmasti ala. Voin sanoa kokemuksesta !

kallerna
Member
_
6. maaliskuuta 2009 @ 15:38 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jupasie:
Ei millään kameralla saa hyviä kuvia aikaiseksi. Saat huonoja kuvia vaikka 10000?:n kameralla. Valokuvaus on valon kuvausta. Oikeaan aikaan oikeassa paikassa antaa hyvän lopputuloksen. Hyvissä olosuhteissa, kirkkaassa päivänvalossa jalustalla saat hyviä kuvia vaikka pokkarilla. Huonommissa olosuhteissa kuvien laatuun vaikuttaa pääasiallisesti optiikan herkkyys. Harjoitus tekee mestarin myös valokuvauksessa. Itselläni on laskujeni mukaan 7 kameraa, joista 2 filmirunkoa. Jokaisella olen saanut hyviä, sekä huonoja kuvia. Joitakin "vahinko" otoksia on ollut jopa näyttelyissä. Esim. Aukea.net:in sivuilta voi katsella muiden tyylejä ja tapoja kuvata. Valokuvaus on mukava, palkitseva harrastus joka vie mennessään...
Totta, jopa kännykkäkameralla ilman jalustaa saa ihan kivojakin kuvia, mutta ei niillä hyvien vehkeiden tasoon päästä.
TVI
Newbie

1 tuotearvio
_
11. kesäkuuta 2009 @ 18:40 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Olen hommaamassa ensimmäistä järkkäriäni ja olen päätynyt kahteen vaihtoehtoon, joku sonyn a300 tai pentaxin k-m... Sonysta olen saanut jo paljon tietoa tämän keskutelun kautta, kiitos siitä teille :-).
Pentaxista näin stockmannin kantistarjouksen, jossa oli mukana 2 objektiivia ja hintana oli 499... Kumpi olisi järkevämpi vaihtoehto, kun tarkoituksena olisi kuvata niin urheilua (mm. rinteessä) kuin kaikkea mahdollista muutakin :D
SigfridK
Newbie
_
11. kesäkuuta 2009 @ 21:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Benaresin ansiokkaasta yhteenvedosta jäin kaipaamaan kennon puhdistusmahdollisuutta. Muutaman objektiivivaihdon jälkeen pölyisissä tiloissa tarpeellinen. Kuvan laatuun vaikuttaa enimmäkseen objektiivi. Kaikkiin on saatavana hyviä ja keskinkertaisia. Kohina taas on kennon ominaisuus.
Egsise
Newbie
_
12. syyskuuta 2009 @ 11:38 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Quiote:
Itse olin viikon lapissa ja Pentax oli tottakai mukana. 340 kuvaa viikon aikana ja suurin osa ulkona pakkasessa otettu. Ei tarvinnut kertaakaan vaihtaa paristoja. Suosittelen hommaamaan GP Recyko akut ja GP Powerbank laturin kameran kaveriksi niin ei tule ongelmia :)

Itse pidän noista AA-paristoista enemmän sillä ei käy samallaisia mokia mikä kaverille sattui matkalla: lähti Japaniin ja unohti akun kotiin. Ei sitten viitsinyt ostaa uutta ja jäi kuvat ottamatta. AA paristoja vielä ainakin saa melkein jokaisesta kioskista ympäri maailmaa niin eipä jää kuvat sen takia ottamatta.
Tuotaa, ehkä kuitenkin kannattaa testata niitä muitakin akkuja..
Eli kun tuota mututietoa oli niin paljon liikkeellä niin tein itse pienen testin.
Eli minun testien mukaan GP ReCyko hyytyy pakkasessa.
Mielenkiintoista sinänsä kun tämä GP ReCyko on se joka voitti kuluttaja.fi lehden testin.

[url=http://erankavijat.net/foorumi/viewtopic.php?t=1771][/url]

AAA akkujen testihin löytyy tuolta linkki myös, siellä Sanyo Eneloop oli se joka hyytyi.
Mainos
_
__

_
Moderator

14 tuotearviota
_
12. syyskuuta 2009 @ 12:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo, itse en ole päässyt Recykoja testaamaan vaan ihan sen perusteella suosittelin mitä niistä olen kuullut.

Itselläni oli tuolloin reissussa käytössä Unirossin 1300mAh akut. Ensisijaisina akkuina käytössä GP 2700 mAh akut. Laturina GP PowerBank V600D.

Phenom X4 955BE | HD 5770 | 4GB DDR3 || #afterdawn.com @ QuakeNet

Sivu:<1234
afterdawn.com > keskustelu > yleinen keskustelu > digikamera ja valokuvaus -keskustelualue > järkkärin valinta hintaluokassa 600 ?

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy