Netti katkeilee torrentteja lataessa!
|
|
Tuubey
Newbie
|
25. marraskuuta 2008 @ 02:37 |
Linkki tähän viestiin
|
Eli siis ongelmani on tämä , kun alan lataileen esim vaikka sarjoja torrentilla ( bitcomet tällä hetkellä) niin netti katkeilee aika tiuhaan tahtiin ja lataus nopeudetki vaihtelee huimasti. Mistä tämä katkeileminen voisi johtua? Netti on 8 meganen soneralta.
|
Member
6 tuotearviota
|
27. marraskuuta 2008 @ 22:38 |
Linkki tähän viestiin
|
Tarkista reitittimen porttiasetukset ja palomuuri. Itse käytän Utorrenttia ja suosittelen sitä sinullekkin
|
Member
9 tuotearviota
|
28. marraskuuta 2008 @ 13:50 |
Linkki tähän viestiin
|
Hieman samankaltaista ongelmaa esiintynyt myös minulla. uTorrent käytössä ja Soneran 24/1 yhteys.
Tahti ei ole tiuha mutta katkailee sattumanvaraisesti kerran päivässä tai kahdessa. Ja tätä tapahtuu ainoastaan torrenttien ollessa latauksessa. Reitittimen boottaus palauttaa yhteyden takaisin.
Olen yrittänyt vähentää uTorrentista yhteyksien maksimimäärää selvästi oletusarvoja pienemmäksi, mutta tällä ei tunnu olevan mitään vaikutusta... Reitittimen asetukset porttien ja palomuurin osalta ovat kunnossa, mutta onko reitittimessä joitain muita asetuksia jolla yhteyden saisi pysymään yllä myös torrenttien lataamisen ajan?
|
mijuve
Suspended due to non-functional email address
|
28. marraskuuta 2008 @ 14:43 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti -iGoR-: Hieman samankaltaista ongelmaa esiintynyt myös minulla. uTorrent käytössä ja Soneran 24/1 yhteys.
Tahti ei ole tiuha mutta katkailee sattumanvaraisesti kerran päivässä tai kahdessa. Ja tätä tapahtuu ainoastaan torrenttien ollessa latauksessa. Reitittimen boottaus palauttaa yhteyden takaisin.
Olen yrittänyt vähentää uTorrentista yhteyksien maksimimäärää selvästi oletusarvoja pienemmäksi, mutta tällä ei tunnu olevan mitään vaikutusta... Reitittimen asetukset porttien ja palomuurin osalta ovat kunnossa, mutta onko reitittimessä joitain muita asetuksia jolla yhteyden saisi pysymään yllä myös torrenttien lataamisen ajan?
Onko ollut 24 megasesta hyötyä? Millä nopeudella yleensä tulee lataukset?
|
juliuz10
Member
|
28. marraskuuta 2008 @ 14:59 |
Linkki tähän viestiin
|
sonera 24/2 2.4m/250k olin samoissa ongelmissa mutta selvitin ongelman sillä että otin , xyxel , palomuurin pois päältä . p.s. koneesa pitää olla palomuuri !!!! t. juliuz
käytän myös utorrentia
juliuz
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 28. marraskuuta 2008 @ 15:00
|
Member
9 tuotearviota
|
28. marraskuuta 2008 @ 15:48 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mijuve: Onko ollut 24 megasesta hyötyä? Millä nopeudella yleensä tulee lataukset?
Kyllähän tuolla privaträkkereiltä hyvin tiputtelee. Ei oikein osaa nopeuksia arvioida kun aina seedereistä riippuu. Maksimit olleet varmaankin 1800 kb/s tai jotain sinne päin. Turhan hidas vain tuo 1 Mbps uppi, jos haluaa ratiot pitää kuosissa. Julkisilta träkkereiltä en ole juurikaan huomannut eroa esim. 8/1 yhteyteen.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti juliuz10: sonera 24/2 2.4m/250k olin samoissa ongelmissa mutta selvitin ongelman sillä että otin , xyxel , palomuurin pois päältä . p.s. koneesa pitää olla palomuuri !!!! t. juliuz
käytän myös utorrentia
Olen myös ottanut reitittimen palomuurin pois käytöstä. Hieman harhaanjohtavasti kirjoitin aiemmin että reitittimen palomuuriasetukset kunnossa kun kerran sitä ei ole lainkaan päällä. Koneessa on käytössä Comodon palomuuri.
|
Hamatti
Newbie
|
2. huhtikuuta 2009 @ 09:07 |
Linkki tähän viestiin
|
Onko sinulla modeemin portit NATissa? Huonoilla modeemeilla on sellainen feature, että NAT kaatuu raskaassa käytössä - eli juuri torrentteja latailtaessa. Tämän vuoksi vaaditaan boottausta.
Itsellä myös sama ongelma, mutta olen kiertänyt sen niin, että olen laittanut koneeseen toisen verkkokortin. Tällöin toisesta kortista vedetään piuha modeemin nattaamattomaan porttiin ja toinen natattuun. Näin kone näkyy lähiverkossa oikein, mutta kun verkkoon menevän liikenteen ohjaa nattaamattomaan porttiin, ei purkki kaadu.
|
Mainos
|
  |
|
Member
9 tuotearviota
|
2. huhtikuuta 2009 @ 19:23 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Hamatti: Onko sinulla modeemin portit NATissa?
Ilmeisesti ovat. Kurkkasin IP-osoitteet pöytäkoneelta ja läppäriltä, ja molemmille näytettiin samaa ulkoista IP:tä. Laitteen manuaalissa myös mainostetaan sisäänrakennettua NATtia.
Tuossa googelin avustuksella jostain löytyi tietoa että kyseisessä purkissa ei NAT-asetusta voisi edes muuttaa? Katselin myös purkin asetukset enkä löytänyt mitään NATtiin viittaavaa. Tosin hieman vieras käsite tämä NAT muutenkin... Onneksi AD:n sanakirja auttaa :)
Reititin on tosin kytketty vielä erikseen modeemiin, joka saattaa myös aiheuttaa ongelmia tässä tilanteessa. Tällä hetkellä on kyllä harkinnassa uusi modeemi, joka sisältää myös WLAN- ja reititysominaisuuden. Ehdotuksia?
|