Nyt on hankinnassa nas-laite media- ja muiden tiedostojen tallennuspaikaksi.
Laitteen tulisi tukea vähintään RAID-1:stä ja laitteessa tulisi olla ftp-palvelin ja muita elämää helpottavia ominaisuuksia, kuten ajastetut varmuuskopiot yms.
Olen vertaillut seuraavia laitteita:
- HP Mediavault mv5020
- Lacie 2Big Network
- Buffalo Linkstation Pro Duo
- D-Link DNS-323
Näistä D-Link vaikuttaa sopivalta vaikka kiintolevyt joutuu hankkimaan erikseen mutta se sopisi budjettiin (~300?).
Millaisia kokemuksia oheisista laitteista on, varsinkin tuosta D-Linkistä?
Jos päädyn valitsemaan tuon D-Linkin, millaisia kiintolevyjä suosittelette käytettäväksi?
Silmiin osui hiljainen Samsungin levy (Samsung Spinpoint F1 HD502IJ), joka vaikuttaisi hyvältä vaihtoehdolta (hiljainen, toimintavarma ja pitkä takuu).
Itse verkkolevyistä en osaa sanoa, muistaakseni MB:ssä oli tässä vähän aikaa sitten juttua verkkolevyistä->kirjastoon siis. ;)
Samsungin F1-sarjaa voin sentään ylistää estoitta. Itsellä on kaks 750 Gt F1:stä SATA:ssa enkä ole mitään valittamista löytänyt. Eivät edes resonoi pahasti vaikka ei mitään kumieristeitä tärinän vähentymiseks olekkaan. Suosittelen erittäin lämpimästi.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Betrayed: Itse verkkolevyistä en osaa sanoa, muistaakseni MB:ssä oli tässä vähän aikaa sitten juttua verkkolevyistä->kirjastoon siis. ;)
Kyllä, lueskelin sitä artikkelia (MB 10/2007) ja myös Tietokone-lehden vastaavaa artikkelia (Tietokone 9/2008) mutta yksikään niistä ei oikein sytyttänyt. Pääsyy oli; kiinteät levyt, ei RAID mahdollisuutta, kallis hinta, jne.